Intet Burka-forbud

ja - det er det faktisk… det er netop en skrækkelig tanke - for ikke at nævne ærgelig og trist og sørgelig!!

Ja så bliver danmark da for alvor et fattigt land.

sjovt som man det ene øjeblik hylder danmark for dets ytringsfrihed, demokrati og alle disse flotte begreber, for så at ville have forbud mod dit og dat, hvordan hænger det sammen ?

[quote=Marianne H;258715]Ja så bliver danmark da for alvor et fattigt land.

sjovt som man det ene øjeblik hylder danmark for dets ytringsfrihed, demokrati og alle disse flotte begreber, for så at ville have forbud mod dit og dat, hvordan hænger det sammen ?[/quote]

Er jeg virkelig den eneste, der tænker lidt nærmere over det, og derfor har overvejet, at baggrunden for forslaget om burkaforbud også er ANDET end lige netop et forbud mod, at folk iklæder sig noget bestemt tøj…

Jeg ser også forslaget udarbejdet som en hjælp til, at mange personer, der nu må leve med påklædningstvang, netop kan opnå en form for personlig frihed til selv at bestemme og til den ligestilling , som vi vægter så højt.

De kvinder, der på nuværende tidspunkt ifører sig burka i offentligheden, gør det enten fordi de selv føler sig underlagt traditioner (mange er ikke født her i landet og har derfor traditionerne med hjemmefra) eller fordi de får at vide fra deres ægtemand/familie, at de ikke må gå ud uden. Hvis det bliver forbudt at vise sig i det offentlige rum med burka, tror du så helt seriøst, at indstillingen hos de familier ændrer sig af den årsag :? De kvinder vil da - enten frivilligt eller ved tvang - så holde sig hjemme bag lukkede døre.

Og det er jo et stort fremskridt for integrationen…:thumbdown:

Er jeg den eneste der synes, at det er vildt mærkeligt at vi som uforstående danskere, pådutter kvinder der går i burka at de er undertrykte?

:what:

… og er jeg den eneste, der synes, at det er en besynderlig omsorg, nogle
mennesker udviser over for en gruppe i befolkningen - selv samme gruppe,
som de i øvrigt gang på gang viser kun at have foragt til overs for?

Hvorfor sidder jeg med en dum fornemmelse af, at det er ren og skær
pseudoomsorg.

Ja, de samme mennesker som man helst så rejste tilbage hvor de kom fra? :confused:

Hej

Jeg forstå ikke hvorfor det ikke blev vedtaget. DE er kommet til DANMARK. og må derfor indordne sig under de forhold vi har i danmark. Det samme gælder jo os for os, hvis vi flytter til andet land.

For vi så særbehandling der ? Det har jeg ikke hørt om i nu…

Det er jo svært for Buschaffuør og tolder osv. de kan jo ikke se hvem de er. og de enligt er den person på deres ID kort.

Dette er helt og holden min mening.

[quote=MitsuCats;258811]Hej

Jeg forstå ikke hvorfor det ikke blev vedtaget. DE er kommet til DANMARK. og må derfor indordne sig under de forhold vi har i danmark. Det samme gælder jo os for os, hvis vi flytter til andet land.

Jamen så ser jeg gerne at alle mcdonalds bliver lukkede, at alt det kinesiske lort der bliver importeret bliver forbudt, at alle udenlandske biler bliver forbudt

For vi så særbehandling der ? Det har jeg ikke hørt om i nu…

Næh men priser vi os ikke hver eneste dag, glade for at leve i et frit land ??

Det er jo svært for Buschaffuør og tolder osv. de kan jo ikke se hvem de er. og de enligt er den person på deres ID kort.

Dette er helt og holden min mening.[/quote]

Ja lad os i samme moment få forbudt alt tøj med hætter, alt oversize tøj for man kan jo ikke se hvad folk gemmer i dere store posebukser, eller deres store t-shirts, tunikaer og frakker. det gælder selvfølgelig osse graviditetstøj, hvordan kan man vide at damen rent faktisk er gravid og ikke en terrorist med en bombe på maven.

[quote=Felis;258774]Er jeg virkelig den eneste, der tænker lidt nærmere over det, og derfor har overvejet, at baggrunden for forslaget om burkaforbud også er ANDET end lige netop et forbud mod, at folk iklæder sig noget bestemt tøj…

Jeg ser også forslaget udarbejdet som en hjælp til, at mange personer, der nu må leve med påklædningstvang, netop kan opnå en form for personlig frihed til selv at bestemme og til den ligestilling , som vi vægter så højt.[/quote]

Jeg har startet tråden - fordi der er nyt i sagen.

Der er flertal i Folketinget for, at BURKAEN ikke skal forbydes.
Så er den vist på plads.
For mig er og bliver det et tegn på kvindeundertrykkelse.

Hvad skulle BURKAEN berige det danske samfund med. :?

Hvad har det med danskernes hængerøv - eller opvask at gøre.
Tingene blandes sammen.

Ligesom jeg åbenbart skal påduttes, at jeg er med i koret, at de fremmede ikke er velkomne.
Den mening har intet med min mening om Burkaen at gøre.

Jeg føler efterhånden, at kun èn bestemt mening er acceptabel på Kattegale.
Ligegyldigt…hvad der oprettes. :frowning:

[quote=MitsuCats;258811]
Jeg forstå ikke hvorfor det ikke blev vedtaget. DE er kommet til DANMARK. og må derfor indordne sig under de forhold vi har i danmark. [/quote]

Det gør de jo også - der står jo ingen steder, at de ikke må iklæde sig burka.

Hvordan kan du starte en tråd der handler om kvindeundertrykkelse og så bagefter skrive at man fx ikke må bruge eksemplet med at kvinder fortsat står for 75% af det huslige arbejde? Begge dele er da kvindeundertrykkende!

Hvordan beriges det danske samfund med hængerøven (for nu at blive ved den)? Det kan da godt være at du ikke synes at burkaen beriger det danske samfund men sådan ser vi alle ikke på det.

[SIZE=1]Ja, man fristes til at skrive din -surrender
[/SIZE]

jeg bryder mig altså bare ikke om at sådanne debatter som denne gang på gang går hen og bliver personlige og at der laves hetz mod debattørere som ikke lige har samme holdning som flertallet.
det ka bare ikke være rigtigt og jeg syntes det er så lavt når sådan noget sker.
det er da stadig tilladt at ha sin egen mening i vores land og ytre sin mening og så længe man ikke går ud i det åbne og genere nogen og grovsviner folk kan jeg ikke se noget galt i det.
:sorry::sorry::sorry:

[quote=Johnny;258904]jeg bryder mig altså bare ikke om at sådanne debatter som denne gang på gang går hen og bliver personlige og at der laves hetz mod debattørere som ikke lige har samme holdning som flertallet.
det ka bare ikke være rigtigt og jeg syntes det er så lavt når sådan noget sker.
det er da stadig tilladt at ha sin egen mening i vores land og ytre sin mening og så længe man ikke går ud i det åbne og genere nogen og grovsviner folk kan jeg ikke se noget galt i det.
:sorry::sorry::sorry:[/quote]

Hvad mener du med, så længe man ikke går ud i det åbne og generer nogen…"?

Mener du, at vi på Kattegale skal lægge ører til hvad som helst?

Sorry, jeg kan ikke se, at der bliver ført hetz mod andre end muslimerne.

[quote=Charlotte Oeh.;258927]Hvad mener du med, så længe man ikke går ud i det åbne og generer nogen…"?

Mener du, at vi på Kattegale skal lægge ører til hvad som helst?

Sorry, jeg kan ikke se, at der bliver ført hetz mod andre end muslimerne.[/quote]

jeg mener det som jeg skriver det:)
jeg er helt sikker på vi alle har en mening om et eller andet i vores dagligdag som genere os eller som vi ikke bryder os om og den mening skal vi ha lov at ytre og så længe man ikke går direkte hen til de personer der frembringer noget vi ikke bryder os om og råber sin mening direkte ind i deres ansigter el går til håndgribeligheder ka jeg ikke se noget galt i det.

jeg mener ikke at kattegale skal lægge øre til hvad så som helst, men det er et åbent forum og derfor vil der osse blive debatteret om alt mellem himmel og jord og nogle debatter er så nu og da debatter der bringer folks meninger på banen på godt og ondt og det mener jeg er tilladt og ganske uskyldigt.
jeg har endnu ikke se en debat herinde hvor der disideret har været grove og modbydelige meninger, jeg syntes det er holdt på et meget sobert niveua hele vejen igennem.

som sådan har jeg lidt svært ved at se at det er en hetz mod muslimer, det er såmænd bare folks mening om burkaen som kommer frem og en burka ka jo i princippet blive båret af hvem som helst uanset religion osv.

personligt bryder jeg mig ikke om at folk tildækker sig uanset om det er muslimer, kristne,jøder osv.
jeg vil kunne se de mennesker jeg omgås og møder på min vej .
jeg bryder mig heller ikke om “danskere” med baseballcaps og hættetrøjer hvor hætten er trukket godt ned over hovedet på dem.
for mig virker det suspekt og skummelt

[quote=Charlotte Oeh.;258927]Mener du, at vi på Kattegale skal lægge ører til hvad som helst?

Sorry, jeg kan ikke se, at der bliver ført hetz mod andre end muslimerne.[/quote]

Jeg fører ikke hetz mod muslimer.
Jeg påtaler, at BURKAEN er kvindeundertrykkende.

Det er min mening.
Andre må have deres.
Det er et offentlig forum.

[quote=Johnny;258937]
jeg mener ikke at kattegale skal lægge øre til hvad så som helst, men det er et åbent forum og derfor vil der osse blive debatteret om alt mellem himmel og jord og nogle debatter er så nu og da debatter der bringer folks meninger på banen på godt og ondt og det mener jeg er tilladt og ganske uskyldigt.
jeg har endnu ikke se en debat herinde hvor der disideret har været grove og modbydelige meninger, jeg syntes det er holdt på et meget sobert niveua hele vejen igennem.[/quote]

Vi har bestemt alle lov at have vores mening og også at ytre den. Der,
hvor det efter min mening går galt, er, hvor den ene gruppe pludselig
siger, at der ikke er plads til deres meninger på Kattegale i forhold til
flertallets. Flertallet har da ligeså meget ret til at ytre deres mening, som
mindretallet har.

Jeg er måske et særlig sart væsen, men jeg må indrømme, at der for mig
har været en del stødende udsagn i de seneste debatter herinde, som jeg
har opfattet som både grove og modbydelig. Derfor - og netop derfor - har
jeg deltaget i debatterne, fordi jeg ikke føler, jeg kan være andet bekendt.

Ja, i princippet - det er bare mig bekendt mest muslimer, der bærer burka :ups:

Og helt ærlig - det er jo ikke kun burkaen, der bliver diskuteret, men i
særdeleshed hvad der er under den af tradition, kultur og religion.

[quote=Mona Jensen;258944]Jeg fører ikke hetz mod muslimer.
Jeg påtaler, at BURKAEN er kvindeundertrykkende.

Det er min mening.
Andre må have deres.
Det er et offentlig forum.[/quote]

Nej, jeg svarede nu også mest Johnny, som skrev noget om “hetz mod de
debattører, der havde en anden mening end flertallets” - og det fokus,
synes jeg nok, er forkert anlagt, indholdet af trådene taget i betragtning.

Og vi er helt enige - vi har alle lov at have vores mening, og vi må alle
finde os i, at andre kommenterer vores holdninger - uanset om man er
blandt flertallet eller blandt mindretallet.

[quote=Charlotte Oeh.;258963]Nej, jeg svarede nu også mest Johnny, som skrev noget om “hetz mod de
debattører, der havde en anden mening end flertallets” - og det fokus,
synes jeg nok, er forkert anlagt, indholdet af trådene taget i betragtning.

Og vi er helt enige - vi har alle lov at have vores mening, og vi må alle
finde os i, at andre kommenterer vores holdninger - uanset om man er
blandt flertallet eller blandt mindretallet.[/quote]

Og nogle indlæg bliver slettet - mens et svar på dem står og blafrer i vinden og ingen mening giver.

:?:?:?:?

[quote=Charlotte Oeh.;258927]
Sorry, jeg kan ikke se, at der bliver ført hetz mod andre end muslimerne.[/quote]

Nej…ikke igen…:doh::doh:

Det er bare SÅ typisk, at der i debatter hvor muslimer tilfældigvis indgår, skriges HETZ ud fra misforstået solidaritet med muslimerne.

Nu er den ENESTE grund til, at muslimerne indgår i denne debat faktisk, at burkaen er noget muslimsk.

Det kunne for så vidt lige så vel have drejet sig om en lov eller debat om, hvorvidt det skulle være ulovligt eller ej, at flashe sin bare røv i en G-streng på Bellevue strand.

Det har INTET med hetz mod muslimerne at gøre, at man er for et burkaforbud, blot fordi det tilfældigvis er muslimer der bærer den…

Tværtimod er det også et forsøg på at hjælpe nogen kvinder ud af en middelalderlig påklædningskodeks.

Omvendt kan man måske i stedet sige, at de der er imod et burkaforbud, hetzer visse kvinder i et demokratisk, ligestillingspåberåbende samfund som DK, fordi det accepteres, at de er tvunget til at have en “sæk over hovedet” når de bevæger sig uden for en dør…