Jeg er chokeret

[QUOTE=birtheras;577262]For et par år siden kom min mand hjem lettere rystet og sagde at vi måske ville få besøg af politiet. En dame havde bevist prøvet at køre en kat ned. Han fik hende stoppet og stak hende en på hovedet mens han forklarede hende at sådanne behandlede man ikke dyr. Hun truede med melde ham til politiet pga lussingen men vi hørte intet.

Katten overlevede, hun ramte den ikke, men det var ikke hendes skyld. Jeg er dog overbevist om at hun lærte en lektie den dag.

Nu lyder det somom jeg har en voldelig mand, det har jeg ikke, jeg var faktisk meget forundret over at han kunne finde på at stikke en lussing overhovedet, men den dag tilgav jeg ham at han gjorde det, hun fortjente det :)[/QUOTE]
Jeg håber, han slog rigtigt hårdt :muhaha:

Det ved jeg ikke, har aldrig oplevet at han har slået nogen hverken før eller siden :slight_smile:

Puh… Det er skrækkeligt at mennesker har samvittighed til at behandle dyr sådan!
Jeg bliver så rasende!!!

Jeg fik min lille Pipsen da jeg flyttede hjemmefra, og han var min lille søn, som jeg elskede over alt på jorden.
Han var indekat til han blev et år, men han var ulykkelig indenfor, at jeg lukkede ham ud et par timer om dagen.
Han kom altid når jeg kaldte, så det var ikke noget problem - Jeg boede også i et roligt boligområde med børn på vejen og det hele.

En dag kom Pipsen hjem fuldstændig søbet til i blod, han var blevet ramt af en bil, og havde slæbt sig selv hjem til mig …

Det er simpelthen det værste der nogensinde er sket mig, og jeg får det stadig så dårligt af det selv om det er mange år siden.

Jeg tog selvfølgelig bah buh til dyrelægen, men han sagde at han var så hårdt medtaget, at der ikke var nogen vej tilbage.
Jeg var helt ødelagt, og kunne slet ikke tage den beslutning, så dyrelægen tog den for mig, sammen med min mor, som kom.
(og ja, jeg ved godt det var egoistisk at jeg ville holde ham i live, men altså, han var jo mit lille et og alt)

Jeg havde lyst til at gå rundt og kigge på alle biler i området og se om jeg ku finde den ansvarlige og ja, på det tidspunkt havde jeg bare lyst til at skade ham!
Tænk hvis det var hans børn der kom sådan hjem!!!

Nogle folk har bare ikke nogen samvittighed, og jeg forstår ikke hvordan deres hjerner fungerer!
Puh… bliver helt tårevædet over at fortælle historien, det var bare så skrækkeligt…

[QUOTE=Vibeke;577353]Puh… Det er skrækkeligt at mennesker har samvittighed til at behandle dyr sådan!
Jeg bliver så rasende!!!

Jeg fik min lille Pipsen da jeg flyttede hjemmefra, og han var min lille søn, som jeg elskede over alt på jorden.
Han var indekat til han blev et år, men han var ulykkelig indenfor, at jeg lukkede ham ud et par timer om dagen.
Han kom altid når jeg kaldte, så det var ikke noget problem - Jeg boede også i et roligt boligområde med børn på vejen og det hele.

En dag kom Pipsen hjem fuldstændig søbet til i blod, han var blevet ramt af en bil, og havde slæbt sig selv hjem til mig …

Det er simpelthen det værste der nogensinde er sket mig, og jeg får det stadig så dårligt af det selv om det er mange år siden.

Jeg tog selvfølgelig bah buh til dyrelægen, men han sagde at han var så hårdt medtaget, at der ikke var nogen vej tilbage.
Jeg var helt ødelagt, og kunne slet ikke tage den beslutning, så dyrelægen tog den for mig, sammen med min mor, som kom.
(og ja, jeg ved godt det var egoistisk at jeg ville holde ham i live, men altså, han var jo mit lille et og alt)

Jeg havde lyst til at gå rundt og kigge på alle biler i området og se om jeg ku finde den ansvarlige og ja, på det tidspunkt havde jeg bare lyst til at skade ham!
Tænk hvis det var hans børn der kom sådan hjem!!!

Nogle folk har bare ikke nogen samvittighed, og jeg forstår ikke hvordan deres hjerner fungerer!
Puh… bliver helt tårevædet over at fortælle historien, det var bare så skrækkeligt…[/QUOTE]

:kram:

Føj…

men undre ikke, samfundet bevæger sig i en retning hvor man kun begymre sig om sig selv og nogen er frontløbere

Nogle mennesker har bare ingen empati med andre levende væsner - hun må have været sådan en person … jeg ville med garanti have skreget lige så meget og højt af ‘damen’, det skal du bestemt ikke være flov over!

Jeg håber at katten kom til dyrlæge og blev aflivet eller lappet sammen, kan godt forstå du tænker på hvad der er sket med den … men I har i hvert fald gjort hvad I kunne :kram:

Føj for en oplevelse… :ked:

Jeg kan godt forstå du er dybt rystet og råbte alverdens ting af hende… Det tror jeg alle ville ha gjort… (Ihvertfald os herinde)

Et er at man kan desværre komme til at køre en kat over ved et uheld, også tager den fluks til dyrlægen… Noget helt andet er at gøre det bevidst og bare lade den ligge… Det siger en hel del om den person… :GRR:

Lisbeth har du prøvet at ringe til de omkring liggende dyrlæger, for at høre om misseren er kommet ind til dem? Jeg tænker lidt for dine nervers skyld…

[QUOTE=Maria-Amalie;577465]Føj for en oplevelse… :ked:

Jeg kan godt forstå du er dybt rystet og råbte alverdens ting af hende… Det tror jeg alle ville ha gjort… (Ihvertfald os herinde)

Et er at man kan desværre komme til at køre en kat over ved et uheld, også tager den fluks til dyrlægen… Noget helt andet er at gøre det bevidst og bare lade den ligge… Det siger en hel del om den person… :GRR:

Lisbeth har du prøvet at ringe til de omkring liggende dyrlæger, for at høre om misseren er kommet ind til dem? Jeg tænker lidt for dine nervers skyld…[/QUOTE]

Nej det har jeg ikke gjort, det kunne jeg måske prøve på mandag.

Det tror jeg kunne være en god ide… Forhåbenligt er den kommet ind hos en dyrlægen, også kan du få lidt sjælefred…
:kram:

Ellers husk altidnummeret 70 10 20 30 Falck kommer tilskadekomne dyr til hjælp (ikke døde) og kører dem til dyrlægen. Også vilde dyr hjælper de, fx harer.

Håber du får et ‘godt’ svar fra en af dyrlægerne, ellers er det ikke til at holde ud…