Irriterende nabo/genbo

Haha sikke dog en nabo - sådan en har jeg haft. Ind imellem alt hans larm med maskiner på sine 30 KM2 HAVE! - brugte han tiden på at genere mig med min LOVLIGE løbegård til misserne, som var sat op med godkendelse.

Han henvendte sig aldrig direkte, og da jeg ville have en snak, åbnede han ikke. Boligselskabet måtte sende ham et anbefalet brev og bede ham være hjemme.
Men chikanen fortsatte.

Til sidst flyttede jeg.

Overvejede kort at smide et foto af min bare røv i hans postkasse som tak.

Nå ja - han var 22 år - tænk sig som 22 årig allerede at passe så godt ind i samfundets kasse. Jeg føler med ham. Han er virkelig en stakkel.

MVH

:):slight_smile:

Her hvor jeg bor, er der SINDSSYGT lydt - man kan høre når naboen slipper en vind - men man slipper dog for lugten.

-høhø

Jeg kan nu vældig godt lide at høre, at jeg ikke bor på en øde ø - der er en dejlig aktivitet op og ned af trapperne, da min nabo har en søn på 10 år og en hund.

:inlove::inlove:

Jeg er gode venner med alle naboer og kender dem rigtig godt - derfor er jeg måske lidt mere tolerant over for deres lyde.

:?

[quote=Buffy;209763]Nope- det gælder vist kun for folk, der bor til leje.
Anyway- han må jo heller ikke støje helt uhæmmet, så kan man anmelde det til politiet, medmindre han har lukkede vinduer og larmen er indendøre, men det er jo ikke tilfældet her.[/quote]

Jeg bor ikke til leje. Det er grundejerforeningen der laver reglerne.

[quote=Johnny;209821]ja, jeg ku nok sagtens puste mig op og gå over og sige ham et par borgerlige ord, men helt ærlig, jeg gider det bare ikke.
tror nu ikke det nytter at klage til boligselskabet, da de jo intet har at gøre med hans område, han bor i eget hus osv.
han er så heller ikke lige typen man gider tage en diskution med, den erfaring rigere er jeg da blevet for et par år siden, da han havde en hysterisk hund som gøede af alt og alle.[/quote]

Havde læst det som om han også boede i bebyggelsen…
Nå, men så er næste skridt at melde til politiet, så kan de lige komme en tur ud og hilse på…

Ved godt at det er sin sag at melde til politiet, men det er formentlig eneste løsning.
Med mnindre han bor i en grundejerforening, så kan man da klage til dem…

Jeg mener ikke ha skal have lov til at fortsætte sin chikane af naboerne, for det lyder vitterligt som chikane…

30 Kvadratkilometer-surrender-surrender-surrender

Nej, det er vel 30 kvadratmeter(m2) du mener…

Ja, men så er det vel en andelsbolig ? Der er ingen regler, hvis man bor i villa, så vi har da også folk i området, der starter motorsaven kl. 7 en søndag morgen. :argh:

Der er ofte (grund)ejerforeninger ifm ejerboliger. Det kan være ifm byggeri med enkelthus, rækkehuse, etageejendomme mm.
Disse (grund)ejerforeninger kan opsætte husorden på samme måde som en andelsforening eller boligforening.

Vi har lutter søde naboer :slight_smile:
Dem lige overfor har en kæmpe schfæer som giver et ordentlig brøl ind i mellem. Det er en politihund som står ved fortovskanten og kigger meget sultent på de fjernstyrrede biler og fodbolde som triller forbi deres indkørsel - men den tripper ikke ud over matriklens sidste flise!!!. Lækkert med sådan en opdragen hund :ok:.
Familien havde også en kat (nu afgået ved døden). Den kiggede hunden også sultent på engang i mellem - men så fik den da bare et par klør på snuden, ingen tvivl om, hvilket dyr der havde magten dér :tihi:

min ene nabo, TRAMPER (det lyder som en elefant) op og ned af trappen i tide og utide, både dag og nat, og står og råber og skriger ude på trappen (senest igår kl 23.50) min anden nabo snakker så højt at man kan føre en samtale med ham igennem væggen og holder mig vågen fordi han snorker værre end 10 mennesker til sammen :wittsend:

min underbo er dranker og når han har fået liiidt for meget synger han. MEGET højt og MEGET falsk, også på alle tider af døgnet, det er til at blive skør af. :argh: og min overbo tramper så meget at jeg er sikker på loftet falder ned en dag.

er der nogen der vil bytte? :tihi:

Åh hvor er jeg glad for, at vi ikke bor i lejlighed mere!

Vi har heldigvis kun søde og stille og rolige naboer nu. Selvfølgelig er der lidt larm fra plæneklipper osv. engang imellem, men det er til at overleve. Det værste var dagen efter vi holdt fest for en måneds tid siden, da naboen brugte en sømpistol hele dagen, men det er jo ikke hans skyld, at vi havde hovedpine :wink:

[quote=Jane;210373]Åh hvor er jeg glad for, at vi ikke bor i lejlighed mere!

Vi har heldigvis kun søde og stille og rolige naboer nu. Selvfølgelig er der lidt larm fra plæneklipper osv. engang imellem, men det er til at overleve. Det værste var dagen efter vi holdt fest for en måneds tid siden, da naboen brugte en sømpistol hele dagen, men det er jo ikke hans skyld, at vi havde hovedpine ;)[/quote]

Ej altså, ham naboen kunne da godt have vist lidt hensyn når i nu havde festet hele natten -høhø

Eller var det hævn…:tihi:

[quote=birtheras;210383]Ej altså, ham naboen kunne da godt have vist lidt hensyn når i nu havde festet hele natten -høhø

Eller var det hævn…:tihi:[/quote]

Hæhæ… jeg tror nu ikke, at vi larmede SÅ meget, men det kan da godt tænkes :slight_smile: