Jeg er begyndt til ridning

og hvor jeg dog elsker det - allerede! :rock:
Min mor har haft hest og vundet lige omkring 100 rosetter, så jeg har jo ikke kunnet undgå at kende bare lidt til dem.
Da jeg kom derud (Klank Efterskole) skulle vi lige lave navneopråb og sådan, og så var det ellers igang. Vi skulle strigle hestene, sadle dem og fordele dem (vi var 14 elever til 7 heste). Vi blev delt op i tre hold.
Hold nummer et, som jeg var på, var for dem, der ikke kunne helt så meget og var nybegyndere. Vi startede let med at skridte rundt i hallen, hvilket der ikke var bøvl med overhovedet. Jeg havde så også fået den dovne hest, Usumi. :wehuu: Hel sort, uden sokker, men vist nok med en lille hvid blis i panden og med let bølget hale. Nuuuuj, hvor var han dejlig!! Ham vil jeg gerne have næste gang. :ups:
På et tidspunkt red jeg uden trækker (eller hvad det hedder, ham/hende der trækker hesten rundt) som en af de eneste (vi var fire eller frem på hold et). :slight_smile: Letridning var der som sådan ikke nogle problemer med.
Ooog så koksede det lidt, da vi gik over til trav. :tihi: Mine fødder røg hele tiden ud af stigebøjlerne, indtil de blev kortet lidt op. Men jeg havde problemer med at skulle rejse mig op i sadlen. Simpelthen for besværligt, når hesten hopper op og ned på den måde. :S
De næste hold var for de lidt mere garvede og de virkelig gode. Hold da op, det ser godt ud, når de galloperer! :inlove:
Daaaamn, hvor havde jeg ondt i lårene. :tihi: Bare fordi jeg skulle klemme knæene mod hestens flanke/saddelunderlaget i trav. :tihi:

Og så blev jeg hentet. :frowning: Alt for tidligt, synes jeg. Fra 19 til 21 er altså ikke særlig lang tid. :ups:

Men hvor er det fedt! :slight_smile: Jeg er så glad for, jeg fik meldt mig til. Glæder mig allerede til næste gang, hvor jeg håber på at få liiidt mere styr på det med at trave. :smiley: Og tænk sig - jeg lugter ikke engang af hest! :tihi:

Tillykke M -wehu - glæder mig til at se billeder af dig højt til vejrs :slight_smile:

Er det rigtige heste eller ponyer i rider på ? :slight_smile:

Er super glad for at din intro til heste gik bedre end min!! Jeg landede på ryggen af en stor andalusisk hingst - en flot dreng… men lovlig livlig… og “betina” der trak ham - hun slap hvorefter berideren råber “Betina Betina - aldrig slippe Slejpner” - men der var hesten på vej ud genne den åbne gavl hvorefter den smed mig af i bækken for enden af marken da den refusierede

Jeg er rigtig glad for at du lyder til at få mere sjov - jeg nøjes med at klappe på dem og synes de er smukke -LOL

Ihh, hvor hyggeligt, Makenski. :thumbup:

Her er datteren også lige begyndt til ridning. Jeg er jo, ligesom din mor også gammel hestepige, men har dog ikke redet konkurrencer.

Blanca får ridetimer af ½ times varighed og rider faktisk på en meget stor pony. Blanca er 1,40 høj og ponyen er nok lige på grænsen til hest- altså omkring de 1,47 i stangmål.
Trav volder også Blanca lidt problemer :høhø:, men hun skal forsøge at lære letridning i næste uge. Der kom ikke andre i går, så vi havde hele ridehuset for os selv. :slight_smile:

Har du ingen billeder ?

Hvor lyder det sjovt, Makenski :thumbup:
Jeg gik også til ridning, da jeg var på din alder :slight_smile: Jeg elskede det også, og bare rolig, det med at rejse sig op i trav får du hurtig styr på, bare følg hesten :smiley:

Hvor er det bare super, ridning er bare sådan en god aktivitet. Er selv efter laaang pause lige startet igen og min datter startede i mandags hvilket hun bare nød til fulde, så forstår din glæde

MVH
Gitte

[quote=Battlestar;257599]Tillykke M -wehu - glæder mig til at se billeder af dig højt til vejrs :slight_smile:

Er det rigtige heste eller ponyer i rider på ? :slight_smile:

Er super glad for at din intro til heste gik bedre end min!! Jeg landede på ryggen af en stor andalusisk hingst - en flot dreng… men lovlig livlig… og “betina” der trak ham - hun slap hvorefter berideren råber “Betina Betina - aldrig slippe Slejpner” - men der var hesten på vej ud genne den åbne gavl hvorefter den smed mig af i bækken for enden af marken da den refusierede

Jeg er rigtig glad for at du lyder til at få mere sjov - jeg nøjes med at klappe på dem og synes de er smukke -LOL[/quote]

Uha, billeder ligefrem. :smiley:

Jeg vil mene, det er “rigtige” heste. :slight_smile:

Hold da op, noget makværk. :høhø:

Hehe, det gjorde jeg også i starten. :høhø: Så “min” første hest i en alder af 3-4 år, og der var jeg godt nok også bange, for sådan en krikke var dæleme stor. :uha: :tihi:

[quote=Buffy;257671]Ihh, hvor hyggeligt, Makenski. :thumbup:

Her er datteren også lige begyndt til ridning. Jeg er jo, ligesom din mor også gammel hestepige, men har dog ikke redet konkurrencer.

Blanca får ridetimer af ½ times varighed og rider faktisk på en meget stor pony. Blanca er 1,40 høj og ponyen er nok lige på grænsen til hest- altså omkring de 1,47 i stangmål.
Trav volder også Blanca lidt problemer :høhø:, men hun skal forsøge at lære letridning i næste uge. Der kom ikke andre i går, så vi havde hele ridehuset for os selv. :slight_smile:

Har du ingen billeder ?[/quote]

Dejligt at have det hele for sig selv. :thumbup:

Nej, det har jeg ikke. :slight_smile: Men kan spørge mine veninder næste gang, om de vil tage nogle billeder af mig på Usumi, ved siden af ham, og mens jeg rider? :slight_smile:

[quote=Itzy Bitzy;257824]Hvor lyder det sjovt, Makenski :thumbup:
Jeg gik også til ridning, da jeg var på din alder :slight_smile: Jeg elskede det også, og bare rolig, det med at rejse sig op i trav får du hurtig styr på, bare følg hesten :D[/quote]

Det er også rigtig sjovt. :thumbup: Bliver bare smaddernervøs, når der sker noget, jeg ikke havde ventet. :tihi: For eksempel, satte Benne (der trak hesten) på et tidspunkt Usumi i trav, uden jeg vidste det, og jeg vil vædde med, jeg lavede disse udtryk på én gang: :uha: -what :besvimer:
:tihi:

Det håber jeg. Det gør altså lidt ondt, når man bare hopper op og ned på den der hårde hesteryg. :ups:

[quote=DK Sacala;257827]Hvor er det bare super, ridning er bare sådan en god aktivitet. Er selv efter laaang pause lige startet igen og min datter startede i mandags hvilket hun bare nød til fulde, så forstår din glæde

MVH
Gitte[/quote]

Dejlgt at høre! :thumbup:

Jeps- vil da meget gerne se billeder af dig på hyppen. :slight_smile:

Her er Blanca på Cheval og Cheval betyder åbenbart hest på fransk. :tihi:

[quote=Buffy;257915]Jeps- vil da meget gerne se billeder af dig på hyppen. :slight_smile:

Her er Blanca på Cheval og Cheval betyder åbenbart hest på fransk. :tihi:

[/quote]

Jamen, okay så. :tihi: Bliver så nok først onsdag i næste uge … efter ridning (tirsdag) er jeg fuldstændig ødelagt. :besvimer:

