Sidste år var dato og det hele bestemt da jeg pludselig måtte udskyde på grund af begravelse i familien. Kort efter døde Gizmo og så manglede jeg egentlig lidt lysten til at invitere på kattenus.
Men nu prøver vi igen - mine kræ elsker gæster og det er ikke dem jeg har flest af i hverdagen.
Jeg lægger ud med en afstemning om datoer. I kan vælge alle dem i vil, så hvis I kunne tænke jer at komme og datoen passer jer, så kryds af og så ser vi hvilken der har flest deltagere fredag den 1. juli (som for øvrigt er Juniors fødselsdag)
Sted: Randers SV
Jeg har en 2-værelses lejlighed med lukket altan og en god stor stue med plads til en del mennesker.
Jeg tænker vi kan bruge “standardfremgangsmåden” for kattenus hvor alle har noget med, hvilket vi finder ud af i fællesskab. Og så skal vi også finde ud af hvad vi skal have :høhø:
Og så vil jeg da lige introducere katteflokken der holder audiens, rangerende fra den mest snakkesalige til den mindst
Først har vi Junior, Maine Coon hankastrat på 9,4 kilo og 5 år (på fredag). Det er ham I ser på udstillinger, men hjemme vil I opleve en helt anden kat. Han tramper gerne rundt ovenpå folk, råber hvis han føler sig overset, snakker som et vandfald, lyder som en elefant når han bevæger sig, er legesyg, kærlig og godmodig. Hvis man skulle være så uheldig at mærke hans kløer vil det være i forbindelse med leg og ditto med hans tænder hvor det vil være i forbindelse med en godbid man ikke slipper hurtigt nok
Dernæst kommer Devi, min husmissepige på 8½ år og med en kampvægt på ca. 3,4 kg. Devi er min specielle kat men mange gæster lægger slet ikke mærke til det. Hun klatrer også gerne rundt på folk, stiller sig i vejen for at blive nusset og miaver hjerteskærende hvis man ikke er hurtig nok. Dog følger der også en advarsel med Devi: Løfter man hende er det på eget ansvar, hun finder sig fint i det i kort tid, men så begynder hun også at stritte med benene. Hun bruger flittigt sømposerne hvis man kæler for godt og for længe og så har hun tendens til at bide. Det skal dog ikke afskrække nogen for hun elsker simpelthen gæster
Og som rosinen i pølseenden er der Niggi (NigNig eller bare Nig), Maine Coon hunkastrat og Juniors niece, mit lille blå nips på 4 kilo og 4 år.
Niggi har ikke rigtigt tid til det der kælenussenoget. Hun flyver som oftest rundt som et andet kuglelyn og driller folk med at komme næsten helt hen til ens hånd for så at styrte i den anden retning. Hvis man er hurtig og fanger hende i armene kan man til gengæld godt få en lille nussetur ud af det. Og hun er ikke ved at dø af skræk selvom hendes hjerte hamrer derudaf, Niggi har hjertefejl og hendes hjerte hamrer altid afsted så man tror hun er forpustet eller bange. Niggi kan dog altid lokkes til med godbidder, især sticks fra Lidl, så er hun ikke flov over at kravle rundt på folk for at få fat i den der lækre tingest man har i hånden.
Den eneste dag jeg ikke har krydset af er d. 31. juli. Min bror bliver 30 dagen før, godt holder han ikke stor fest, men brunch, men det tager alligevel på kræfterne npr jeg skal ud af døren… Så ikke noget to dage i træt til mig.
Ja, det er jo da ikke ligefrem fordi nogen af datoerne skiller sig ud fra mængden lige nu, gad vide om vi skal ud i endnu en afstemning hvor man kun må sætte et kryds?
ja det kunne jo være en løsning…jeg skrev X i de dage jeg kunne…so far da jeg er vikar, så tag ikke hensyn til mig, jeg kan let blivet kaldt på vagt få timer før
Jeg pipper lige en forsigtig reklame for mig selv her i min egen tråd
Skulle nogen ske at have overvejet at bestille et maleri fra mig, kan det måske lade sig gøre (alt efter hvad, hvor stort og hvor mange der er interesseret samt den dato vi ender med) at bestille og afhente i forbindelse med kattenus.
Jeg har et album liggende herinde med malerier, for priser m.m. henviser jeg til mit Facebook album der meget gerne skulle kunne ses af alle, også dem der ikke er på Facebook.
[QUOTE=Steffen;627001]Kunne da være hyggeligt - især fordi jeg selv bor i Randers…
Er dog ud at rejse fra d. 19-26 Juli samt 17-24 august… Udover det er jeg ledig :-)[/quote]
Må se i morgen hvad afstemningsresultatet bliver, jeg holder gerne flere kattenus hvis det skal være
Jep…kan lige præcis ikke se SuperBest ud af mine stue- og altanvinduer, men den ligger der liiiiiige udenfor mit synsfelt…
Så er det ved at være sidste udkald hvis man vil have indflydelse på hvilke datoer der går videre til sidste afstemning, denne lukker i morgen klokken 12 og så starter jeg den næste - og sidste - i løbet af eftermiddagen.