Jeg sad lige tænkte på at det kunne da være rart og dele lidt om emnet med andre fans.
Så here goes: er der nogen anime og manga fans herinde?
Min yngste datter er vild med det…og var på Cosplay lejr i herning her i foråret.
Min kæreste er meget glad for anime, og ønsker sig altid et eller andet indenfor genren, både serier og film.
Jeg bliver vist aldrig fan, har skam set nogen af dem med ham - men det er altså bare slet ikke i samme liga som Disney! Sorry…
Cecillie: Så har du vist ikke set de rigtig gode af Miyasaki (en fantastisk japansk animator). Det skulle ikke undre mig hvis en del af de nyere disney film har dele der er animeret i enten Japan eller Korea.
Jeg kan varmt anbefale Kaicou wa Maid-sama (det oversættes groft som Studenter præsidentinden er en Stuepige)
Uh ja jeg er rigtig glad for anime
Miyasakis film har en stor stjerne herhjemme, og så Naruto. Har også set Elfenlied, Soul Eater og et par andre serier
Naruto har jeg ikke haft mulighed for at se i noget tid nu, så er laaaaangt bagud. Plejede også at læse mangaen, men er også her bagud. Glææææder mig til tid og overskud til at indhente det forsømte!
[QUOTE=Shana;970856]Uh ja jeg er rigtig glad for anime
Miyasakis film har en stor stjerne herhjemme, og så Naruto. Har også set Elfenlied, Soul Eater og et par andre serier
Naruto har jeg ikke haft mulighed for at se i noget tid nu, så er laaaaangt bagud. Plejede også at læse mangaen, men er også her bagud. Glææææder mig til tid og overskud til at indhente det forsømte![/QUOTE]
Maruto er jeg så ikke så meget for, Fruits basket er mere min stil sammen med DN Angel.
Jeg ser og har set en del animé, men jeg læser ikke rigtig manga. Miyasaki er enormt dygtig (elsker Totoro og Chihiro), men jeg vil give Cecilie ret i, at det er en helt anden boldgade end Disney, men det er en smagssag hvad man bedst kan lide. Jeg er dog selv mere til serierne, og sluger Naruto råt, men min all time favorite må være “Full metal alchemist” Smuk smuk smuk smuk smuk serie!!! Ellers har jeg været ret begejstret for Denno coil, som jeg dog ikke er nået så langt i, og death note virker også lovende…
Osquary: Det eneste jeg kan li ved Death Note er L. Han er bare for kær!
Hehe… Jeg synes jo personligt at Ryuk er langt mere interessant som karakter.
Uha, jeg er en kæmpe fan… Og kan næsten ikke få nok af mine daglige dosiser
Naruto, Fairy Tail, FMA og Ao no Exorcist er mine ynglings. Jeg båede læser og ser dem
Men tilgengæld så holder jeg meget af One Piece, Highschool of the dead osv…
Der er rigtig mange gode!
Har selv prøvet at se Deathnote flere gange, men den har bare ikke fanget mig rigtig
Jeg læser sådan set mest manga, men er pt igang med Kaichou was Maid-sama. Jeg synes den er hylende morsom. Især den mandlige hovedperson Usui gir et godt grin.
Vi har (vistnok) alle Miyasakis film herhjemme, jeg købte et boxsæt på eBay på et tidspunkt og har så suppleret op med dem der er kommet senere (Ponyo f. eks. og Legenden om Jordhavet)
Jeg har set en del af dem (det er mere ungerne der er/har været anime-fixerede) og de er flotte… men osse totalt underlige altså.
Udover Miyasaki, så er sådan en som Winter Cikada også en man bør se.
Det eneste anime jeg sådan selv har set i større antal er faktisk Pokemon…
Den har jeg også set og læst Rigtig sød og god manga
Trekkie: Det har du så evigt ret i. Men jeg har set det der var værre.
F. eks. Higurashi no Naku koro ni (Når sikaderne synger). Det er en gyser anime og manga og den er underlig. Men samtidig osse spændende…jeg er kommet til sæson 2 episode 9-10 stykker.
Jeg har ind til videre ikke begivet mig ud over studio ghiblis film, og primært Miyazakis. Jeg elsker den detajlerigdom der er i de film, jeg kan gå helt amok over de fedtstænk der springer når de steger bacon f.eks.
Joh, jeg elsker Miyasaki’s film og manga, men jeg er lige så glad for anden manga og anime. Han er dog ikke den eneste med så stor en detaljerigdom i animeringen. Jeg er helt hooked på kaichou wa maid-sama.
Hey, jeg sidder lige og får en god ide! Hva med en filmaften hvor vi samles for at se anime? Jeg har et par stykker af Miyasakis og der er vel nogen af jer der sidder inde med noget andet godt.
Det lyder hyggeligt
Det er det osse. Men hvor skal det så være?