Januar tanker

Tak. Ja jeg mente det nok, men jeg kunne jo tage fejl, og google mente det hellere ikke. :smiley: Jeg undre mig ofte, over hvor mange der sælger katte på den måde, både som racer de ikke er, og blandinger der ikke giver mening. Men der må jo være nok der ude som sælger deres katte fertile, siden det kan lade sig gøre. :frowning:

Det er et klokke klart eksempel på nu skal der tjenes penge, så skide være med konsekvenserne for kattene :ahhhhhhh:

1 Synes om

Vi bruger en tjeneste der hedder Cloudflare der analyserer trafikken før den rent faktisk kommer ind til forummet. Af en eller anden årsag ser den din trafik som mistænkelig og vil derfor bekræfte at du godt nok skal have adgang.

2 Synes om

Jeg synes nu ellers at jeg er ganske harmløs :hoho:

1 Synes om

Og aby’en bærer ikke silver heller…

Nej da - det skrev jeg til hende i en kommentar, hvor jeg også spurgte ind til DNA test for arvelige sygdomme, når nu hun tilbød ham til avlstjeneste.
Så lukkede hun for kommentarer :slight_smile:

Fra annoncen på DBA:
“Det er muligt at vælge en killing helt fra de bliver født. Men vi anbefaler man venter til de er 4 uger og smider baby pelsen. Det er først der man rigtig kan begynde og se deres farver.”

Skidt pyt med killingens personlighed, bare den er pæn. :roll_eyes:

3 Synes om

Der er simpelthen så mange af de annoncer på DBA pt., der kan få mig op i det røde felt. Jeg lærer aldrig at forstå hverken købere eller sælgere til de katte :frowning:

1 Synes om

:ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh: Det skide Tarnish :ahhhhhhh::ahhhhhhh::ahhhhhhh:

En langsigtet løsning er, at organiserede racekatteopdrættere får en fælles killingeliste, som vi kan annoncere på. Og fortælle om racerne og om fordelene ved racekatte med FD stamtavle. (inspireret af koebhund.dk)

Så kan kopikattene og deres avlere blive på dba og g+g.

5 Synes om

Den talte vi faktisk også om på mødet mellem spk i søndags og der er ting i værks for at vi får noget lignende :+1:

3 Synes om

Er der så ikke en risiko for, at mange købere aldrig ser en racekat annonceret, men udelukkende “kopierne”?
Tænker ikke, at alle potentielle købere af racekatte nødvendigvis sætter sig grundigt ind i do’s and don’t’s, før de begynder at surfe annoncer, og dba & g&g ligger jo altså højt i søgemaskinerne…

3 Synes om

Det tror jeg, du har ret i, Dorte. Hvis folk satte sig ind i det, inden de købte, ville der jo slet ikke være et marked for alle byb’erne. (Det ville i hvert fald være mindre, men nogle ville naturligvis være ligeglade med fornuft).

Hvis der virkelig skulle gøres en forskel, så skulle opdrætterne tage ansvar og lade være med at sætte uneutraliserede kælekatte i omløb.

3 Synes om

Ja, det vil da være den eneste måde at stoppe BYB-avlerne på :ok:

Racekattekopierne er jo allerede derude. De fleste af dem på dba kan du købe fertile. 500 kr betaler jo ingen neutralisering.

Sidder og opdatere vores egen hjemmeside, og kan ikke finde årstal på hvornår vi (felis danica) fik 12 ugers reglen, er der et kvikt hoved, bekendtgørelsen kom først i 2009

Men så kunne næste generation da trods alt ikke sælges under label “begge forældre har stamtavle” - hvis nogen ellers skulle finde på at efterspørge selvsamme…

3 Synes om

Der er faktisk langt flere der søger oplysninger på nettet inden de springer ud i at købe kat, vi har solgt en del killinger via killingelisten.dk

Så jeg syntes det er en kanon ide og mener faktisk den burde sættes i værk med det samme, for senere at kunne overføres til FD, når de har fundet den løsning de vil have til stamtavler osv

1 Synes om

Enig en samlet racekattekillingeliste ville klart være en fordel for alle racer og det ville da være fint at det kunne sættes i værk hellere før end siden.
Når FD er på plads med nyt stamtavle software skulle den selvfølgelig med der.

Måske nogen kunne have lyst til at skrive et par linjer til Kattemagasinet om det :wink:

Send det til [email protected]

Hvis en “samlet racekattekillingeliste” kun omfatter opdrættere, der er medlemmer af FD, kommer den ikke til at gøre den store forskel for salget af racekatte på DBA og G&G. Der er som bekendt opdrættere i Danmark, der er medlem af andre forbund :wink: