Jeg er begyndt til ridning

Men vil da lige prale lidt nu hvor vi er ved smukke heste og ømme kroppe :rock:

Her i sommers var jeg på ferie i sverige med hele kærestens familie. Der fandt jeg en hestegård hvor man kunne købe sig til rideturer på islandske heste:wehuu: Red i 3 timer ude i den smukke natur og red både tølt og i fuld galop:wehu: :wehu: :wehu:

Men hold da op mine mavemuskler var smadrede flere dage efter :høhø: og lårene, og armene… og… :høhø:

[quote=Makenski;258036]-surrender

Nej. :thumbup: Jeg blev faktisk i supergodt humør, da jeg sad på ryggen af dejlige Usumi, og vi bare skridtede rundt i hallen. :thumbup:

Wow - det var lang tid. :ok: Må man spørge, hvorfor heste var “NO GO”? :slight_smile:

Haha, kan lige forestille mig det. :tihi: Jeg har stadig problemer med at krydse benene. -surrender

Må man spørge, hvorfor du stoppede med det? :slight_smile:

-surrender Hvor ER han smuk!! :wehuu:

Eeeelsker pintoer. :wehuu: Har en eller anden svaghed for westernheste, som jeg kalder dem. :inlove:

Min mors ene (og sidste) hest var en hannoveraner. I guder, hvor var han smuk … :wehuu: Hun har haft tre heste, men måtte desværre sælge den Fjale (den sidste), da jeg var … 7 år, tror jeg. For dyr i drift. :ked:[/quote]

Forstår godt du blev i godt humør. :slight_smile: - Ja, jeg fik ikke tilføjet min alder, men kan oplyse jeg er på mit 20 år med heste nu. Gisp Vildt at tænke på.

Du er velkommen til at spørger. Jeg har en lungesygdom, og fik desværre svamp i lungerne. Præcis den som er i stalde. Så alt med heste var slut. Har dog fået lov til at ride nu, men jeg må ikke sætte en fod i stalden. :frowning:

[quote=Helene K;258045]Men vil da lige prale lidt nu hvor vi er ved smukke heste og ømme kroppe :rock:

Her i sommers var jeg på ferie i sverige med hele kærestens familie. Der fandt jeg en hestegård hvor man kunne købe sig til rideturer på islandske heste:wehuu: Red i 3 timer ude i den smukke natur og red både tølt og i fuld galop:wehu: :wehu: :wehu:

Men hold da op mine mavemuskler var smadrede flere dage efter :høhø: og lårene, og armene… og… :høhø:

[/quote]

:besvimer: Mavemusklerne ødelægger jeg ganske glimrende selv. :tihi: 60-70 mavebøjninger om dagen gør også nas. :besvimer:

Men rigtig gode bileder. :thumbup:

[quote=Kimilla;258047]Forstår godt du blev i godt humør. :slight_smile: - Ja, jeg fik ikke tilføjet min alder, men kan oplyse jeg er på mit 20 år med heste nu. Gisp Vildt at tænke på.

Du er velkommen til at spørger. Jeg har en lungesygdom, og fik desværre svamp i lungerne. Præcis den som er i stalde. Så alt med heste var slut. Har dog fået lov til at ride nu, men jeg må ikke sætte en fod i stalden. :([/quote]

Hehe, der står alder i din profil. :stuck_out_tongue: Men rigtig lang tid at have haft noget med heste at gøre! :rock:

Ej, hvor trist. :frowning:
Bliver det bedre, eller er det noget, der aldrig går væk?

[quote=Helene K;258013]:thumbup: :thumbup: :thumbup: Super fedt makenski det er en skøn hobby som jeg brugte hele min barndom på og som jeg stadig er ked af at jeg er stoppet med… der går ikk en dag hvor jeg ikk tænker på hvor meget jeg savner det :brist: Man bliver afhængig

Viser lige et billede fra af den sidste hest som jeg havde part på… han var helt speciel og introducerede mig til det at ride western hvilket er super fedt :wehuu: han var en 1/4 fuldblod og 1/4 american paint og ½ del pinto og den smukkeste hest jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at lære at kende :wehuu:[/quote]

Jeg havde hest i mange år - to styk, som jeg red westernridning på og lavede groundworking med - det var fantastisk. Mine var to fuldblodsheste mor og datter. Mor Nigo er død i dag, men datter Janis Jetfly lever endnu i Esbjerg i bedste velgående.

Min bror har hende, så hun blev i familien - men der er ingen tvivl om, at det at gå af med den hest var en stor sorg. Desværre var jeg nødt til det for at blive ædru dengang.

Jeg savner tit heste… intet slår den følelse af frihed en westernhest i fri galop ud over en mark giver en… intet.

