Jeg er vildt irriteret

Jeg har lige brug for at få luft.

Idag skulle der komme en familie og kigge på vores tortiepige. Jeg havde mailet frem og tilbage og talt i telefon osv. De var meget interessert og lød virkelig som det perfekte hjem. Rent psykisk har vores beslutning om at finde Putte et nyt hjem fyldt meget og rent praktisk var der mange ting jeg havde fået klaret… og tænk jer så dukkede de ikke op til aftalte tidspunkt -brækkesig

Jeg ringede på deres fastnet og en sød TDC dame sagde: “nummeret er udgået” -what

To timere senere fik jeg en sms, men en dårlig undskyldning om at der var kommet noget i vejen, men at de håbede jeg fandt min kat et andet hjem… [smilie=hate-boid.gif]

Helt ærlig… jeg er måløs… har I oplevet noget lignende?

Vi sad klar med kaffe og kage… jeg fatter det altså ikke. Føler det er mangel på respekt og at det virkelig er MEGET MEGET useriøst. Det er okay at fortryde, men så giver man da besked bare et par timer inden man har aftalt at komme. Om katten var for dyr eller for langhåret… tjah det må guderne vide -sorry

Ej hvor groft!! -mai
Har desværre selv oplevet det før med at blive brændt af i sidste sekund og det er bare SÅ useriøst og ikke mindst respektløst! ØV! Føler med jer, men den lækre kaffe og kage skal da ikke gå til spilde… Inviterer du ? :stuck_out_tongue:

Jeg brændte selv en opdrætter af engang pga snestorm godt nok, men jeg fik ikke meldt afbud. Da jeg ringede en uge efter var de godt sure, og jeg måtte ikke komme på besøg mere nu, og det var jeg forundret over dengang. Jeg opfattede det som meget mere forretningsmæssigt at komme på besøg hos en opdrætter, og havde slet ikke forventet at man opfattede mig som en personlig gæst, der var inviteret på besøg.

Jeg skriver ikke dette for at virke bagklog, selvom det gør jeg nok alligevel - men jeg ved at jeg vil gøre et stort nummer ud af at sige til kommende killingekøbere hos mig, at det er en personlig invitation og at jeg vil vente på dem, evt. med kaffe og kage.

Dette er overhovedet ikke en kritik af dig, men blot en selvransagelse, som jeg gjorde mig, første gang jeg hørte om en killingekøber, som ikke var dukket op. For det er da helt sikkert ikke god kotume at bare blive væk, det er jeg helt enig i.

Hov… er der en admin der er sød at flytte tråden… ville ha’ haft den under “Generelt” -thumbs

Min holdning er at det er respektløs… ikke kun pga. det med kaffen, for det er en bi-ting. Jeg har haft en del korrespondance, så det undrer mig i den grad -øøøvvvs

Men synes da det er iorden at din holdning er anderledes. Så bliver du nok heller ikke skuffet, når kommende killingekøbere brænder dig af -thumbs

ØV har faktisk prøvet noget lign.
Havde mailet med en køber som meget gerne ville købe min kat. De havde også besøgt katten. Aftaler at vi medbringer katten til en udstilling i Sønderborg hvor de så henter den.
Jeg aftaler med udstillingsledelsen at katten kan være i karantænerummet til den hentes,
Desværre kom de bare aldrig.
Da jeg kom hjem havde de sendt en mail samme dag som katten skulle hentes, at der var kommet noget i vejen og at de ikke ville have den alligevel.
Det kalder jeg en seriøs køber.
Skal lige nævnes at de godt vidste at vi kom fra Sjælland med katten og at den skulle være i karantæneburet, de havde mit mobilnr, kendte vores rejseplan og stedet vi skulle bo.

Min holdning er at det er respektløs… ikke kun pga. det med kaffen, for det er en bi-ting. Jeg har haft en del korrespondance, så det undrer mig i den grad -øøøvvvs

Men synes da det er iorden at din holdning er anderledes. Så bliver du nok heller ikke skuffet, når kommende killingekøbere brænder dig af -thumbs[/quote]

Jeg tror ikke mine holdning er anderledes end din, og jeg kender ikke detajlerne om hvad I har talt om. Men efter en lang korrespondance virker det godt nok ikke i orden at bare brænde jer at sådan. Det kan jeg sagtens se.

Men alt i alt ved jeg jo mere i dag end jeg vidste dengang. Jeg syntes f.eks. også dengang at det var underligt at man ikke selv måtte bestemme om man ville have killinger med sin kat, eller at man ikke stolede på at jeg selv nok skulle kastrere en hankat, når det var tid. For jeg vidste ikke bedre. Igennem diverse kanaler havde jeg fået et helt andet indtryk af hvad det var at være katteopdrætter, troede det var noget med bure, og en butik, eller sådan. Mere landbrugsagtigt. Så det var simpelthen fordi jeg ikke vidste bedre dengang.

