James er syg

Det har jeg ikke oplevet, så vidt jeg kan huske (dog ved at være et par år siden at jeg har haft nogen, der skulle have det), husker ikke at nogen skulle have protesteret. Men det er den der kan ætse, hvis den ikke bliver skyllet helt ned. Så jeg ville nok lade være at komme noget på, der kan begynde at opløse den på forhånd, og bare skylle efter, hvis der er (vi plejede at give et par godbider bagefter i stedet) :slight_smile:

God bedring til ham :kryds:

Det er Flagyl, der smager grimt.

Jeg håber, han snart får det bedre, den bette :troste:

Jo ronaxan smager ikke særlig godt. Jeg har lige måtte give en kur og jeg fik nogle gelatine kapsler fra Pia Nyrup. Der kunne der være 3 piller i og så smager det ikke at noget.

:kram:
Og god bedring med James💓

Tak for opdatering Lykke. Vi slås også med anæmi hos Hippy.

HÅber at I får nogle blodprøvesvar der kan hjælpe til en god behandling af James. Det er forfærdeligt når de er syge, jeg hader det virkelig! Fortsat god bedring

1 Synes om

God bedring til ham :heart:

Syge katte s*cks - jeg går helt i selvsving, når det rammer her…
Positive tanker, god bedring og krydsede fingre til James & Hippy! :crossed_fingers:

1 Synes om

Åh nej, håber for at det er noget som kan kureres så han bliver helt frisk igen :kryds:

Ronaxan kan, som Eva skriver, medføre ætsninger i spiserøret. Aå det er vigtigt at der skylles efter med vand når tabletten er givet

Vi har en 5 ml sprøjte. Er det nok?

Jeg ville give 5 ml x 2 så :slightly_smiling_face:

Ok. Rune bliver sendt på apoteket, så vi kan få en 10 ml til om aftenen :wink:

2 Synes om

James har ikke spist så meget i nat og var stadig lidt vakkelvorn i morges. Men han var mere til stede, og blinkhindefremfaldet var væk. Men han var stadig dehydreret, så han er afleveret hos dyrlægen.

Hun kunne også se, at han i det mindste så en smule friskere ud. Hvis det bliver nødvendigt, så giver de ham anden beroligende end i går. Hun snakkede metadon (?) eller måske inhalering.

1 Synes om

Har I prøvet RC Gastro Intestinal? Fås både som vådfoder og kiks.

Det var løsningen for par år siden, da vi havde en syg kat uden appetit. Men Gastro Intestinal blev spist!

Inhalationsnarkose er langt at foretrække - det er ude af kroppen igen på nærmest ingen tid, hvor det andet kan gøre ham slinger i timevis bagefter! Masken er langt mere skånsom…
VH
Susanne - der stadig bider negle…:frowning:

Nej, for vi har det ikke lige på lager.

Vi fik Specifics udgave af a/d, men det var ikke spændende. Muffe kunne til gengæld lide det :face_with_raised_eyebrow:

Vi har da egentligt noget Whiskas liggende… Mon han gider det junk. Det er da i det mindste mad :slight_smile:

Hun endte vist også på, at det nok blev det. Han er jo også næsten fastende :confused: Vi håber, at det ikke bliver nødvendigt for de kan give drop.

Vi venter også bare… Vil gerne snart have et svar, og et, hvor vi lige giver et par piller og så er han ok :heart:

Patienten til formiddag. Han lå som ofte ved mig og Birk, mens jeg ammede :heart:

5 Synes om

Da mine killinger på er tidspunkt ikke ville spise, gav dyrlægen også i/d. Adr sagde de. De endte med at spise RC vådfoder og sådan kom de igang igen

Dyrlægen har fået delvist svar på blodpanelet (venter på det sidste, som måske først kommer i morgen).

Levertallene er dårlige :frowning:

Levertal kan blive relativt hurtigt påvirkede hvis katten ikke indtager nævneværdigt. Det er ikke altid ensbetydende med at de ikke kan normaliseres. Min Neo (huskat) havde sidste år noget infektion som bevirkede at han fik svært nedsat appetit. Meget forhøjede levertal (så høje af dyrlægen reelt var bange for om der kunne være underliggende levercancer), men er døgn efter væskeoptankning, antibiotikaopstart, kvalmestillende og mad (a/d) var levertallene normaliserede! Så blot for at sige, at de kan forhøjes grundet faste, manglende fødeindtag.

Bed om at få kopi af blodprøvesvar. Så Susanne kan nærstudere dem. Jeg skal også gerne være behjælpelig med analyse.

:kram:

Tak tak tak tak tak!
Det er så rart at få bare et lille håb!

Vi har bedt om en kopi, og Rune har de første svar med hjem, som vi får scannet ind.