Jagten på den perfekte kat

Så går jagten på den perfekte kat ind!

Marker i alle bokse du mener beskriver den perfekte kat - så kan vi se hvad den perfekte kattegale-kat skal indeholde :tihi:-love

Hvilke bokse?

Jeg behøver ikke at jagte den perfekte kat, den har jeg jo gående herhjemme :thumbup: … i 6 forskellige udgaver :tihi:

Arh så kom der nogle bokse

De skulle jo liiiiiige laves - det er smadder irriterende at tråden bliver postet før man er helt færdig med afstemningsboksene - det må admin meget gerne se om de kan gøre noget ved :slight_smile:

og i må forresten meget gerne komme med ekstra kommentarer i indlæg om jeres “drømmekat” :slight_smile:

Men jeg synes ikke rigtig jeg kan stemme, for svarene passer ikke helt til “min kat” :wink:

Nå for pokker?

Hvad mangler jeg at have med?

Jeg synes den perfekte kat er mange forskellige slags.

Men inde for hver race er nogle selvf. flottere end andre. Jeg håber mine idealer stemmer overens med raceidealerne, men jeg har ikke undersøgt det til bunds, må jeg indrømme.

Jeg har stemt følgende:

Racekat - da det er min overbevisning, at chancen for en sund og rask kat er større, hvis man køber fra en opdrætter

Semilanghåret - da jeg godt kan lide den type, især hvis de har en nem pels

Snakkende - synes det er hyggeligt med en kat, der snakker lidt, men alt med måde selvfølgelig

Hankat (kastreret) - jeg synes tit, at hankatte er mere sociale og omgængelige end hunkatte, der godt kan være nogle stride hystader

Og så kan jeg ikke huske, hvad jeg mere satte kryds i… :slight_smile:

Så fik jeg lige checket, hvad jeg mere stemte:

Super social - Det er da rarest med sociale katte, der gerne hilser på gæster og vil følge med i alt, hvad man laver

Stor kat - min drøm er en kæmpe MCO :slight_smile:

Flerfarvet/mønstret - Synes det er flottest med noget spil i pelsen

[quote=Gry Gressbakken;133190]Nå for pokker?

Hvad mangler jeg at have med?[/quote]

Jeg vil f.eks. gerne have en kat der snakker, men ikke en der snakker hele tiden - så jeg vil hverken have en snakkende eller stille kat :wink:
Så vil jeg gerne have en kat der hverken er aktiv eller rolig
Jeg vil hverken have en stor eller lille kat…men en mellem kat

Så ja…jeg vil have en rigtig mellemkat, så jeg får lidt af det hele :tihi:

Indtil videre er vi nået til at den perfekte kattegale kat er:

En hankat. Enten fertil eller kastreret.
Han er raceren og en stor kat.

Han har almene ører i størrelse og han er korthåret.

Ud over det er han flerfarvet/mønstret.

Han er snakkende og super social samt aktiv

Nu er det en semilanghår i valgfri køn :slight_smile:

Det var da svært at krydse af til. Alle katte er jo på sin vis perfekte.

Jeg har to hunkatte og tre hankatte - alle kastrater.

Jeg elsker dem alle :wehuu::wehuu::wehuu: …men der er noget helt særligt ved hannerne :slight_smile:

Jeg har 2 hunner + 5 hanner.:wehuu:

Alle er meget nemme og kærlige.:wehuu:
De er alle kastrerede.

Myggen er lige blevet “afmonteret” -

Mine 2 hunkatte Karla og Mette-pige er de rene -engel -engel
Men jeg har flere veninder med hunkatte.
Og de er bestemt ikke engle.

Mine snakker meget.
Det er rigtig hyggeligt.
Jeg er jo også kommet i den alder; hvor jeg taler med mig selv :tihi:
Mange gode hilsner
Mona

Jeg har naturligvis svaret ud fra ham, der snart flytter ind her:-)

http://www.petheaven.dk/~mette_2/katte/kuld/billeder/engle/eistibus/pages/DSC_0793.htm

Det kan jo ikke være anderledes:-)

Jeg har valgt ikke at svare, fordi mine katte er unike og dem er der alligevel ingen der kan slå i mine øjne :slight_smile:

Er alle katte ikke perfekte :?.. Jeg syntes jeg hver dag herinde se billeder , af utrolige flotte perfekte misser :thumbup: