Jeg er bidt af en gal kat

Ja, som overskriften siger, er jeg bidt af en gal kat - eller det blev jeg i hvert fald i går :yikes:

Chico, min yngste datters kat, blev pludselig bange, da jeg stod med ham på armen. Han huggede tænderne godt og solidt i mit håndled. Jeg vaskede og rensede sårene (bitte små huller)

Her i eftermiddags begyndte det at gøre ondt i mit hånd- og tommelled, som ved gigt. Mit håndled hæver og blev rødligt.

En tur på skadestuen, en ny stivkrampevaccination og en solid dosis penicillin, så skulle jeg være klar igen om et par dage :slight_smile:

Chico er selvfølgelig tilgivet. Jeg ved ikke, hvad han blev bange for. Det ser ikke ud af ret meget, men for pokker det gør ondt :surrender1:

Åh nej da… jeg håber virkelig de gav dig en ordentlig booster penicillin. Hvad/hvor meget/hvor længe skal du have?

Jeg spørger lidt fordi jeg selv har været ude for noget lignende… også venstre håndled.
Rigtig god bedring til dig…

Og synes ret godt om at billedet er taget foran en skærm med KG på hehe

AVS… det er slet ikke sjovt at blive bidt. God bedring :kram:

Du er da bare ikke for heldig, god bedring :trøste:

[QUOTE=Gucci;824194]Åh nej da… jeg håber virkelig de gav dig en ordentlig booster penicillin. Hvad/hvor meget/hvor længe skal du have?

Jeg spørger lidt fordi jeg selv har været ude for noget lignende… også venstre håndled.
Rigtig god bedring til dig…

Og synes ret godt om at billedet er taget foran en skærm med KG på hehe[/QUOTE]

Vagtlægen sagde at man ALTID skal have penicillin ved dyrebid. Jeg fik pakke med 20 piller á 800 mg, jeg skal tage 1 pille 3 gange om dagen til æsken er tom.

Tænk at så små sår kan gøre så ondt. Det ser jo ikke ud af noget særligt. Det skal også lige siges, at det er første gang nogensinde, at jeg har fået infektion efter kattebid, men det har også været mine egne katte. Ved ikke om det gør en forskel :slight_smile:

Kattebid kan udvikle sig grimt, hvis de er dybe.
Du kender godt denne artikel, ikke? Hvis du bliver bidt af en kat - hvad skal du gøre?.
Du skal ikke have en almindelig antibiotika - det skal være “Amoxicillin + clavulansyre”.
God bedring, Marianne. :kryds:

Jeg har også haft en infektion i hånden efter et kattebid. Og det var en af mine egne katte. Han bed mig næsten samme sted, som du blev bidt. Og jeg måtte også en tur til vagtlægen.

Marianne, hvad for penicillin har du fået ?
God bedring med hånden, det gør DJÆVLSK ondt… :frowning:

Derudover er det yderst vigtigt, at det er den rigtige penicillin!
Se den artikel FinnFrode henviser til.

[QUOTE=Marianne K;824202]Vagtlægen sagde at man ALTID skal have penicillin ved dyrebid. Jeg fik pakke med 20 piller á 800 mg, jeg skal tage 1 pille 3 gange om dagen til æsken er tom.

Tænk at så små sår kan gøre så ondt. Det ser jo ikke ud af noget særligt. Det skal også lige siges, at det er første gang nogensinde, at jeg har fået infektion efter kattebid, men det har også været mine egne katte. Ved ikke om det gør en forskel :)[/QUOTE]

Det er sandsynligvis, fordi såret er dybt, og ikke har blødt voldsomt. Det er gode forhold for bakterierne… de ligger varmt og godt, og kroppens immunsforsvar skal arbejde hårdere. Ca 85 % (tror jeg) af katte har bakterien P. multocida, der på overfladen har nogle små proteiner, der imiterer nogle af kroppens egne, og således maskerer sig for immunforsvaret.

Og som Finn skriver skal der som minimum Amoxicillin + clavulansyre til. HVIS du begynder at få smerte, når du bevæger fingre mm, skal du snakke med lægen igen… det var der det gik galt for mig. Den første læge jeg så, valgte nemlig at overse denne lille detalje ved mig, hvilket resulterede i en værre omgang. Men det lyder som om du har fået en anstændig dosis. Jeg fik 1 million enheder 3 x dagligt… indtil det gik i senerne på mig… så hed den 2 mill. 4x dagligt IV, så der er god grund til at være på vagt.

Jep sådan et bid gør nuller naller, men godt du er opmærksom på behandling og ikke mindst stivkramer :slight_smile:
God bedring :slight_smile:

Det er Primcillin jeg har fået og jo kender godt artiklen der linkes til.

Overvejer lidt at kontakte min egen læge i morgen.

[QUOTE=Marianne K;824221]Det er Primcillin jeg har fået og jo kender godt artiklen der linkes til.
Overvejer lidt at kontakte min egen læge i morgen.[/QUOTE]

Godt - jeg ville bare lige være sikker på, at du kendte den. Og ellers så kan artiklen forhåbentligt også komme andre til gode.

Lyder som en god idé med et lægebesøg i morgen. Jeg blev selv bidt i et fingerled for mange år siden, og har stadig en lettere deformeret finger af samme grund… :wink:

Lige et godt råd så; Tegn af hvor rødmen er på din arm nu. I tilfælde af at det tiltager, er det nemmere for lægen at vurdere, hvor meget det har bredt sig.

Her var min hånd, efter den bidske kat havde fat i mig (jeg er så overbevist om at den var ude på at dræbe mig)

http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=2077&attachmentid=56353

[QUOTE=Gucci;824242]Lige et godt råd så; Tegn af hvor rødmen er på din arm nu. I tilfælde af at det tiltager, er det nemmere for lægen at vurdere, hvor meget det har bredt sig.

Her var min hånd, efter den bidske kat havde fat i mig (jeg er så overbevist om at den var ude på at dræbe mig)

http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=2077&attachmentid=56353
[/QUOTE]

Jeg kan desværre ikke se dine billeder :frowning:

Hvad med nu
http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=2077&attachmentid=56353

[QUOTE=Gucci;824271]Hvad med nu
http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=2077&attachmentid=56353[/QUOTE]

Jo, nu kan jeg se :slight_smile: Det ligner til forveksling mine hænder. Altså der hvor du holder begge hænder op. Jeg tror nu ikke Chico ville dræbe mig, han blev bare bange for et eller andet :wink:

Det er vildt at så små sår, kan forårsage så meget ravage.

Uha da :frowning:
Håber du kommer hurtigt over det uden nogle grimme oplevelser…

[QUOTE=Marianne K;824272]Jo, nu kan jeg se :slight_smile: Det ligner til forveksling mine hænder. Altså der hvor du holder begge hænder op. Jeg tror nu ikke Chico ville dræbe mig, han blev bare bange for et eller andet :wink:

Det er vildt at så små sår, kan forårsage så meget ravage.[/QUOTE]

Ja man skulle næppe tro det hehe… Men det i hvert fald vigtigt at du passer på dig selv.

Der kan altid ske uheld, så det er da altid noget at dig og Chico stadig er venner lol

Så har jeg været hos min egen læge, hvor jeg fik målt infektionstal (som var forhøjet - ikke faretruende) jeg fik en forbinding på, som skal være med til at holde håndled og tommelled i ro. Jeg skal fortsætte med Primcillin og skal igen til læge onsdag morgen for nyt tjek af infektionstal. Bliver det mere rødt, får jeg feber eller andet, skal jeg kontakte ham med det samme. Så nu håber jeg søreme der er styr på det kattebid.