Jeg er bidt af en gal kat

Ej sikke noget :frowning:

God bedring :trøste:

Øv da noget.:frowning:

Rigtig god bedring herfra :slight_smile:

Da jeg blev bidt i håndledet, hjalp det ret meget på den der dunken i hånden at bade det i varmt sæbespånevand. Det fik nemlig hævelsen til at falde og lindrede helt fantastisk. Jeg var som dig også på pencillin (kan ikke huske hvad den hedder - Fucilin måske… Den bruges normalt mod blodforgiftning og er bredspektret). Jeg har ingen men haft siden.

Mange tak for alle jeres hilsner :slight_smile: Jeg havde da aldrig forestillet mig, at jeg skulle “nedlægges” af en kat :wink:

Marianne, når det sidder så tæt på håndleddet, så skal I bare lige være opmærksomme på, at der ikke går infektion i selve håndleddet.
Det vil vise sig som voldsomt tiltagende smerter i selve leddet, kombineret med varme og rødme. Og specielt at selv små bevægelser i leddet gør ondt.
Hvis det sker, så skal du reagere prompte og søge læge. En infektion i leddet kræver nemlig operation - hvor man får renset pus/bakterier ud - for ellers kan det hurtigt ødelægge ledbrusken og dermed ødelægge leddet.
Hvis egen læge mistænker det, så vil du blive henvist til skadestuen - og bør tilses af en ortopædkirurg.

Hvis dine aktuelle smerter/hævelse responderer på den penicillin du har fået, så er behandlingen ok.
Til trods for den artikel i Ugeskriftet, som jeg henviser til, så anbefaler Sundhedsstyrelsen faktisk fortsat almindelig penicillin som profylakse - det er så dog primært hvis der ikke har nået at udvikle sig infektionstegn.

[QUOTE=Churchtown;825098]Marianne, når det sidder så tæt på håndleddet, så skal I bare lige være opmærksomme på, at der ikke går infektion i selve håndleddet.
Det vil vise sig som voldsomt tiltagende smerter i selve leddet, kombineret med varme og rødme. Og specielt at selv små bevægelser i leddet gør ondt.
Hvis det sker, så skal du reagere prompte og søge læge. En infektion i leddet kræver nemlig operation - hvor man får renset pus/bakterier ud - for ellers kan det hurtigt ødelægge ledbrusken og dermed ødelægge leddet.
Hvis egen læge mistænker det, så vil du blive henvist til skadestuen - og bør tilses af en ortopædkirurg.

Hvis dine aktuelle smerter/hævelse responderer på den penicillin du har fået, så er behandlingen ok.
Til trods for den artikel i Ugeskriftet, som jeg henviser til, så anbefaler Sundhedsstyrelsen faktisk fortsat almindelig penicillin som profylakse - det er så dog primært hvis der ikke har nået at udvikle sig infektionstegn.[/QUOTE]

Min egen læge er OBS og jeg skal til tjek af infektionstal igen i morgen. Er de højere end i går talte han noget om antibiotika i drop. Jeg synes rødmen har aftaget en smule, men hånd- og tommelled er fortsat ret ømt. Jeg fik en forbinding på, som skal støtte og aflaste. Det fungerer ok. :slight_smile:

Jeg håber mine tal er fine i morgen, så jeg kan komme på ferie som planlagt. Men nu må vi se.

Krydser fingre for at tallene falder
:kryds::kryds::kryds:

Og at du kommer af sted på ferie selvfølgelig :wink:

Det ser rigtig fint ud nu :slight_smile: Men er dog stadig temmelig øm et bestemt sted, hvor der ligesom er en lille “knold” Men alt er fint :slight_smile: Tak for jeres venlige ord

Dejlig med en update :slight_smile:

Er det kun ømt eller gør det ondt? :slight_smile:

[QUOTE=DK Blackangel;830134]Dejlig med en update :slight_smile:

Er det kun ømt eller gør det ondt? :)[/QUOTE]

Det er kun ømt. Lidt som et stort blåt mærke man trykker hårdt på :slight_smile: Det er samme måde det er ømt på. Hvis du forstår, hvad jeg mener :slight_smile:

Jeg forstår det godt. Så tror jeg ikke, at der er noget at være nervøs for :slight_smile:

Nej, det skal nok gå i sig selv igen :slight_smile: Jeg fik dog ekstra penicillin. så det er fint nok

Godt at høre, Marianne. Tak for updaten. :slight_smile:

Øv for en historie, men det lyder som om du (indtil videre) er sluppet ret heldigt fra den :slight_smile:

Så fortsat god bedring herfra … og god ferie :slight_smile: