Italiensk is

Jeg var inde i byen og købe en fødselsdagsgave idag. Så synes jeg lige jeg skulle smage sådan en italiensk is. :savle::savle::savle::savle::savle::savle:
Guf guf guf det er bare den bedste is jeg kan mindes at ha smagt i mit liv :wehu::wehu:
Tror ikke det bliver den sidste jeg får den slaks :fløjte:

Er I også vilde med is ?? Er der nogen I særligt godt kan li/anbefale ???

Sorbetis i sommervarmen :savle:
Ellers en god jordbær eller chokoladeis :thumbup:

jeg er som sådan ikke voldsom vild med is, dog ka jeg da godt spise en god gammeldags vaffel nu og da, men jeg ka sagtens undvære det.
især på varme dage ka jeg bare ikke klare sådan noget flødeis osv, jeg får ganske enkelt kvalme over det, så hellere en lækker frisk sodavands-is ala kungfu el champagne-brus.

jeg kan så hvis jeg skal spise flødeis bedst lide chokolade osv.
italiensk is er så absolut noget af det bedste, der ka man smage hvad man får.

jeg er så endda så heldig at fruen arbejder i en frellsen chokolade butik og der har de osse is, så i grund og bund ka jeg få alt det is jeg vil, især af soft-ice, men som sagt er det ikke lige mig.
indrømmer dog gerne at jeg er stor-forbruger af den cola-slush-ice de har i butikken:thumbup:

Italiensk is hører bare til noget af det bedste :ok:

Men den bedste er uden al tvivl Ben & Jerrys!!! :savle: der er så mange varianter, at det bedste man kan gøre, er at starte fra en ende af og på den måde finde sin favorit… ikke et dårligt princip, når det gælder is, vel ?:fløjte:

[quote=Johnny;214730]jeg er som sådan ikke voldsom vild med is, dog ka jeg da godt spise en god gammeldags vaffel nu og da, men jeg ka sagtens undvære det.
især på varme dage ka jeg bare ikke klare sådan noget flødeis osv, jeg får ganske enkelt kvalme over det, så hellere en lækker frisk sodavands-is ala kungfu el champagne-brus.

jeg kan så hvis jeg skal spise flødeis bedst lide chokolade osv.
italiensk is er så absolut noget af det bedste, der ka man smage hvad man får.

jeg er så endda så heldig at fruen arbejder i en frellsen chokolade butik og der har de osse is, så i grund og bund ka jeg få alt det is jeg vil, især af soft-ice, men som sagt er det ikke lige mig.
indrømmer dog gerne at jeg er stor-forbruger af den cola-slush-ice de har i butikken:thumbup:[/quote]

Både manden og jeg er også glade for slush-ice. Jeg er lige som du mest vild med den med cola, vi køber dem til 10 kr i Føtex :slight_smile:

[quote=Ann K;214772]Italiensk is hører bare til noget af det bedste :ok:

Men den bedste er uden al tvivl Ben & Jerrys!!! :savle: der er så mange varianter, at det bedste man kan gøre, er at starte fra en ende af og på den måde finde sin favorit… ikke et dårligt princip, når det gælder is, vel ?:fløjte:[/quote]

Jeg fik en med chokolade og en med hasselnød men nej jeg vil skam gerne smage dem alle sammen :fløjte:

I Ringsted er der åbnet en is-biks med lutter hjemmelavet is, med is til diabetikere, veganere og sund is. De har 67 forskellige slags, emn ikke på negang de røre dem selv ude bagved og jeg skal lige love for de smager godt :slight_smile:

Ben & Jerry’s har hele tiden været min farvirit, men de her slår dem gange 100 :savle:
Er vild med deres blodappelsin sorbet og deres chokolade med 72% chokolade MUMS :savle: Deres vanilie is med hjem også friske jordbær på, deres ananas sorbet … ja jeg kan blive ved det er kanon god is :slight_smile:

Hammer dyrt men smager kanon godt :wehu: 1 liter koster kun 95,- kr, men tro mig det er alle pengene værd :wehu:

Har i smagt den ameriaknske isbutik i tivoli kbh på den lille tombolagade - der vælger man is og tilbehør så blander de det på en varmaplade mens de synger sange og det smager bare super godt. De laver også milkshakes :savle:

Frøken Frost i Viborg har verdens bedste hjemmelavede Italienske is.
Det er lidt dyrt, men vil hellere give lidt mere og så måske ikke få is så ofte.
Her kan man også få alt lige fra alm. vanilje til Chilli-is. Den sidste har jeg dog tilgode at smage på, men min søn siger den er fantastisk god.
Knus Elin

Den bedste is er økologisk is :smiley: Chokolade, pistacie, el andre gode is fremstillet af Jersey Thise fløde… Namme nam.
Jeg synes ikke at de andre slags is smager ret godt efter jeg har smagt, hvad jeg synes er, the real deal :slight_smile:

Der er en der sælger økologiske is ved De fire istider her i Århus, og hans is er BARE lækre! Selv lakrids smager fantastisk :wink:

Ben & Jerrys, ParadIS, Hansen Is :savle:

Og jeg er endda ikke engang speciel vild med is :tihi:

Jeg synes, italienske is er alt for søde!
Kan bedre lide sorbet-is eller gammeldavs vaffelis med flødeskum og syltetøj.

[quote=Mega;214985]Jeg synes, italienske is er alt for søde!
Kan bedre lide sorbet-is eller gammeldavs vaffelis med flødeskum og syltetøj.[/quote]

Italiensk is kan være meget forskellige synes jeg. Nogen er vildt gode og andre er som du skriver lidt søde.
En gammeldags vaffelis skal efter min mening nu være med guf i lange baner -høhø