Jako på ferie

Ja, Nala og Jarlen har haft fornøjelsen af at have Jako på besøg i et stykke tid. Det er er der kommet en række sjove billeder ud af, som jeg synes at I også skal have fornøjelsen af.

På et nyt og fremmed sted er det godt at kunne bevare overblikket

Meen, man skal jo hilse på de lokale på stedet

Og at lege med dem er heller ikke helt galt

Men det kan stadig være godt med overblik

Især et godt udsyn er vigtigt

Det net på er altså i vejen!

Andre kan nyde godt af den nye opdagelse om hvordan man kravler op.

Fælles interesser er grundlag for et godt venskab

Venskab i topfart

Men det er godt nok udmattende med topfart

På ferie skal de lokale retter afprøves

De lokale damer skal også charmeres

Mens damerne smukkeserer sig, skal de lokale danse afprøves

Siesta

Vejret kan man ikke regne med - en våd afslutning

Herlige billeder! :thumbup:

Tak :slight_smile: Men han tager desværre afsted i morgen…

kan ikke finde en " rystende på hovedet smiley" men jeg har også smilet igennem tråden

Jako dum som en gøje…nej nej nej det skrev jeg ikke…sød dreng men meget naiv…noget nok…måske …

Og du gav mig lige svaret på hvordan vi skal kattesikre min venindes altan! :wehu:

Hanneben - Så er det jo meget passende at han hedder det samme som gøjen i Alladin :wink:

Blabl - dejligt at kunne inspirere :slight_smile: Jeg har bygget en ramme af lægter og sat et jordbær/fugle-net på! En hel del billigere end de “katte-net” man kan købe -høhø

Sikken et dejligt feriebarn! Det ser ud til at både han og tøserne har hygget sig gevaldigt :smiley: han kommer helt sikkert gerne igen næste gang hans mennesker skal være væk!

Aldeles herlige billeder af jeres feriebarn og hans nye venner, men så er det bare, jeg tænker videre.

Hvis Jako i det daglige er alenekat, og han så hurtigt har fået 4-benede venner, så synes jeg faktisk, at det er synd for ham, når han efter ferien skal tilbage og igen være alenekat.
I forvejen trives Maine Coon bedst med selskab af en anden kat!

Mega…Jeg tror Jako er Eva K (Eife) MCO…hvis jeg har ret så er han ikke enebarn:høhø:…så hut jeg visker…

Pragtfulde billeder:wehuu:

Det er han heller ikke. Han har store Diego (MCO) og to smukke huskatte tøser Mea og May der hjemme, som han normalt tumler med :slight_smile:

Hvor er et nogle gode billeder! Det sidste ser bare for sjovt ud!!!

det er det skønneste billede af eva og lillemanden der er i bad ! det viser alt det som kattehold og udstilling drejer sig om. kærlighed, sjov, samvær og pelspleje.

og kirsten - skønne billeder- dejligt at han kan være på ferie hos jer!

[quote=anne p;395765]Mega…Jeg tror Jako er Eva K (Eife) MCO…hvis jeg har ret så er han ikke enebarn:høhø:…så hut jeg visker…

Pragtfulde billeder:wehuu:[/quote]
:ups: Sorry - Så har jeg bare ikke fulgt ordentligt med i timen!

Hehe, Kira - “… og pelspleje…!!!” Sjovt!

Hehe, Jarlen er en dreng og Nala en pige. Men ja, de lader virkelig til at have nydt samværdet. Vi har dog ikke været væk, men haft en tilskadekommen

[quote=Mega;395763]Aldeles herlige billeder af jeres feriebarn og hans nye venner, men så er det bare, jeg tænker videre.

Hvis Jako i det daglige er alenekat, og han så hurtigt har fået 4-benede venner, så synes jeg faktisk, at det er synd for ham, når han efter ferien skal tilbage og igen være alenekat.
I forvejen trives Maine Coon bedst med selskab af en anden kat![/quote]

Jako og Diego er normalt pot og pande, men Jako har været på “ferie” hos Kirsten og KE (og Jarlen og Nala) da Diego var meget vred på Jako, efter det uheld hvor Diego (nok) brækkede hoften, når Jako forsøgte at ville lege. Forståeligt, men Jako kunne altså ikke forstå at Diego ikke ville lege som normalt. Så her mens Diego har haft ondt og er blevet opereret osv., så har Jako været på ferie, og det har alle parter vist nydt. :slight_smile:

[quote=anne p;395765]Mega…Jeg tror Jako er Eva K (Eife) MCO…hvis jeg har ret så er han ikke enebarn:høhø:…så hut jeg visker…

Pragtfulde billeder:wehuu:[/quote]

Du husker helt rigtigt :thumbup:
Jah, Kirsten har virkelig fanget nogle sjove billeder af de tre.

[quote=Bamse;395766]Det er han heller ikke. Han har store Diego (MCO) og to smukke huskatte tøser Mea og May der hjemme, som han normalt tumler med :slight_smile:

Hvor er et nogle gode billeder! Det sidste ser bare for sjovt ud!!![/quote]

Hehe, der stod han oppe flere gange. Jeg ved ikke hvorfor det var bedre, men han er selvfølgelig også vant til at sidde på en stol herhjemme -tihi måske han savnede den :? :høhø:

[quote=kira v;395805]det er det skønneste billede af eva og lillemanden der er i bad ! det viser alt det som kattehold og udstilling drejer sig om. kærlighed, sjov, samvær og pelspleje.

og kirsten - skønne billeder- dejligt at han kan være på ferie hos jer![/quote]

Jah, det har været så fedt at Kirsten og KE har villet passe ham her mens der har været alt det med Diego.
Så nu har Jako faktisk prøvet at være et sted hvor han er den ældste og de andre har mere energi end ham -engel

Haha, det er en skøn billedserie! :klapper:

Jeg elsker det hvor han sidder med snuden mod nettet - “Hov, hvad laver det hér?..” :confused: :høhø:

Ååhr - hvor nogle dejlige billeder :wehuu:
Ham kommer I da til at savne :hjerte:

…elsker også billedet med snuden i nettet og badebilledet :ok:

Det er nogen herlige billeder…men altså, det der net.
Det ville jeg slet ikke ha’ nerver til.
Jeg forestiller mig en kat stikke benet gennem en maske, den får måske ikke benet med sig når den springer ned…eller den rykker for at få benet til sig og får overbalance… og benet sidder fast i masken, som måske strammes når katten drejer sig…og så hænger den der og får benet ødelagt i sådan et løst net af tyndt snor.
På samme måde som hvis katte får sig filtret ind i snor i legetøj.

Mange tak for kommentarene alle sammen! Ja, jeg har været heldig med nogle godt øjeblikke :slight_smile:

Felis - bare rolig maskerne er for små til at de kan stikke bene igennem. Og det er for stramt til at de falder ned hvis de får overbalance.

For store :? Hvad så med hovedet. Så kan det vel komme igennem? :uha:

Mega- hehe kan forstå din forviring :smiley: har rettet “store” til “små” nu… gir vist here mening -tihi