Hvad er det for noget hovedtøj (?), Cheval har på? :slight_smile: Ser sjovt ud.
Og efter en Googling med ordet “cheval”, kom der en masse hestebilleder, så det passer nok meget godt, at det betyder hest. :tihi:

HAr du spurgt dine forældre om du lugter af hest?? :slight_smile: Syntes nemlig heller aldrig jeg lugtede, men det mente mine forældre altså… Hehe

Og iiih, hvor vil jeg også bare rigtig gerne ride igen, men altså… 400,- for 1 time om ugen er bare alt alt for pricy for en SU, så det må desværre vente… :frowning:

Det er bare et ekstra kryds foran på hovedtøjet, hvilket også forvirrede mig lidt første gang, da jeg jo ikke har sadlet hest op de sidste 18-19 år.

Vil glæde mig til billeder. :slight_smile:

Bølle-missen: Det var da også dyrt. Har også troet at det var i det prisleje, at vores rideskoler lå i, men vi skal give ca. 200 kr. pr. måned for ½ times undervisning pr. uge. En halvpart kan købes for ca. 1000 kr. pr. måned og så er det incl. 4 timers undervisning.

[quote=Bølle-missen;257936]HAr du spurgt dine forældre om du lugter af hest?? :slight_smile: Syntes nemlig heller aldrig jeg lugtede, men det mente mine forældre altså… Hehe

Og iiih, hvor vil jeg også bare rigtig gerne ride igen, men altså… 400,- for 1 time om ugen er bare alt alt for pricy for en SU, så det må desværre vente… :([/quote]

Ja. :slight_smile: Min mor snusede til mit tøj og sagde “Hold da op, du lugter jo ikke af hest!” :slight_smile: Og mine kammerater i skolen har heller ikke kommenteret det (orkede ikke at gå i bad i går aftes og går meget sjældent i bad om morgenen), så der må jo være noget om det. :slight_smile:

Hold da, er det virkelig så dyrt? :uha: Jeg går til det på ungdomsskolen, så det er heldigvis gratis … :slight_smile:

[quote=Buffy;257939]Det er bare et ekstra kryds foran på hovedtøjet, hvilket også forvirrede mig lidt første gang, da jeg jo ikke har sadlet hest op de sidste 18-19 år.

Vil glæde mig til billeder. :slight_smile:

Bølle-missen: Det var da også dyrt. Har også troet at det var i det prisleje, at vores rideskoler lå i, men vi skal give ca. 200 kr. pr. måned for ½ times undervisning pr. uge. En halvpart kan købes for ca. 1000 kr. pr. måned og så er det incl. 4 timers undervisning.[/quote]

Det var da noget underligt noget? Gør det noget nyttigt, eller er det bare til pynt? :slight_smile:

:rock: Håber, de tager nogle ordentlige billeder, så.

[quote=Buffy;257939]Det er bare et ekstra kryds foran på hovedtøjet, hvilket også forvirrede mig lidt første gang, da jeg jo ikke har sadlet hest op de sidste 18-19 år.

Vil glæde mig til billeder. :slight_smile:

Bølle-missen: Det var da også dyrt. Har også troet at det var i det prisleje, at vores rideskoler lå i, men vi skal give ca. 200 kr. pr. måned for ½ times undervisning pr. uge. En halvpart kan købes for ca. 1000 kr. pr. måned og så er det incl. 4 timers undervisning.[/quote]

En halv time om ugen for 200,- er samme pris, som 1 time/uglt. for 400,- :stuck_out_tongue:

Og har da slet ikke råd til en halvpart… :S Men en halvpart, er det så sådan at man kan ride alene på hesten også? Altså flere gange om ugen?

Nope- vi skal give 200 kr. pr. måned, for den ½ time, så det er jo ca. en 50`er pr. gang. :høhø: Medmindre dine 400 kr. også er en månedspris ?

Og har da slet ikke råd til en halvpart… :S Men en halvpart, er det så sådan at man kan ride alene på hesten også? Altså flere gange om ugen?
Jeps, man kan ride alene på hesten osv. Desværre har vi heller ikke rigtigt råd til det lige pt., men nu skal jeg jo også lige føde, før det evt. kunne komme på tale.

Ej hvor dejligt at læse - Der er intet bedre end at ride. :smiley:
Man bliver kun i godt humør af det. Smiler

Håber du får en masse gode timer frem over - Er man først startet er det sq svært at stoppe - Jeg starede da jeg var 3½, og har redet stort set lige siden - Dog med få pauser. - Længeste var 2½ år hvor heste var “NO GO”. Heldigvis har jeg fået lov til at starte op igen - Kæft hvor var jeg smadret de første mange gange. Gik som en cowboy mange dage efter de første par timer. -LOL

:thumbup: :thumbup: :thumbup: Super fedt makenski det er en skøn hobby som jeg brugte hele min barndom på og som jeg stadig er ked af at jeg er stoppet med… der går ikk en dag hvor jeg ikk tænker på hvor meget jeg savner det :brist: Man bliver afhængig

Viser lige et billede fra af den sidste hest som jeg havde part på… han var helt speciel og introducerede mig til det at ride western hvilket er super fedt :wehuu: han var en 1/4 fuldblod og 1/4 american paint og ½ del pinto og den smukkeste hest jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at lære at kende :wehuu:

[quote=Helene K;258013]:thumbup: :thumbup: :thumbup: Super fedt makenski det er en skøn hobby som jeg brugte hele min barndom på og som jeg stadig er ked af at jeg er stoppet med… der går ikk en dag hvor jeg ikk tænker på hvor meget jeg savner det :brist: Man bliver afhængig

Viser lige et billede fra af den sidste hest som jeg havde part på… han var helt speciel og introducerede mig til det at ride western hvilket er super fedt :wehuu: han var en 1/4 fuldblod og 1/4 american paint og ½ del pinto og den smukkeste hest jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at lære at kende :wehuu:[/quote]
Wow en smuksak. :savle: - Kommer helt til at tænke på min sidste part hyp - Bacardi Brezzer - Dansk Sportspony/Trakhner mener jeg nok han var. Kan sq ikke huske det - Smuk pinto mønster han havde!

[quote=Buffy;257965]Nope- vi skal give 200 kr. pr. måned, for den ½ time, så det er jo ca. en 50`er pr. gang. :høhø: Medmindre dine 400 kr. også er en månedspris ?

Arh… Min fejl. Det er pr. md. med de 400,-. Men har stadig ikke råd. :ked:Den ene time om ugen går desværre ikke lige op (motionsmæssigt) med 3-4 gange om ugen i træningscenter. Selvom det nu ER sjovere…

Jeps, man kan ride alene på hesten osv. Desværre har vi heller ikke rigtigt råd til det lige pt., men nu skal jeg jo også lige føde, før det evt. kunne komme på tale.[/quote]

Så er det jo sådan set billigt nok. Hvis man kan få det til at køre med den person, der har den anden part. :slight_smile:

-surrender[quote=Kimilla;258009]Ej hvor dejligt at læse - Der er intet bedre end at ride. :smiley:
Man bliver kun i godt humør af det. Smiler

Håber du får en masse gode timer frem over - Er man først startet er det sq svært at stoppe - Jeg starede da jeg var 3½, og har redet stort set lige siden - Dog med få pauser. - Længeste var 2½ år hvor heste var “NO GO”. Heldigvis har jeg fået lov til at starte op igen - Kæft hvor var jeg smadret de første mange gange. Gik som en cowboy mange dage efter de første par timer. -LOL[/quote]

Nej. :thumbup: Jeg blev faktisk i supergodt humør, da jeg sad på ryggen af dejlige Usumi, og vi bare skridtede rundt i hallen. :thumbup:

Wow - det var lang tid. :ok: Må man spørge, hvorfor heste var “NO GO”? :slight_smile:

Haha, kan lige forestille mig det. :tihi: Jeg har stadig problemer med at krydse benene. -surrender

[quote=Helene K;258013]:thumbup: :thumbup: :thumbup: Super fedt makenski det er en skøn hobby som jeg brugte hele min barndom på og som jeg stadig er ked af at jeg er stoppet med… der går ikk en dag hvor jeg ikk tænker på hvor meget jeg savner det :brist: Man bliver afhængig

Viser lige et billede fra af den sidste hest som jeg havde part på… han var helt speciel og introducerede mig til det at ride western hvilket er super fedt :wehuu: han var en 1/4 fuldblod og 1/4 american paint og ½ del pinto og den smukkeste hest jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at lære at kende :wehuu:[/quote]

Må man spørge, hvorfor du stoppede med det? :slight_smile:

-surrender Hvor ER han smuk!! :wehuu:

Eeeelsker pintoer. :wehuu: Har en eller anden svaghed for westernheste, som jeg kalder dem. :inlove:

Min mors ene (og sidste) hest var en hannoveraner. I guder, hvor var han smuk … :wehuu: Hun har haft tre heste, men måtte desværre sælge den Fjale (den sidste), da jeg var … 7 år, tror jeg. For dyr i drift. :ked:

[quote=Makenski;258036]-surrender

Må man spørge, hvorfor du stoppede med det? :slight_smile:
-surrender Hvor ER han smuk!! :wehuu:
Ja han er/var skøn :hjerte:

Eeeelsker pintoer. :wehuu: Har en eller anden svaghed for westernheste, som jeg kalder dem. :inlove:[/quote]

Jeg måtte trappe ned fordi jeg fik for travlt med 1.g og kæreste på og min interesse for ridning og heste blev nedprioriteret :frowning: Da Cody som han hed(der) havde problemer med ryggen fik jeg af vide af ejeren at han ville blive aflyst efter jul, det var omkrin d. 17 jeg fik det af vide… Jeg kom hverdag og græd og græd over at han skulle dø… Efter jul kom jeg ikke mere for kunne ikk bære tanken om at han ikke var der mere… Men beslutter mig så 3 måneder senere at jeg lige ville skrive til ejeren som jeg altid har haft et godt forhold til om jeg ikk skulle kigge forbi med noget kage til hygge… Intet svar… 2 uger efter svarede hun så at Cody stadig var der men han var solgt til en fælles vendinde og han havde det godt :fuck:Ingen af dem fortalte mig noget! de trøstede mig mens jeg var ked af det for pokker! efter det følte jeg mig noget nær forrådt og brød med hesteverdenen efter det… :brist: Jeg fik redet i over 10 år og fortryder stadig at jeg stoppede

Ja han er/var skøn :hjerte:

[quote=Helene K;258041]Jeg måtte trappe ned fordi jeg fik for travlt med 1.g og kæreste på og min interesse for ridning og heste blev nedprioriteret :frowning: Da Cody som han hed(der) havde problemer med ryggen fik jeg af vide af ejeren at han ville blive aflyst efter jul, det var omkrin d. 17 jeg fik det af vide… Jeg kom hverdag og græd og græd over at han skulle dø… Efter jul kom jeg ikke mere for kunne ikk bære tanken om at han ikke var der mere… Men beslutter mig så 3 måneder senere at jeg lige ville skrive til ejeren som jeg altid har haft et godt forhold til om jeg ikk skulle kigge forbi med noget kage til hygge… Intet svar… 2 uger efter svarede hun så at Cody stadig var der men han var solgt til en fælles vendinde og han havde det godt :fuck:Ingen af dem fortalte mig noget! de trøstede mig mens jeg var ked af det for pokker! efter det følte jeg mig noget nær forrådt og brød med hesteverdenen efter det… :brist: Jeg fik redet i over 10 år og fortryder stadig at jeg stoppede

Ja han er/var skøn :hjerte:[/quote]

Det er s*u da heller ikke fair! :mad: Ej, sådan noget fusk … virkelig, virkelig trist. :frowning: