Istedet for "lampeskærm"

Min mors hunkat har fået den såkaldte lampe skærm med fra dyrlægen - men det synd …

Hvordan laver man de fine body stock, eller hvad de hedder ?
Ud af en gammel strømpe ?

Køb det der hedder tubegaze på apoteket. Det er en rulle forbinding, der i princippet er et langt rør. Klip et passende stykke af - vær opmærksom på, at når det udvides i bredden bliver det meget kortere. Lav slidser i til kattens forben og bagben. :slight_smile:

Alternativt kan man købe færdige bodyer rundt omkring på nettet. Tror måske Ann K også har lavet dem? Men det tager jo noget tid :gruble:

[QUOTE=Ann R;768499]Køb det der hedder tubegaze på apoteket. Det er en rulle forbinding, der i princippet er et langt rør. Klip et passende stykke af - vær opmærksom på, at når det udvides i bredden bliver det meget kortere. Lav slidser i til kattens forben og bagben. :slight_smile:

Alternativt kan man købe færdige bodyer rundt omkring på nettet. Tror måske Ann K også har lavet dem? Men det tager jo noget tid :gruble:[/QUOTE]

Tak Ann det sender jeg mine forældre hen og henter…

Vi tager de hjemmelavet i denne omgang :slight_smile:

[QUOTE=Lotte;768506]Tak Ann det sender jeg mine forældre hen og henter…

Vi tager de hjemmelavet i denne omgang :)[/QUOTE]

Glemte - tubegaze fås i mange bredder, lige fra så det passer til en finger til f.eks. et ben. Hvis de forklarer hvad det skal bruges til på apoteket, kommer de nok hjem med det rigtige :slight_smile:

Tubegaze duer ikke - det skrider når man klipper i det.

Brug Microfiber - her er modellen - og et par modeller:-)

kan du ikke se det må jeg copy and paste

Hej Lotte

er katten bare steriliseret eller? for er katten smertedækket godt, så bør det ikke være nødvendigt med afdækning som hovedregel.

Heidi og birmabanden

[QUOTE=Con Meo;768525]Hej Lotte

er katten bare steriliseret eller? for er katten smertedækket godt, så bør det ikke være nødvendigt med afdækning som hovedregel.

Heidi og birmabanden[/QUOTE]

Jeg er ikke enig i din hovedregel. Det kan tage et par timer at få pillet op helt ind til tarmene - og så komme de ud helt af sig selv. Og jo, der var smertedækket!

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768515]Tubegaze duer ikke - det skrider når man klipper i det.

[/QUOTE]

Det er da det dyrlægerne bruger?

Men indrømmet, jeg har selv kun brugt tubegaze til mennesker, men til gengæld rigtig meget - der skrider det ikke når jeg klipper, det minder nærmest om tyndt, strikket elastikbind.
Mine katte har endnu ikke fået hverken skærme eller bodyer på - tværtimod er jeg blevet direkte frarådet at pakke såret ind. Jeg havde ellers en fin body. Men jeg ved godt at visse katte piller og visse dyrlæger ikke syr så godt som andre.

[QUOTE=Ann R;768529]Det er da det dyrlægerne bruger?

Men indrømmet, jeg har selv kun brugt tubegaze til mennesker, men til gengæld rigtig meget - der skrider det ikke når jeg klipper, det minder nærmest om tyndt, strikket elastikbind.
Mine katte har endnu ikke fået hverken skærme eller bodyer på - tværtimod er jeg blevet frarådet at pakke såret ind. Men jeg ved godt at visse katte piller og visse dyrlæger ikke syr så godt som andre.[/QUOTE]

Jeg bruger det også og det skrider ikke.
Det er elastisk og rigtig godt.:slight_smile:
Fås i flere størrelser, f.eks arm eller lår størrelse.
Det er jo ikke som rigtig gaze der let trevler :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;768529]Det er da det dyrlægerne bruger?

Men indrømmet, jeg har selv kun brugt tubegaze til mennesker, men til gengæld rigtig meget - der skrider det ikke når jeg klipper, det minder nærmest om tyndt, strikket elastikbind.
Mine katte har endnu ikke fået hverken skærme eller bodyer på - tværtimod er jeg blevet frarådet at pakke såret ind. Men jeg ved godt at visse katte piller og visse dyrlæger ikke syr så godt som andre.[/QUOTE]

Åh ja - det dyrlægen bruger er pillet af inden vi når hjem - og det er ikke tubegaze - mere i stil med fleksibel netundertrøje som tube. Jeg har forsøgt mig med meget - tubegaze duer ikke på kattene - er prøvet.

Jeg har i omkring 10 år brugt Microfiber .- succes hver eneste gang -. den bliver på og generer ikke kat eller sår.

Jeg medbringer altid selv min hjemmelavede BS på klinikken og katten får den på inden den kommer i transportkassen.

Jeg har fuld tillid til mine katte er syet godt nok - og med udvendige sting, for det beder jeg om, da jeg har dårlige erfaringer med allergisk reaktion på metoden hvor det sidste lag syes indvendigt.

Hun er blevet steriliseret ja - :slight_smile:

Og tak Lis - det vil jeg lige se nærmer på :slight_smile:

  • kam sagtens se det :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768534]Åh ja - det dyrlægen bruger er pillet af inden vi når hjem - og det er ikke tubegaze - mere i stik med fleksibel netundertrøje på tube. Jeg har forsøgt mig med meget - tubegaze duer ikke på kattene - er prøvet.

Jeg har i omkring 10 år brugt Microfiber .- succes hver eneste gang -. den bliver på og generer ikke kat eller sår.

Jeg medbringer altid selv min hjemmelavede BS på klinikken og katten får den på inden den kommer i transportkassen.

Jeg har fuld tillid til mine katte er syet godt nok - og med udvendige sting, for det beder jeg om, da jeg har dårlige erfaringer med allergisk reaktion på metoden hvor det sidste lag sys indvendigt.[/QUOTE]

Nej,det jeg køber på apoteket er noget kraftigere end det dyrlægen bruger. :slight_smile:
Og det holder fint, der er et par meter mener jeg i sådan en æske.

[QUOTE=Coon Danica;768536]Nej,det jeg køber på apoteket er noget kraftigere end det dyrlægen bruger. :slight_smile:
Og det holder fint, der er et par meter mener jeg i sådan en æske.[/QUOTE]

Jeg vil jo ikke lægge hovedet på blokken, så bliver jeg så kort, at det var det samme jeg fik da jeg bad om det på apoteket - gad vide om jeg ikke stadig har det?

Fordelen ved microfiber er også der er en løbegang i ribkanten, den kan man sætte en elastik igennem og binde rundt om kattens hals - så bliver BS’en siddende hvor den skal. Det gør den ikke er der ikke bundet.

Kan godt være aby’er er mere kreative end så mange andre - min erfaring det eneste der duer. Har også nogle fine grønne købte BS’er - duer ikke på mine katte - men jeg kunne jo sælge dem:-)

[QUOTE=Lotte;768535]Hun er blevet steriliseret ja - :slight_smile:

Og tak Lis - det vil jeg lige se nærmer på :slight_smile:

  • kam sagtens se det :)[/QUOTE]
    jeg vil ikke gøre noget hvis hun tager det stille og roli - hun må gerne vaske, men selvfølgelig ikke bide. Jeg har kun 1 gang i alle mine år med katte, og får virkelig steriliseret mange katte i løbet af et år, idet alle killingerne bliver det - og jeg har kun 1 gang oplevet en birma bide i suturene, og aldrig har jeg brugt nogen form for værn imod det. De fagdyrlæger jeg er kommet til har ikke anbefalet det, og ej heller de “alm dødelige dyrlæger”…

MEN selvfølgelig kan der altid være tilfælde, men tror mere det er undtagelsen end reglen - ellers burde jeg kende nogle der oplever det ofte, for jeg fraråder altid skærm mv…

Heidi

[QUOTE=Con Meo;768552]jeg vil ikke gøre noget hvis hun tager det stille og roli - hun må gerne vaske, men selvfølgelig ikke bide. Jeg har kun 1 gang i alle mine år med katte, og får virkelig steriliseret mange katte i løbet af et år, idet alle killingerne bliver det - og jeg har kun 1 gang oplevet en birma bide i suturene, og aldrig har jeg brugt nogen form for værn imod det. De fagdyrlæger jeg er kommet til har ikke anbefalet det, og ej heller de “alm dødelige dyrlæger”…

MEN selvfølgelig kan der altid være tilfælde, men tror mere det er undtagelsen end reglen - ellers burde jeg kende nogle der oplever det ofte, for jeg fraråder altid skærm mv…

Heidi[/QUOTE]

Jeg kan så fortælle min dyrlæge anbefaler det -. fordi det er nødvendigt - fordi det skåner dyr, ejer og i sidste ende dyrlægen. Hvorfor bliver så så mange katte sendt hjem med lampeskærm eller BS?

Måske birmaer ikke går til makronerne i samme omfang som andre katte kan gøre?

Jeg fraråder også altid skærm -. og tilråder BS -. syntes faktisk det er et direkte dårligt råd at anbefale andre at gøre ingenting …

Better safe than sorry !

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768540]Jeg vil jo ikke lægge hovedet på blokken, så bliver jeg så kort, at det var det samme jeg fik da jeg bad om det på apoteket - gad vide om jeg ikke stadig har det?

Fordelen ved microfiber er også der er en løbegang i ribkanten, den kan man sætte en elastik igennem og binde rundt om kattens hals - så bliver BS’en siddende hvor den skal. Det gør den ikke er der ikke bundet.

Kan godt være aby’er er mere kreative end så mange andre - min erfaring det eneste der duer. Har også nogle fine grønne købte BS’er - duer ikke på mine katte - men jeg kunne jo sælge dem:-)[/QUOTE]

Nej, det går ikke at du bliver kortere jo :tihi:

Jamen jeg er helt sikker på at dem du laver er bedst, men de andre er nu også meget gode.
Jeg har ikke oplevet at mine er kravlet ud af dem, men af det som man får hos dyrlægen kan de godt.:slight_smile:

Min mors er en alm huskat :slight_smile:

Men går på apoteket i morgen og får købt det, også må vi se om det ikke holder på frk Ronja :slight_smile:

Man kan også få en blød skærm der vender bagud og den var rigtig go da min kat blev opereret !!!

Her er et billed af den bløde skærm !

[QUOTE=Con Meo;768552]jeg vil ikke gøre noget hvis hun tager det stille og roli - hun må gerne vaske, men selvfølgelig ikke bide. Jeg har kun 1 gang i alle mine år med katte, og får virkelig steriliseret mange katte i løbet af et år, idet alle killingerne bliver det - og jeg har kun 1 gang oplevet en birma bide i suturene, og aldrig har jeg brugt nogen form for værn imod det. De fagdyrlæger jeg er kommet til har ikke anbefalet det, og ej heller de “alm dødelige dyrlæger”…

MEN selvfølgelig kan der altid være tilfælde, men tror mere det er undtagelsen end reglen - ellers burde jeg kende nogle der oplever det ofte, for jeg fraråder altid skærm mv…

Heidi[/QUOTE]
Min dyrlæge anbefaler heller aldrig skærm til katte…og vi har da heller aldrig haft problemer med at de piller i såret. Nu får jeg så altid mine syet med indvendig sutur.