Jeg er ikke længere ZooPlus-jomfru

Jeg har nu bestilt varer på www.zooplus.co.uk for første gang.
Jeg har bestilt 10 kg Sanabelle-foder til Buster, samt en fodertønde, der kan indeholde 10 kg tørfoder.
Jeg kom af med 38£ alt inkl., det synes jeg da er okay…

Nu kan jeg så bare vente på at det kommer.

Du skal være opmærksom på, at omhældning af så store mængder foder ikke er en god ide. Holdbarheden forringes betydeligt. Hvis du kan putte hele sækken ned i tønden og lukke selve posen sammen, så er det selvfølgelig OK. Og så tag f.eks. 2 kg. foder op af gangen til en mindre beholder, så du ikke skal åbne for 10 kgs. posen til dagligt. Foderet har ikke godt af at blive iltet hele tiden. 10 kg. foder varer… 4-5 måneder til en enkelt kat? Så du skal passe rigtig godt på det, hvis det også skal kunne holde sig så længe.
Bortset fra det; tillykke med handlen :wink:

[quote=pivnu;210968]Du skal være opmærksom på, at omhældning af så store mængder foder ikke er en god ide. Holdbarheden forringes betydeligt. Hvis du kan putte hele sækken ned i tønden og lukke selve posen sammen, så er det selvfølgelig OK. Og så tag f.eks. 2 kg. foder op af gangen til en mindre beholder, så du ikke skal åbne for 10 kgs. posen til dagligt. Foderet har ikke godt af at blive iltet hele tiden. 10 kg. foder varer… 4-5 måneder til en enkelt kat? Så du skal passe rigtig godt på det, hvis det også skal kunne holde sig så længe.
Bortset fra det; tillykke med handlen ;)[/quote]

Jeg vil også prøve at komme posen med foderet ned i beholderen.
(Beholderen skulle være lufttæt, når den er lukket)
Nu opbevarer jeg foderet i den originale pose, der er lukket godt. Det er bare træls at se sådan en pose stå fremme, derfor jeg prøver med denne beholder.
Jeg er også vant til at tage ca. 1½ kilo fra ad gangen, som så står i en mindre beholder i køkkenet.

Beholderen fra ZooPlus er heldigvis ikke så dyr, og hvis det ikke dur med at have foderet i den, kan jeg altid finde noget andet at bruge den til…

Tillykke med din nye måde at handle på, det skal du nok blive glad for. For ikke at tale om alle de penge man kan spare og så få bragt det til døren :thumbup: