Jeg efterlyser en sød und pige

…der kom i Lørdags til min hittekattestand med en masse flotte strikkede ting. Bl.a. et blåt hjemmestrikket babysvøbtæppe manen til det Kronprisse Mary har brugt til sine børn. Den unge pige sagde hendes Mor/bedstemor? meget gerne ville strikke mere og jeg blot skulle sige til.
Jeg sagde jo selvfølgelig (for man jubler jo over sådant et tilbud), at jeg ville MEGET gerne tage imod alle de strikkede ting, MEN lige i stående stund da jeg fik at vide jeg blit skulle ønske, var jeg nærmest blank. Nu har jeg tænk OG tage nogle strikkekopier på mit arbejde, for dan unge pige fortalte hendes mor/bedstemor? kunne strikke alt.
Så er der nogen der ved hvem hun er ELLER om du er herinde.
Du er en smuk ung mørkhåret pige på ca. 26-32 år (bare nu jeg rammer alder rigtig, for jeg er elendig til at vurderer andres alder)
Jeg vil nemlig gerne sende en kuvert med diverse opskrifter.

Det omtalte babysvøb er forøvrigt til salg…det er SÅ flot strikket og en dame der stod ved siden af da jeg fik det fortalte det var en god kvalitet garn det var lavet i.

…glemte! …det var en pige der udstillede…ikke en publikum’er

Det ved jeg godt, hvem er - jeg kontakter hende lige og fortæller om din efterlysning :slight_smile:

Supergodt, for jeg har idag tager kopier af bl.a. strikkede frakker til katte og små hunde. Dèt tror jeg sagtens kan sælges…MAIBRITT…læs dette, for din skaldemus bør have en frakke her i vintertiden, griner

Du må gerne sige til hende hun kan maile mig på
[email protected]

Så har jeg sendt en mail til kvinden og takket for de fine ting.
Den venlighed, gavmildhed OG hjælpsomhed jeg møder er ubetalelig.
OG den købelysten…det er helt utroligt

Den er noteret bag øreret. Jeg har jo lovet den kære lille Skaldepande en vinterjakke og en sommerjakke (den har Ann K allerede fremskaffet, så nu skal jeg bare lige have overstået dette skrækkelige semesters indkøb af bøger). Jeg vil gerne se billeder også. Skaldepanden er i øvrigt næsten ligeglad med hvilke farver, der er brugt, bare garnet ikke gør hende elektrisk.

Pænt af dig, at tænke på hende, Brita. :tak:

Nu kender jeg ikke andre skaldemus, så det var indlysende.
Skriv lige hvad hun bedst kan tåle…bomuld?..uld?..går ikke ud fra hun kan tåle kunststoffer som du skrev det gjalt m.h.t. stof

[QUOTE=kamikaze;774403]Nu kender jeg ikke andre skaldemus, så det var indlysende.
Skriv lige hvad hun bedst kan tåle…bomuld?..uld?..går ikke ud fra hun kan tåle kunststoffer som du skrev det gjalt m.h.t. stof[/QUOTE]Alt andet en kunststof. Som regel plejer jeg at teste stoffet på vores Maine Coon-kastrat, og bliver han elektrisk, så bliver Skaldepande det også. Men bomuld og uld burde ikke være noget problem.

OK, så har jeg helt styr på det.
Nu må vi se om den søde mor også vil strikke skaldemusfrakke…men det er jeg nu sikker på

Dejligt, at du fik fat hende… :slight_smile:
Gud en sød pige!

Brita, du må rigtig gerne sende opskrifterne til mig også. Så skal jeg se, hvad jeg kan nå at producere til dig (når jeg er færdig med det der hæklede sengetæppe…)

Venligst
Dorthe

[QUOTE=DK Zaphy;774947]Dejligt, at du fik fat hende… :slight_smile:
Gud en sød pige![/QUOTE]
Ja …OG mor. Jeg har mailet hende jeg laver opskrifter og sender hende, for som datteren sagde til mig. Hun kan strikke alt.
Det er bare SÅ fedt, JUBLE

[QUOTE=Elwarth;774994]Brita, du må rigtig gerne sende opskrifterne til mig også. Så skal jeg se, hvad jeg kan nå at producere til dig (når jeg er færdig med det der hæklede sengetæppe…)

Venligst
Dorthe[/QUOTE]
Hellere end gerne. Jeg har et tæppe i tankerne som en gammel kollega strikkede sidste år og jeg savlede over det. Else kom forbi i min biblioteksvagt idag og jeg spurgte om jeg måtte få opskriften. Når hun kommer med den, sender jeg den til dig. Det er det smukkeste tæppe jeg nogensinde har set.
Benvarmere er også altid salgsbar. Jeg skal nok holde dig ved strikkepindene, fnis
Sådant et tilbud lader jeg ikke gå forbi min næse
IH altså hvor er det nemt at være mig

[QUOTE=kamikaze;775009]Hellere end gerne. Jeg har et tæppe i tankerne som en gammel kollega strikkede sidste år og jeg savlede over det. Else kom forbi i min biblioteksvagt idag og jeg spurgte om jeg måtte få opskriften. Når hun kommer med den, sender jeg den til dig. Det er det smukkeste tæppe jeg nogensinde har set.
Benvarmere er også altid salgsbar. Jeg skal nok holde dig ved strikkepindene, fnis
Sådant et tilbud lader jeg ikke gå forbi min næse
IH altså hvor er det nemt at være mig[/QUOTE]
Det lyder dejligt - jeg kan altid bruge hækle- eller strikkeprojekter :slight_smile:

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Elwarth;775013]Det lyder dejligt - jeg kan altid bruge hækle- eller strikkeprojekter :slight_smile:

Venligst
Dorthe[/QUOTE]
Også hækle…så har jeg et par dyr du meget gerne må lave

[QUOTE=kamikaze;775006]Ja …OG mor. Jeg har mailet hende jeg laver opskrifter og sender hende, for som datteren sagde til mig. Hun kan strikke alt.
Det er bare SÅ fedt, JUBLE[/QUOTE]
men må indrømme at jeg kiggede lidt på overskriften…Først troede jeg, at du havde skrevet “ond” forkert…uups…
men rigtig dejligt nogle gider hjælpe dig!! :slight_smile:

Jeg vil gerne have strikket to trøjer i baby alpaca til mine pålbåller :slight_smile: Har kun tgeninger, ingen opskrift…

[QUOTE=kamikaze;775036]Også hækle…så har jeg et par dyr du meget gerne må lave

[/QUOTE]

Hit me :wink:

Venligst
Dorthe

Kan du ikke sende tegningerne til mig, så ser jeg om jeg kan finde en opslrioft der ligner. Jeg vil også gerne have et mål fra skuldreblade til lidt før halerod og brystmål…på de to mis