[quote=lenschow;258089]
Jeg savner tit heste… intet slår den følelse af frihed en westernhest i fri galop ud over en mark giver en… intet.[/quote]

Eller en ridetur med en cowboy som guide i Wyoming USA, over bække og op i bjerge, blandt dådyr, der står og kigger nysgerrigt på dig :stuck_out_tongue:

:wehu: :wehu:

Hej igen. :slight_smile:
I dag gik det meget bedre! Vi skulle starte med at muge ud, fordi vi havde byttet rundt, så hold 3 skulle starte, så hold 2 og til sidst hold 1. Lidt noget møg, fordi hold 1 skulle med en bus hjem (vi har fået gratis kørsel, fordi det er med ungdomsskolen).
Nå, men frem med udstyret. :slight_smile: Havde rent faktisk husket min egen (okay, min mors) ridehjelm og mine egne støvler og handsker, så det gik let som en leg, selvom jeg var lidt udmattet til sidst … 5-6 bokse tager altså sin tid at muge ud i. :høhø:
Bagefter gik vi ind i hallen og så på de andre. Jeg fik flere og flere nerver på, var så nervøs for, at jeg igen ikke kunne finde ud af letridning/trav. :kryds: Det gik dog (næsten) smertefrit og enkelt. Blev trukket ud til longering på et tidspunkt, og så skal jeg ellers lige love for, at jeg kunne! :thumbup: Iiih, hvor var jeg stolt og glad. Helt fantastisk følelse, når man er i rytmen og hopper op og ned i takt med hesten. :thumbup:
Nå, så lidt ud til barrieren, så de andre kunne få plads til at gallopere. :besvimer: Ellers gik det meget godt. Kortede tøjlerne op adskillige gange, utroligt der var noget tilbage til sidst. :? Har stadig lidt problemer med at komme op og ned af hesten. :ups: Mine ben er ikke så frygteligt lange igen, så skal nærmest stå med næsen i bunden, før foden kan nå ind i stigbøjlen. :tihi:

Well … min veninde fik (desværre) ikke et billede af mig på Usumi, men hun fik en video i stedet for … ret dårlig, men altså. :ups:

[ame=“DSCF1249 - YouTube”]YouTube - DSCF1249[/ame] Det er mig, som videomanden (kvinden) taler til. :stuck_out_tongue:

Her er det vist nok … Ashlan, der står model. :slight_smile:
Smukke, smukke Usumi, der ikke ville fotograferes. :thumbdown:
Og igen.
Og så den meget smukke (og store!) Giovanni, der har en sjov vane med at skubbe til folk, hvis de står foran ham. :tihi:

Dejligt du fik styr på letridningen. :thumbup: Det gjorde Blanca ikke lige, men hun har så øvet sig lidt i skridt også, så det skal jo nok komme med balancen lige pludseligt.

Vi fik også lidt video i dag, men lidt længere end din.
Meget smukke heste, men vi manger stadig et billede af dig på hypsen. :slight_smile:

Ohh nice!

Kan huske dengang jeg gik til ridning. Jeg havde en pony hver gang. En dag da jeg kom, så var ponyen taget, så de spurgte om jeg ville ride på en af de andre istedet. Jaja sagde jeg bare. Og så var det fandme en hest så høj som jeg ved ikke hvad. Haha, var ved at lave i bukserne :smiley:

Kunne faktisk godt tænke mig at starte igen, men tror jeg er lidt for fed til at det kan være behageligt for hesten.

[quote=Buffy;261468]Dejligt du fik styr på letridningen. :thumbup: Det gjorde Blanca ikke lige, men hun har så øvet sig lidt i skridt også, så det skal jo nok komme med balancen lige pludseligt.

Vi fik også lidt video i dag, men lidt længere end din.
Meget smukke heste, men vi manger stadig et billede af dig på hypsen. :)[/quote]

Ja, helt sikkert. :thumbup:
Netop balancen er jeg meget usikker på, fordi jeg er vant til at sidde krummet sammen, så det er en “ubehagelig” position for mig at skulle ranke ryggen. :ups: Og især, når man skal dreje. :uha:

Ja, jeg ved det godt, men “kameramanden” kunne ikke tage billeder, fordi jeg jo “var i bevægelse”. :tihi: Hun kunne ellers have taget det perfekte billede til slut, hvor vi skulle ned af hestene igen. Der holdt vi jo helt stille. :slight_smile:

[quote=Natascha;261539]Ohh nice!

Kan huske dengang jeg gik til ridning. Jeg havde en pony hver gang. En dag da jeg kom, så var ponyen taget, så de spurgte om jeg ville ride på en af de andre istedet. Jaja sagde jeg bare. Og så var det fandme en hest så høj som jeg ved ikke hvad. Haha, var ved at lave i bukserne :smiley:

Kunne faktisk godt tænke mig at starte igen, men tror jeg er lidt for fed til at det kan være behageligt for hesten.[/quote]

Haha, hvor ubehageligt, egentlig. :smiley: Men gik det godt nok? :slight_smile:

Det handler vel bare om at finde den rigtige hest. :slight_smile:

Dejlige heste i viser frem her i tråden.
Ridning er en dejlig sport, har selv hest.

Nemlig hende her

Ååårh, en nordræser. -wehuu -wehuu

Hvor er det da bare skønt du er startet til ridning, syns det er en dejlig sport :smiley:

Har selv haft en ponze og har redet en del år, men rider ikke lige PT da jeg ikke rigtig kan finde en hest/pony som er noget for mig plus jeg har angst osv, så jeg er rigtig ked af det :frowning:

Men jeg håber på og kunne komme igang igen på et tidspunkt, savner disse dejlige dyr enormt meget! :hjerte:

Og sikke en smuk hypser du rider på :wehuu:

Tillykke med det :slight_smile: Det var da dejligt. Det er skønt at ride og omgås heste.

Jeg kan dog ikke lide det du skriver med at korte tøjlerne op adskillige gange - du havde dem da vel ikke stramt hele tiden? :slight_smile:

[quote=Lunte;262226]Hvor er det da bare skønt du er startet til ridning, syns det er en dejlig sport :smiley:

Har selv haft en ponze og har redet en del år, men rider ikke lige PT da jeg ikke rigtig kan finde en hest/pony som er noget for mig plus jeg har angst osv, så jeg er rigtig ked af det :frowning:

Men jeg håber på og kunne komme igang igen på et tidspunkt, savner disse dejlige dyr enormt meget! :hjerte:

Og sikke en smuk hypser du rider på :wehuu:[/quote]

Det synes jeg også. :rock:

Øv øv, hvor er det trist at høre. :frowning:

Held og lykke med det, elle hvad man siger. :kryds:

Yup … han er dejlig. :wehuu:

[quote=Eva K;262234]Tillykke med det :slight_smile: Det var da dejligt. Det er skønt at ride og omgås heste.

Jeg kan dog ikke lide det du skriver med at korte tøjlerne op adskillige gange - du havde dem da vel ikke stramt hele tiden? :)[/quote]

Ja, det er. :thumbup: Selv det at muge ud kan jeg godt lide. :tihi:

Jeg havde dem kun stramt, når vi skulle ride letridning/trav. :slight_smile:

He he fedt udtryk, førhen havde jeg altid alpeknallert i stedet for.

Mon tøjlerne er for stramme, synes at kunne huske at mange begynder har for lange tøjler? Synes tit jeg ser hold undervisning hvor flere har tøjler der hænger.

[quote=Kamma D;262290]He he fedt udtryk, førhen havde jeg altid alpeknallert i stedet for.

Mon tøjlerne er for stramme, synes at kunne huske at mange begynder har for lange tøjler? Synes tit jeg ser hold undervisning hvor flere har tøjler der hænger.[/quote]

Ahaha, det er da også et fedt ord. :thumbup: Kært barn har mange navne. :tihi:

Ridning er det skønneste, vi har været så heldige og få lov at overtage jordens skønneste pony, så venter nu spændt på det bliver d.3/10 hvor hun kommer hjem. Har fundet super opstaldning kun 1 km fra rideskolen hvor ruten går igennem skoven der hen, hun er tidligere springhest, men pga. af gammel skade kan hun ikke holde til ridning på konkurrenceplan inden for spring, så vi glæder os til Linea og jeg får fælles skovturspony snart

MVH
Gitte

[quote=DK Sacala;262661]Ridning er det skønneste, vi har været så heldige og få lov at overtage jordens skønneste pony, så venter nu spændt på det bliver d.3/10 hvor hun kommer hjem. Har fundet super opstaldning kun 1 km fra rideskolen hvor ruten går igennem skoven der hen, hun er tidligere springhest, men pga. af gammel skade kan hun ikke holde til ridning på konkurrenceplan inden for spring, så vi glæder os til Linea og jeg får fælles skovturspony snart

MVH
Gitte[/quote]

Iiih, hvor lyder det herligt! :thumbup:

Ja det har de:) Vil tage ordet Nordræser til brug:) Det ord passer bare for godt på min nye hest- ja har kun haft hende i snart 2 måneder:)

DK Sacala: Puha jeg kunne slet ikke vente så længe på min nye hest, jeg ledte efter min nye hest længe og da jeg endelig fandt det nye vidunder var jeg ude at kikke hende en søndag aften, næste morgen kl 8 var hun handels undersøgt og ville komme samme dag.

Spænde med ny hest:-) Regner med i laver en tråd om jeres nye familiemedlen når hun er kommet hjem:-)

Kamma D - Nu med Nordræser:rock::rock::rock: