Jeg er chokeret

Ja jeg er virkelig så chokeret over hvor modbydelige mennesket er :ked:
Tommy og jeg sidder og er netop blevet færdige med at spise, vi fejrer fredag og får et glas dejlig rødvin.

Jeg ser ud af øjenkrogen at der går en mis ude på vejen…
Jeg kigger ud (vi bor på en meget befærdet vej) og ser at den går skiftevis på fortorvet og ude på vejen ovre på den anden side af os.
Jeg siger det til Tommy og vi kigger og bliver enige om at den ser mærkelig ud når den går, ikke noget med at halte eller lignende, den ser bare bims ud, altså på fortov, så ud på vej igen og der er meget trafik en fredag aften…
Så går den ud på vejen igen…
Inden vi når at tænke ret meget mere kommer der en bil…pyha, den stopper heldigvis…tror vi…for da den har holdt der ganske kort begynder den at køre igen…katten står lige foran bilen som begynder at køre mod den…
Vi ryger begge op af stolene, ud af fordøren og råber af den dummeste billist i hele verden…
Det er så bevidst det hun gør…jeg kan bare læse at hun tænker…væk dumme kat, jeg skal videre…

Vi råber hvad hun har gang i og hun stopper…hun troede da at den var gået til side osv siger hun…
Jeg skælder og smælder og Tommy går derover, de får katten ud fra under bilen.
Tommy kan se at den har et stort hul i hovedet…
Nu forstår billisten ligesom alvoren, jeg skælder stadig og jeg er altså stadig i chok…
De vil tage den til dyrlæge nu, ja, og nu ved jeg ikke hvad der er sket med den stakkels kat.
Jeg er sikker på at den er ramt af en bil før hende den dumme vi traf…
Men jeg er i chok over at have set et menneske være så ligegyldig over et liv…havde vi ikke løbet ud af døren og råbt og skreget og kaldt hende for alverdens dårlige ting…så havde hun helt sikkert ikke holdt stille selv om hun vidste at hun holdte oven på katten…:ked:
Jeg fik også råbt til hende…jeg så at hun havde en hund i et bur bag i bilen…"Jeg forstå ikke at du selv har et dyr og så kan behandle et andet sådan ":ked:

Uf, det var et langt og trist indlæg…undskyld…jeg måtte bare dele denne modbydelige oplevelse som jeg håber at jeg eller andre aldrig oplever igen:(
Hilsen Lisbeth

Puhaaaaa kan slet ikke finde ord…

Sikke en væmmelig oplevelse

Føj for en k… man skal ikke TRO den er gået til side man skal VIDE. Arme mis :frowning:

Godt i handlede og reagerede, så tænker hun sig forhåbentlig nok om en anden gang.

[QUOTE=Quivive;577080]Føj for en k… man skal ikke TRO den er gået til side man skal VIDE. Arme mis :frowning:

Godt i handlede og reagerede, så tænker hun sig forhåbentlig nok om en anden gang.[/QUOTE]

Det kan du også tro at jeg råbte og galede til hende…ja…jeg er næsten flov over hvad jeg råbte, det ligner ikke mig, men tænk sig at sidde og se en kat blive kørt over på denne modbydelige og bevidste måde…jeg glemmer det aldrig

Lisbeth, jeg kan godt forstå, at du skreg af dette følelskolde individ - føj, hvor må hun skamme sig. :doh:

Men desværre har vi jo før hørt, at nogle ikke regner en kat for noget - de aner ikke, hvor meget sådan et lille dyr giver dem, der lukker dem ind i deres hjerter. :hjerte:

Føj, for en oplevelse :GRR:

Det fatter man bare ikke … hvad er der dog galt med folk ?? :argh:
Godt I tog jer af missen, har I hørt noget om hvordan det er gået med den ?

[QUOTE=Skattekat;577087]Føj, for en oplevelse :GRR:

Det fatter man bare ikke … hvad er der dog galt med folk ?? :argh:
Godt I tog jer af missen, har I hørt noget om hvordan det er gået med den ?[/QUOTE]
Er den mærket så er der en muliughed for den stakkels kat bliver hjulpet - altså hvis ejeren vil betale :frowning:

[QUOTE=Eva;577086]Lisbeth, jeg kan godt forstå, at du skreg af dette følelskolde individ - føj, hvor må hun skamme sig. :doh:

Men desværre har vi jo før hørt, at nogle ikke regner en kat for noget - de aner ikke, hvor meget sådan et lille dyr giver dem, der lukker dem ind i deres hjerter. :hjerte:[/QUOTE]

Det er lige hvad jeg tænker Eva…de regner ikke en kat for noget, jeg kan bare blive noget så rasende…
Jeg plejer ikke at være den der råber af andre, men her blev jeg altså så gal at…ja jeg er helt over hvad jeg råbte… men den stakkels mis, den er jo nok færdig nu…

[QUOTE=Skattekat;577087]Føj, for en oplevelse :GRR:

Det fatter man bare ikke … hvad er der dog galt med folk ?? :argh:
Godt I tog jer af missen, har I hørt noget om hvordan det er gået med den ?[/QUOTE]

Vi var begge i chok og de ville tage den til dyrlæge da de havde fået på hatten af os…og nu ved jeg ikke hvad der er sket med den stakkels mis…

Jeg kender desværre ikke missens skæbne, hende som kørte over den og en bagvedholdende billist ( som vi nok fik gjort opmærksomme på det sketer) ville tage den med til dyrlæge…sagde de…men tør man tro på det…
Jeg tror desværre at jeg de sidste par dage har mistet en del tiltro til mennesket…

Stakkels mis :ked:

Ja…og jeg kan slet ikke få den ud af mit hoved.

Stakkels mis :ked:

Gid deres røv må klø og deres arme være for korte! :GRR:
(undskyld mit udtryk)

Åh nej, hvor væmmeligt! :ked:
Stort :kram: til dig Lisbeth for at ha’ givet den stakkels lille mis en stemme
:trøste:

[QUOTE=Lykke86;577122]Stakkels mis :ked:

Gid deres røv må klø og deres arme være for korte! :GRR:
(undskyld mit udtryk)[/QUOTE]

Ja undskyld at jeg skriver at jeg bliver i godt humør af dette…men det var da en god straf…

Jeg forstår godt din reaktion …også din frygt for, at de ikke er taget til dyrlæge med den, for de havde åbenbart travlt i forvejen.
Spurgte de jer ikke, hvor den nærmeste dyrlæge boede? Hvis ikke, ville jeg tvivle endnu mere.

Jamen jeg kan slet ikke håndterer sådan noget … :ups:
var ude og køre med min kammerat forleden, og han var ved at ramme en kat…
har aldrig råbt og skreget så meget af ham før… tror faktisk han blev liiidt bange…:surrender1:

For et par år siden kom min mand hjem lettere rystet og sagde at vi måske ville få besøg af politiet. En dame havde bevist prøvet at køre en kat ned. Han fik hende stoppet og stak hende en på hovedet mens han forklarede hende at sådanne behandlede man ikke dyr. Hun truede med melde ham til politiet pga lussingen men vi hørte intet.

Katten overlevede, hun ramte den ikke, men det var ikke hendes skyld. Jeg er dog overbevist om at hun lærte en lektie den dag.

Nu lyder det somom jeg har en voldelig mand, det har jeg ikke, jeg var faktisk meget forundret over at han kunne finde på at stikke en lussing overhovedet, men den dag tilgav jeg ham at han gjorde det, hun fortjente det :slight_smile:

Sikke en grim historie :frowning:

[QUOTE=birtheras;577262]For et par år siden kom min mand hjem lettere rystet og sagde at vi måske ville få besøg af politiet. En dame havde bevist prøvet at køre en kat ned. Han fik hende stoppet og stak hende en på hovedet mens han forklarede hende at sådanne behandlede man ikke dyr. Hun truede med melde ham til politiet pga lussingen men vi hørte intet.

Katten overlevede, hun ramte den ikke, men det var ikke hendes skyld. Jeg er dog overbevist om at hun lærte en lektie den dag.

Nu lyder det somom jeg har en voldelig mand, det har jeg ikke, jeg var faktisk meget forundret over at han kunne finde på at stikke en lussing overhovedet, men den dag tilgav jeg ham at han gjorde det, hun fortjente det :)[/QUOTE]

Uha …ja jeg truede også med alverdens…både politi og jeg viste hende at jeg tog hendes nummerplade…jeg ved ikke hvad jeg ville have brugt det til…jeg var bare så målløs over den behandling af et dyr…