Istedet for "lampeskærm"

Den ene gang, jeg brugte kraftig, elastisk tubegaze, trevlede det det ikke. Det er desuden mere elastisk end en microfiberstrømpe, der nemt kan sidde for stramt. Katte er som bekendt ikke ens, hvad angår størrelse og ikke mindst omfang.

Mine katte er for øvrigt de sidste mange år syet med indvendige sting + at der til sidst er lagt en stribe sårlim oven på syningen.

Min dyrlæge syr med indvendige suture og limer bagefter og det har til dato endnu ikke været nødvendigt at beskytte såret på nogen måde.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768534]

Jeg har fuld tillid til mine katte er syet godt nok - og med udvendige sting, for det beder jeg om, da jeg har dårlige erfaringer med allergisk reaktion på metoden hvor det sidste lag syes indvendigt.[/QUOTE]

Okay - jeg har den stik modsatte erfaring, allergisk reaktion og infektion med udvendige, perfekt resultat med indvendige sting. Men måske Raiku var var et specielt unikum til at sy :slight_smile: Med Tullen sagde hun faktisk at “sårplejen klarer hun selv” - og det holdt stik :ok: Hun er ellers en meget aktiv lille dame, og var det bestemt også som 5 mdr gammel :slight_smile: Da Donna var canceropereret og snittet op fra armhule til lyske havde jeg en body parat, men fik besked om helst at lade være for såret helede bedre med luft til, hvilket gav vældig mening for mig. Og også her gik det fint :ok:

Det er almen kendt at de udvendige sting som jo altså er sting der kan ses -. allergi mæssigt er langt mere sikker end de indvendige - det er en anden type tråd - og det er den de reagerer på.

Selvfølgelig kan din oplevelse være en anden …

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768688]Det er almen kendt at de udvendige sting som jo altså er sting der kan ses -. allergi mæssigt er langt mere sikker end de indvendige - det er en anden type tråd - og det er den de reagerer på.

Selvfølgelig kan din oplevelse være en anden …[/QUOTE]
Jeg har 2 gange haft allergisk reaktion…og det var katte syet med udvendig sutur, alle syet med indvendig har været så fine.

Jeg har ikke engang puttet snor i de microfiber-bd’er, jeg har klippet til 4 katte. De sidder bare så fint! Har ikke haft behov for at tage chancen med at prøve uden bd’er.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768688]Det er almen kendt at de udvendige sting som jo altså er sting der kan ses -. allergi mæssigt er langt mere sikker end de indvendige - det er en anden type tråd - og det er den de reagerer på.

Selvfølgelig kan din oplevelse være en anden …[/QUOTE]

Mine personlige erfaringer er jo begrænsede til 5 katte. Men det var åbenbart også min dyrlæges erfaring at de indvendige er bedst. :gruble:

Nå pyt, bare vi alle er glade :slight_smile:

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;768688]Det er almen kendt at de udvendige sting som jo altså er sting der kan ses -. allergi mæssigt er langt mere sikker end de indvendige - det er en anden type tråd - og det er den de reagerer på.

Selvfølgelig kan din oplevelse være en anden …[/QUOTE]

Mine personlige erfaringer er jo begrænsede til 5 katte. Men det var åbenbart også min dyrlæges erfaring at de indvendige er bedst. :gruble:

Nå pyt, bare vi alle er glade :slight_smile: