Ional har øreproblemer

ional er begyndt på at ryste en del på hovedet, når vi rører hans ører og allerhelst vil han ikke have vi overhovedet tænker på det og han har ellers altid elsket at få nusset ører. vi rensede hans ører igår og de var meget meget snasket med ørevoks, så vi tænker lidt at der muligvis sidder ørevoks fast derinde og genere ham.
han går ikke rundt og klør sine ører el virker generet af det ellers
hvad kan det mon være og er der nogle der kender til problematiken og hvad skal der gøres for at det bliver godt igen.
skal lige nævne at der er bestilt tid hos dr dyr til imorgen, men vil bare gerne vide lidt på forhånd hvad jeg skal forvente der er/kan være galt

Cillie har meget …MEGET voks…ryster på hovedet og vil heller ikke ha’ nusset ører…eller faktisk kun det højre…hvis så jeg får en finger lirket ind og klø (yikes) er det ovre til næste gang…ku’ forestille mig at det er de små fimrehår der kommer til at klistre sammen og irritere

Er det ikke ham der har voldsom tandkødsbetændelse…? Jeg mener, at huske nogle billeder af en kat der gaber, hvor man kan se klumpet tandkød…
Ører og tænder “hænger jo sammen”…

En venindes kat havde altid snaskede ører og det er blevet behandlet med utallige slags dyrlægeordinerede øredråber - intet hjalp i længden. :S
Men pga en anden kats allergi, bare pletter på hals og ved ørerne, så skiftede de foder til alle 4 katte til tørfoder uden kylling og hukus pokus - kattens ører har ikke snasket siden.

Det var åbenbart allergi overfor kylling.
Det er 5-6 år siden nu…

God bedring til Ional. :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1269997]Er det ikke ham der har voldsom tandkødsbetændelse…? Jeg mener, at huske nogle billeder af en kat der gaber, hvor man kan se klumpet tandkød…
Ører og tænder “hænger jo sammen”…

En venindes kat havde altid snaskede ører og det er blevet behandlet med utallige slags dyrlægeordinerede øredråber - intet hjalp i længden. :S
Men pga en anden kats allergi, bare pletter på hals og ved ørerne, så skiftede de foder til alle 4 katte til tørfoder uden kylling og hukus pokus - kattens ører har ikke snasket siden.

Det var åbenbart allergi overfor kylling.
Det er 5-6 år siden nu…

God bedring til Ional. :)[/QUOTE]

du har helt ret at det er ham der gaber vildt og som har el rettere havde rødt tandkød, vi har af et par gange været omkring dr dyr netop med ionals tandkød og efter tandrensning og foderskifte er der kun minimale tegn på rødt tandkød tilbage. der har været en “kattetandlæge” ind over og alt ser heldigvis fint ud hvad angår tandkød og tænder.

så har ional været omkring dr dyr og der var noget irritation i hans ører samt ørebetændelse , så de har vi fået nogle øredråber til og så skal vi til check om 14 dage.
ional blev noget muggen hos dyrlægen og han bed og hvæssede som aldrig før, men det er jo klart når han har av øre og der så så er nogle der piller ved dem.
nu er han hjemme igen og er nusse og kælesyg og ikke mindst sulten

God bedring til Ional :kram:

allerede efter han er blevet dryppet i ørerne 2 gange idag er der fremskridt, han er begyndt at reagere på lyde igen og han ryster ikke ret meget på hovedet længere, så det er bare så dejligt for ham og for os, jeg bliver så pylret når en af kattene er skidt tilpas, en rigtig hønefar er jeg:høhø:

Det behøver ikke at have noget som helst med allergi at gøre.
Men jeg vil dog alligevel også nævne, at min foderallergiker havde kløende ører og overproduktion af ørevoks, før jeg blev opmærksom på, at hun kunne have foderallergi.
Det kunne selvfølgelig sagtens lindres ved at rense ørerne, men kom så bare retur.
Så det kan du have i mente, hvis det bliver tilbagevendende.