Jamen vi kan da sagtens selv grine:-)

… af at vi har mere end en kat!

Er det ikke sandt?

Jeg oplever nogle gange at folk synes, at det er VANVITTIGT at have mere end en kat. “Du ender med 20!” ja det håber jeg da!:slight_smile:

Og så ser de helt mærkelige ud.

Hvad de ikke ved er at vi da også i høj grad selv kan finde på at lave jokes med os gale kattekvinder (og mænd:-))

Det er som om, at nogle folk tror, at vi mister vores humor samtidig med, at der kommer en kat mere til:-)

Herhjemme er det præcis modsat, for mine katte gør mig glad, og jo flere jo gladere:-)
Og selvironien er sgu ikke forsvundet:-)

Hvad med jeres?

:-))))

Når folk spørger mig, så er jeg begyndt at svare “Jeg har KUN fem lige nu…” og så ser jeg trist ud

hahahhaha

Og skal jeg smøre dem lidt mere, så tilføjer jeg gerne:

“Men hunden skal også have en hund snart…”

hahahaha

Resten af dagen er reddet, pga folks ansigter!

-tihi -tihi -tihi

He, ja vi har jo så kun 3, men får stadig samme reaktion. Når man så fortæller, at vi skam plejede at have 4, så 3 føles som lidt i underkanten, så ser de bare endnu mere forkerte ud.

Enig - de af mine venner der ikke er hel på kattegale eller i det mindste har bare en kat selv fatter HAT af at jeg nu vil have 2 til…

jeg har mange sjove navne… mad cat lady er et af dem…

men hvad - det er ok - jeg har truffet verdens bedste valg med mine misser…

for nogen er at rejse at leve…

for mig er at leve at nusse mis(ser)

Jamen sådan har det været hele mit liv. En bestemt type mennesker (og ja, de findes også i min familie) har bare attituden “Hvor mange katte er det nu I har?”, ligegyldigt om man har een eller flere.

Max antal katte jeg endnu har haft er fire (i et par måneder i år), ja fire. Men blandt den “type mennesker” har jeg konstant mindst hundrede katte, og spiser kattemad til middag sammen med dem. Kan lissågodt præsentere mig som “hende kattedamen” med det samme.

-LOL

De folk har sjovt nok aldrig været på besøg hos mig, de har nok i alle deres egne underlige dyr og hobbyer.

Da jeg fortalte at jeg skulle ha nr. 4 kat var der nogle der ikke sagde noget men det blik man fik sagde det hele. Andre er helt sikker på jeg ender som oprådets single, skøre dame med 20 katte.

Når folk spørger mig “HAR du 4 katte” siger jeg gerne "ja jeg har DESVÆRRE ikke plads til flere.

Bortset fra det så er der ikke mange af mine venner der forstår hvordan jeg kan bruge alt den tid jeg nu bruger med at følge med og skrive på kattegale “det er jo bare et forum om katte”

Jeg syntes ikke jeg har mødt negativ reaktion på at jeg har tre katte fra mine venner eller familie.

Hvad resten mener er jeg sådanne set ligeglad med.

Min familie siger heller ikke noget - fordi de kan se hvor godt kattene har det og hvor godt jeg har det med alle kattene. Men de sagde noget de 2 gange jeg meddelte at nu skulle jeg ha nr. 3 kat og nr. 4 kat, men idag kunne de ikke forstille sig mit hjem uden alle 4 katte.

Ja pyt med dem:-) Helt enig:-)

Det sjove er, når folk kommer her, så går der lidt tid, og så siger de “men hvor er de katte?”

For det er jo ikke et dyr man “ser” hele tiden som hundene:-)

Uha havde jeg seks hunde, så var jeg grå i toppen:-)

Nu har jeg været hårbolleramt i så mange år at mine venner har kat eller har fået.
De fleste andre spørger bare forsigtigt om hvor mange jeg har. Den morsomme del kommer når de spørger om jeg har navne til dem alle, om de er inde i huset(oh skræk og ve) om jeg kan huske deres navne osv., suk.
Men uha, når folk hører det er racekatte kan man næsten se lettelsen i deres ansigter, for så er man da ikke helt tosset kattekvinde, der anes større interesse og respekt, og det uundgåelige spørgsmål" Hvad får du af penge for en killing"-høhø

Marina

Når folk stiller det der “nåh-jeg-troede-ellers-hun-var-sådan-nogenlunde-normal”-ansigtet op, når de hører, hvor mange katte vi har, så plejer jeg at sige, “når min søster kan have 18 heste, så kan jeg vel også have fem katte”. (Min søster har et stutteri).

Jeg elsker mine katte, og jeg vil ikke sidde som 90-årig og ærgrer mig over, at jeg aldrig fik de katte, jeg gerne ville have haft, pga. mine omgivelsers holdning til flerdyrshold -thumbs

Til min store overraskelse var jeg åbenbart blevet dømt til at være den enlige “kattedame” af vennerne fordi jeg har 5 katte, så de så helt forkerte ud da jeg fortalte at jeg havde fået en kæreste ggg
Dog kan det virke skræmmende for nogle i starten når jeg ikke har tænkt over at fortælle HVOR mange katte jeg har og de så bliver vækket af alle 5 som ligger rundt om en og på en ggg
Men det eneste “sårende” jeg har oplevet med folk og mine katte var da en veninde mente at Sorte Satan så ond ud og at hun derfor ikke ville nusse ham da han sad og ville snakke med hende…

Tja her i huset veksler antallet af katte lidt efter hvor mange hitter der er.
Sommetider når folk spørger siger vi kun 7 katte, hvis der er hitter, kan Mogens godt finde på at sige: Ja der er lidt tomt for tiden vi har kun 10;o)

Lige nu har vi ingen hitter, fordi vi ikke ved hvor når vi skal afsted til sygehuset med Mogens og det kan man ikke byde små killinger. Så vi har kun 7 dejlige misser.
Folk ser mere eller minder underlige ud når de hører det og det er så ikke blevet bedre efter vi har fået Leopold. Nu er jeg hende den skøre kattedame, der går tur med sin kat i snor.
At mere en en bil, har været ved at havne i et træ, fordi chaufføren har travlt med at kigge efter den underlige kat med prikker, der går i snor. Ja det skal der ikke snakkes om, vel?
Så ja vi har mange oplevelser med vore katte, heldigvis også mange gode og sjove oplevelser. Men vi hører også tit den der: Jamen hvor er kattene henne, jeg kan ikke se dem, har i virkelig så mange.
Ikke alle katte kommer gæster imøde og her i huset er det som regel kun Otto og lille Xena, der lige skal op og kigge. Senere kan resten af banden da godt finde på at indfinde sig.
Knus Elin

I nat vågnede jeg og der lå fire katte i min seng.

Tip på min hovedpude. Tara i fodenden, Maggie på min mave og Nanoq klods op af min ene side. Hele sengen spandt.

Så skide være med hvad andre tænker:-) !

[quote=lenschow;72792]Når folk spørger mig, så er jeg begyndt at svare “Jeg har KUN fem lige nu…” og så ser jeg trist ud

hahahhaha

Og skal jeg smøre dem lidt mere, så tilføjer jeg gerne:

“Men hunden skal også have en hund snart…”

hahahaha

Resten af dagen er reddet, pga folks ansigter![/quote]

-LOL Den tror jeg, at jeg vil bruge næste gang. Se trist ud, når jeg siger jeg desværre kun har 5 katte -LOL

hejsa…

Tja…vi møder blandede reaktioner…en del fra vores omgangskreds og familie har svært ved at forstå at vi har så mange katte…men de har endnu svære ved at forstå at jeg fx. har takket nej til en julefrokost fordi min kat har TERMIN eller at jeg sagde nej til en 40 års fødselsdag fordi vi skulle på udstilling i weekenden…eller at vi ikke kan overnatte juleaften hos familien fordi vi skal have killinger i dec.
og ja…så er de rystet over at jeg vil ofre så mange penge på at købe en kat…tænk alle de lækre møbler eller lækkert tøj jeg kunne få…siger de…
Ja det er rigtigt…og jeg kunne da også godt tænke mig nye møbler eller nyt lækker tøj…men vil priortere jo alle forskelligt…og der er ingen der ser chokket ud hvis et par kommer spadserende med 3 små hunde i snor…Nej det er nuttet og sundt…for hunde kræver jo motion :slight_smile:
Dog tror jeg, at det hele på et tidspunkt vil vende…altså tanken om katte og den værdi folk tillækker katte…desto mere oplyste folk bliver såvel som at flere og flere virkelig begynder at værne om deres kate tarv - ve og vel :slight_smile:

jule knus her fra
anna

[quote=lenschow;73068]I nat vågnede jeg og der lå fire katte i min seng.

Tip på min hovedpude. Tara i fodenden, Maggie på min mave og Nanoq klods op af min ene side. Hele sengen spandt.

Så skide være med hvad andre tænker:-) ![/quote]He he her i huset kalder vi sengen Jomi (det er et massageapparat) når den er fyldt op med spindende misser-thumbs

haha ja folk ser virkelig skævt på en, når man fortæller om sine katte. Og jeg har endda kun 3. Når jeg engang kommer i noget større, ved jeg ikke hvor mange katte vi ender med - men i hvert fald flere-love

Jeg bliver ofte lidt harm når folk kommer med kommentaren (når jeg fortæller om hvad jeg ofrer på dem mht mad, dyrlæge etc) - det er jo “bare” en skide kat.

Jeg synes snart det er på tide katten får samme status som andre dyr-thumbs