Jeg er i tvivl

Hej

Jeg har lige modtaget denne mail

" Hello,
I was wondering if you currently have any kittens or adults
available for sale. I absolutely love your kittens! I am located in
Pennsylvania so I would like to know how the kitty would be transported as well as pricing.
Thank you,
XXX
Sent from my iPhone="

Jeg har bedt om lidt oplysninger og nævnt prisen for en kastreret killing. Og det er ikke noget problem - samt at de selv skal betale for transporten. Ikke noget problem fik jeg retur - men jeg syntes det virker lidt for “nemt”… ???

Forstå mig ret - jeg er da vældig beæret over at de kan lide mine katte, men er vant til at der kommer lidt “uha - det var dyrt” eller “kan jeg få den fertil og så selv kastrerer”…

Hvad syntes I ?? Jeg mener - hvis hun har set min hjemmeside, ved hun jo at jeg har kilinger til salg ???

Er der andre som har modtaget samme mail ??

Et eller andet sted virker det underligt at købe en MAINE COON, når man selv bor i USA! Så jeg kan godt forstå din skepsis…
Jeg ville nok ikke bare sende katten med cargo, men insistere på selv at aflevere… eller at personen kommer her og henter… Er man villig til at betale din rejse eller tage til Danmark efter en kastreret kælekat, så er man vel også seriøs nok…

Nej nej - jeg vil ikke bare sende uden at vide noget… Uha uha… sådan forgår det ikke - men netop som du siger - USA… Hjemlandet for Maine Coon ??!

Jeg er godt nok i tvivl - syntes ikke de giver mig den der mavefornemmelse - så jeg ender nok med at sige Nej Tak … Har bedt om information om hus - og også her er det vældigt “mistænkeligt”… Et spritnyt hus på 3400 kvm … Ihhh hvor er jeg i tvivl… :s:S

Hvis mavefornemmelsen er forkert, så siger man nej…
Og det her lyder en smule “fishy”!

[QUOTE=Ann K;765900]Hvis mavefornemmelsen er forkert, så siger man nej…
Og det her lyder en smule “fishy”![/QUOTE]

Jeg har bestemt mig - for hun spurgte lige “what do you have”… for så har hun ikke set mine killinger - selvom hun siger at hun syntes det er dejlige - som hun skriver i sin mail… … host host… Biiiip - wrong question…

Så det blev et NO GO… :slight_smile:

Tak for dine svar Ann :ok::ok:

Min mavefornemmelse ville nok sige mig, at sådan en henvendelse lugter lidt af noget useriøst.
Jeg ville kort bede dem om en forklaring på, hvad de søger og hvorfor lige hos mig.

Det lyder som en fornuftig beslutning, Lene :slight_smile:
Du kan jo henvise dem til de to amerikanske organisationen CFA og TICA, bare sådan lige for at være rigtig serviceminded :wink:

Jeg har forspurgt hende om hvorfor hun søger så langt væk fra selv Maine Coon land… og forklaret hende at det bliver vældig dyrt for hende at hente kat hjem fra andre steder i verden…

Og som altid - så får min mand skylden når der bliver sagt NEJ :tihi::tihi::tihi:

Hvis man er fra USA burde man være bedre til engelsk end det der… Det er ret kluntet…

Og samme indholdet… Det er “Nigeria-mail” typen…

[QUOTE=Eife;765951]Hvis man er fra USA burde man være bedre til engelsk end det der… Det er ret kluntet…

Og samme indholdet… Det er “Nigeria-mail” typen…[/QUOTE]

Ja det er også det som er min mistanke til det hele.

Hvori ligger fidusen? Sender folk kattene til dem og så undlader de at betale eller?
Jeg forstår ikke hvis nogen er så dumme at sende sine dyr afsted uden betaling først… er der virkelig nogen der gør det?

[QUOTE=Lærke;765954]Hvori ligger fidusen? Sender folk kattene til dem og så undlader de at betale eller?
Jeg forstår ikke hvis nogen er så dumme at sende sine dyr afsted uden betaling først… er der virkelig nogen der gør det?[/QUOTE]

Nej, nej… sælger modtager skam en check, som er alt for stor… dette gør den ærlige sælger opmærksom på og køber beder så om at få det overskydende beløb tilbageført/indsat på sin konto… Når sælger opdager at der ikke er dækning for checken er det for sent og man har mistet det som er indbetalt til købers konto…
Katten/killingen??? Tja, der er ingen som ved, hvad der sker med den!

[QUOTE=Ann K;765958]Nej, nej… sælger modtager skam en check, som er alt for stor… dette gør den ærlige sælger opmærksom på og køber beder så om at få det overskydende beløb tilbageført/indsat på sin konto… Når sælger opdager at der ikke er dækning for checken er det for sent og man har mistet det som er indbetalt til købers konto…
Katten/killingen??? Tja, der er ingen som ved, hvad der sker med den![/QUOTE]

Netop. Det var også min tanke, at det kunne være det (desværre ret almindelige) trick med den alt for store check og tilbagebetaling over Western Union…

Men hvis det er en seriøs katteinteresseret, bør vedkommende nok kunne komme med nogle troværdige referencer af en art fra den amerikanske katteverden.

Hold kæft hvor er de udspekulerede!!! Ja det er sikkert det de er ude på… dog var den ny for mig, men okay jeg har heller ikke avlet. Håber det trick er kendt hos de fleste avlere herhjemme.

Der ER opdrættere som har kvajet sig… Jeg mener det er et par år siden…
ANdre er blevet snydt ved køb af hundehvalpe fra udlandet - hvor lig epludselig at udgifterne til transport øges og øges… så vidt jeg ved får man aldrig en hund uanset, hvor meget man betaler…
Så jo - de er udspekulerede!
Men - gør man sit forarbejde grundigt (som Lene fx) så stiller man tilstrækkelig mange spørgsmål til at man hurtigt får en forkert mavefornemmelse…
Som her fx at man vil købe en kastreret kælekat til USA, maine coon racens hjemland :wink: hvorfor??? Det kunne køber ikke svare ordentligt på… og så kan man ikke købe en af Lenes killinger! glimrende princip :slight_smile:

Jep den med hundehvalpende kendte jeg.
Jeg synes det var ret godt gået at han kunne sende mig to Fransk BD. fra Nigeria til Bornholm for 1600 kr. Ret billigt alligevel :smiley:

[QUOTE=Coogans;765950]
Og som altid - så får min mand skylden når der bliver sagt NEJ :tihi::tihi::tihi:[/QUOTE]

aaaaaarj sår’n en væmmelig mand har jeg også :tihi: nogen gange når han kommer hjem fra job spø’r han " har jeg sagt nej til noget/nogen i dag" :tihi:

Damn hvor lyder den velkendt…sig mig har Kim og Brian snakket sammen fornylig :lol:

-xxrotflmao-xxrotflmao

Det er også kendt inden for heste verden… Der spørges til alt fra sadler til heste - og der advares også alle steder, når de dumme mails begynder at dukke op…