Jeg beder igen om hjælp

Har jeg forstået det rigtigt, at han er næsten helt hvid?

[QUOTE=kamikaze;993915]Misling no. 2 er fanget…og de er nu på badeværelset med mad, bakke og vand
Jeg ringese for jeg havde bare brug for at vide om de begge var fanget og manden i huset jeg fik i røret er også sikker på det er en bil der har smidt mislingerne af. Mislingerne ser ok ud og nu mailer jeg en af mine vet’s at der kommer to små misling ind på klinikken imorgen.
De skal undersøges grundigt og så må vi se hvad der sker.
Andre mis skal de have om sig for ellers bliver de skruet forkert sammen i deres små mis-hoveder[/QUOTE]

godt de små er kommet ind i varmen

Ja, lige nu føler jeg så dum som en våd striktrøje…[/QUOTE]

hmmm, vidste slet ikke at en våd striktrøje var dum :tihi:

Åh… de stakkels små mislinger :brist: Godt de er fundet af nogle rare mennesker

Ja, den voksne mis i Rødkærsbro er helt hvid pånær to mærke pletter bag højre øre og en mørk stribet hale
Jeg har mailet min vet. at der kommer to mislinger ind på klinikken imorgen formiddag. Jeg kan ikke nå klinikken før efter kl. 1 da jeg har hele biblioteksvagten fra 10 til 16

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/lysning/vis/142185017e08012d79

Jeg ved ikke, om det kan være den.

mit tastatur’s 6-tal driller…der skulle stå kl. 16…ellers giver det jo ingen mening

Måske denne (som der ikke er noget billede af) http://www.kattens-vaern.dk/lysning.php?id=7209

Han her er ikke øretatoveret…og det er nemt at se hvis han var med de hvide øre

De to mislinger sidder nu på klinikken. De var lige bragt ind da jeg ringede så dyrlægen havde ikke nået at kigge på dem, også fordi de havde hundetravlt.
Jeg kører indenom klinikken her lidt over 16 når jeg har lukket biblioteket

Man bliver ked af det når man læser om mennesker der behandler ‘dyr’ på den måde…
I mine øjne er de slet ikke mennesker!

Hvordan kan man få sig selv til at behandle et levende væsen på den måde?
At ‘smide’ så små killinger ud for at klare sig selv?

Nøøøøj, jeg bliver SÅ arrig! :mad: :GRR::lynogtorden:

Hvor svært kan det være at finde et dyrehjem, eller en dyrlæge at aflevere dem hos?

Tidligere i år, lige før vi nåede ned omkring de -17 grader i februar, så jeg en tidlig morgen en kat der kiggede ind af min dør ud til gårdhaven.
Næste gang jeg så den, åbnede jeg døren. Mis løb væk, men kom tilbage og ind i lejligheden næste gang jeg gjorde det.

Hun var den søøøødeste lille ungmis, der med glæde slugte kogt kylling, og efter at jeg havde det så skidt med at lade hende løbe ude om natten i dén kulde, endte jeg med at lukke hende inde her hos mig, med kattebakke, mad og vand.
Der var ingen øretattovering, og hun var lidt uvant med hvordan hun skulle håndtere at hun godt måtte komme op på skødet og nusse.
(Hun kom selv op til mig for at sidde, og sov i sengen med mig den nat!)

Næste dag kom hun i en transportkasse og med hjælp fra min mor ud til Dyreværnet i Rødovre.
2 dage efter nåede vi -17 grader om natten, og kraftig sne. Jeg var så glad for at hun var kommet ind i varmen og fik fast mad!
Da jeg kom hjem fandt jeg ud af at jeg havde handlet rigtigt. Min nabo var så sød at sige at hun faktisk var en vildkat her i området, som de havde fodret og vænnet til nus. De ville have taget hende ind, men manden var allergisk. Hun var mindre end 1 år gammel.

Denne søde lille tortie-mis som var sååå utroligt kælen, blev navngivet Saga derude, og inden påsken var overstået, havde hun et nyt hjem! :smiley:

Hvad jeg vil sige med denne historie? - At jeg virkelig ikke forstår hvorfor det er nemmere at smide katten ud, end indlevere den.
Jeg betalte intet for at indlevere Saga, og havde det så godt med at have hjulpet hende…

Så der findes stadig gode mennesker i verden… :slight_smile:

Jeg fatter simpelthen ikke hvordan mennesker kan få sig selv til at behandle levende væsener så kynisk. For et par år siden, da vi havde en rigtig hård vinter, var der nogen der smed 3 små killinger af her ude på vejen. I buldermørke selvfølgelig, så ingen kunne genkende hvem de var. Min nabo fandt dem heldigvis, og afleverede dem til mig. De yndigste små killinger, vant til menneskehænder og lugtede af parfume og tobaksrøg. Bare smidt ud i sneen og frostgrader, overladt til den visse død, hvis ikke de var blevet fundet :ked:

Og så er der dem, der dumper killingerne udenfor et internat eller i en katteelskers indkørsel.
De dulmer vel deres egen dårlige samvittighed, men reelt er de ikke bedre end dem, der smider sækken i en skraldespand.

Så glæder det mig, når det en gang imellem lykkes at få en lokalavis til at skrive om det - med billede af killingerne.
For så sidder der måske nogle børn, der kan se, hvilket hjerteløst og nærigt pjok deres far eller mor er!

Håber det går godt med de små killinger. :kryds:

iI skrivende stund spundser de rundt under skrivebordet og jeg kunne se på ledningen til min skrivebordslampe, de også var igang med den…lige før
Det er noget af de mest sødeste og kærligste mislinger jeg nogensinde har oplevet. De køsser og nusser på livet løs, og Simba spinder konstant og Savannah siger små trutlyde.
Det er nogle små faste og runde størrelser. De er SÅ kompakte og de har kuglerunde øjne og en pels der ikke er en huskats. De er floffy og tykke i pelsen
Han er rød med ret meget hvidt og markeltabby og hun er sort med hvid med nogle helt specielle aftegninger bla har hun en hvis stribe på langs af hovedet og selvom poterne er kvide er der en sort plet på venstre forben…hagen er sort og på den ene side er hendes aftegning helt unik.
KÆFT de er nuttede.
Jeg sender lige et billede taget på klinikken til en eller anden…som så forhåbenlig vil lægge det i tråden .
De er forøvrigt undersøgt for lopper…der var ingen. Øremider…ingen…munden er fin fin, men de har nok orm så de får en ormekur en af de nærmeste dage.
Nu sagde jeg lige “hej mus til savanneh” og hun svarede med truuutmiv-lyd

“vi” har lige spise a/d med kaffefløde…umm det var godt. Nu sidder de ved mine fødder og soignerer sig. De er så dyyygtige
Simba vejer 619 gram og Savannag 558 gram.

Hvor gamle er de?

(Ja, jeg skal jo lidt til at se mig om efter hittekilling, når Rani allerede nu er ret sikker på at han ikke vil have en ekstra burmeser. Selvom det nok først er først i februar vi er klar til at få misserne hjem i den nye lejlighed :ups:)

åhh på trods af situationen - lyder det faktisk ret hyggeligt der under dit skrivebord :slight_smile: jeg glæder mig til at se billeder af de to propper :slight_smile:

[QUOTE=Shana;994452]Hvor gamle er de?

(Ja, jeg skal jo lidt til at se mig om efter hittekilling, når Rani allerede nu er ret sikker på at han ikke vil have en ekstra burmeser. Selvom det nok først er først i februar vi er klar til at få misserne hjem i den nye lejlighed :ups:)[/QUOTE]
Jeg har (sammen med en af mine dyrlæger og en af mine vet-sygpl) vurderes dem til at være født ca. 1.11…så de kommer ikke herfra før engang til feb…så der er jo perfekt. Til den tid vil de være neutraliseret, vaccineret 2 gange, øremærket, testet for FIV FeLV og havd fået ormekur to gange.

…har sendt billede til FF…som lægger det herind om lidt

Det blev så mig, der blev betroet den opgave - sikkert fordi Brita ved, jeg er immun overfor killinger. :cool:
Det er jeg næsten også… :smiley:

:hjerte::hjerte:

Og der var også dette af en smuk, grå missepige, som Brita sikkert kan fortælle om…