Ja det er helt ufatteligt at folk vil være det bekendt. Men det er ligesom om at moral begrebet og respekten for andre mennesker ikke længere findes
-mai -mai -mai

Helen - Øj, hvor var det uforskammet. Kan jeg godt forstå du var sur og skuffet over. At folk kan være det bekendt [smilie=hate-boid.gif] :frowning:

En ting er at de sprang fra … men at de først kontakter dig et par timer EFTER de skulle have været der, det er simpelthen mangel på respekt -mai

Håber kagen smagte godt :stuck_out_tongue:

Jeg har her for nylig oplevet at have en aftale med pige om, at hun skulle se på killing - hun blev ved at bekræfte, at hun var meget interesseret. -thumbs Nogle timer inden den aftalte tid sms’er hun for at fortælle, hun bliver lidt forsinket - fint nok. -thumbs MEN så dukker hun slet ikke op! [smilie=hate-boid.gif] Ingen forklaring eller noget. DET er så absolut uden pli eller situationsfornemmelse. [smilie=hate-boid.gif] Hun har sikkert alligevel været for umoden til at kunne tage ordentligt vare på en killing, men høflighed byder IMHO, at man melder ordentligt afbud.
mvh Camilla

Jeg oplevede det også for år tilbage.
En opdrætter fra Sverige ville købe én af mine killinger allerede fra han var få uger gammel, kontrakt aftaler med videre blev ordnet, og vi mailede sammen adskillige gange.
knap 7 måneder gammel kom der en mail, at man havde fortrudt købet, at man ikke synes hans tuftser var store nok -what
Jeg vil lige indskyde, at jeg i hele perioden havde sendt MANGE billeder i forskellige alderstrin, og der var der intet der indikerede at han skulle have nogen mangler.
Hvad der gik galt aner jeg faktisk ikke, men 7 måneder holdt jeg ham booket det er skisme ikke fair.
Katten fandt dog et andet super skønt hjem, med folk der værdsatte ham som han så ud -thumbs

Men hvor er det surt at blive holdt for nar.

Jeg har selv én gang måtte melde afbud fra et killinge besøg, idet vi kørte galt på motorvejen, jeg ringede dog og gav besked, men man troede os ikke, så kontakten til de mennesker mistede vi på den bekostning -rulleøjne

Hej Helen.

Jeg forstår sandelig godt din frustration over den opførsel eller mangel på sammen, men jeg tror, du skal vende den om og i stedet være glad for, at din kat ikke havnede hos sådan nogle mennesker. -uh

Enig -thumbs

Jeg syntes simpelthen det er mangel på respekt for andre. Kunne aldrig drømme om ikke at melde afbud hvis der kom noget i vejen, og der skal virkelig være noget vildt, for at melde afbud til killoingenus og se måske en kommende familiemedlem til huset.

ØV på jeres vegne :frowning: Havde i boet lidt tættere på, og jeg ikke var syg, var jeg helt sikker klar på lidt kage og en masse katte nusseri :smiley:

Tak for alle jeres svar. Som jeg før har skrevet, så er det okay at fortryde, bare ikke SÅ sent -muhaha
Som én af jer skriver, så er jeg bare glad for at Putte ikke havnede hos den familie. I stedet for glædede jeg mig over hendes kærlige brummen da vi faldt i søvn igår -forelsket

Det er altså virkelig uforskammet - uanset hvordan og hvorledes så kan man sgi lige gribe knoglen og melde afbud på en pæn måde - det koster ikke andet end et opkald :slight_smile:

Helen kan godt forstå du er edderspændt - jeg har også altid lært at en aftale er en aftale, og kan man ikke overholde den, giver man ordentlig besked. Det er totalt mangel på respekt for andre menneskers tid og energi :stuck_out_tongue:

Godt hun ikke røg derhen - der er sgi altid en mening med alt -forelsket

Enig -thumbs

Enig -thumbs[/quote]

Enig -thumbs X2

Det er total respektløs at man ikke overholder en aftale. Uanset om det er for at købe kat eller andet.

Jeg var engang taget på afbudsrejse til Grækenland og kom pludselig i tanke om at jeg havde en aftale hos tandlægen. Jeg ringede selvfølgelig med det samme og aflyste en halv time før at jeg skulle være der.

Enig -thumbs[/quote]

Enig -thumbs X2[/quote:2kavu37t]

X 3 [smilie=hate-boid.gif]