Jeg er et rigtig fjols

for jeg kan ikke huske hvem det var der recommenderede disse hundeskåle til mine Persere…men det virker. Jeg tror det var Bente alias Haneben…men er ikke helt sikker, så min tak her er til vedkommende som gav det til mig. -tak

SÅ her vil jeg egentlig bare sige rigtig mange tak for linket…det har gjort en kæmpe foreskel for Nunuu. Han er for det meste fin og han ser ikke sjasket ud. -kat1

Sjovt nok stolede jeg så meget på dig med hensyn til de skåle så jeg købte 7 på en gang. Nu skal jeg snart have bestilt nogle flere så vi også har til vores andre huse.

Igen rigtig mange tak. -tak

Glemte lige linket http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundet … epfe/47550

Hvad gør de skåle, hvad er der specielt ved dem ?

De er spildfri - det eneste vand der er tilgængelig for katten, er det der står i bunden af tragten (som du kun skal fylde til et bestemt sted) Det som er på den anden side af tragten flyder ikke ud hvis skålen tippes eller væltes fordi tragten bremser det.

Jeg har en i plast fordi mine to Cooner er de værste vandgrisebasser jeg nogensinde har oplevet, og mit gulv havde altså ikke godt af at blive så vådt hele tiden og så igen.

Siden jeg fik skålen har der kun været vand på gulvet hvis jeg har hældt for meget i eller hvis Niggi bruger poten til at grave isen af vandoverfladen [bigloony]

Så jeg kan også anbefale den -thumbs

Ok, kunne ikke helt greje det. -thumbs
Heldigvis har jeg ikke vand-grise [bigloony]

Persere har en tendens til, at drikke med hele hovedet, så krave og det hele bliver drivvådt - når de går rundt med sådan en drivvåd krave, så bliver den mis-(farvet) -xxrotflmao

Måske har du set, at mange persere på udstillinger har en form for hagesmække på, det er netop for, at undgå, at de bliver våde, når de nu lige er sat op til lir [cat01.gif]

Disse vandskåle er som, Tina også skriver, fantastiske til vand-svin -drik

Jeg har så prøvet dem til mine sjappere, dog ikke ret længe, idet de bare flyttede skålene rundt i hele boligen, og helt vandfri er gulvene nu ikke, efter en flytning fra køkken til stue.
Jeg gik istedet over til de der skåle til store hunde, dem som hænger på et stativ man kan hæve og sænke, efter jeg gik over til dem, plasker de ikke længere med vand og flytter heller ikke rundt med dem.
En af mine killingekøbere har dog fundet ud af noget smart. Hun har en af de beholdere med flaske som står på hovedet. hun har sat en spiral om flasken og påsat væggen, så flasken og beholder ikke flyttes rundt med, men plaskeriet er der stadig -høhø

Jeg hæver mine skåle i en passende højde, så de ikke skal bukke nakken så meget for at drikke, det gør også, at kraven ikke sjaskes til -thumbs

Det var nu mig der sendte linken. Jeg bruger dem til en vandslasker og en anden der havde den hyggelige ide at pisse i vandet. Men gidst at høre de også holder en langhårskat nogenlunde pelstør.

Lis du var en af dem der var i mine tanker men fordi du havde korthårs katte tænkte jeg at det ikke kunne være dig.

Men her er så min tak til dig. Det virker. Nunuu er simpelthen meget pænere at se på.

Tusinde tak Lis for dit link…det er guld værd.

Hilsen Birthe

Lidt morsomt er det problemet blev diskuteret på en amerikansk liste jeg er på, og jeg sendte linket til den tyske side. Jeg blev bombaderet med mails hvor i USA de kunne få den. Ak, hvor skulle jeg dog vide det fra, kunne kun svare de skulle kigge i hundeafdelingen:-) Så måske vi har en enkelt ting herovre der er bedre …

Hvis amerikanerne googler buddy bowl skulle de være i stand til at finde plastik-udgaven, blandt andet på amazon.com, og den er - så vidt jeg kan se på billedet - lavet akkurat ligesom ståludgaven.

Du ved hvordan det er, hellere spørge end at gøre noget aktivt selv. Vil de virkelig ha’ den skal de nok finde den:-)

[quote=“Lis Dahlstrøm”]

Du ved hvordan det er, hellere spørge end at gøre noget aktivt selv. Vil de virkelig ha’ den skal de nok finde den:-)[/quote]

Lige netop det din sidste kommentar udtrykker har jeg oplevet en million gange…
Jeg tænker også mit hver gang GG