Jeg fik en henvendelse på min kat

Jeg havde sat Rex og Missen til salg på vildkat.dk

Jeg fik så en henvendelse på Rex… Hun siger så at han skal kunne med andre katte fordi der render altså mange katte rundt i nabolaget.

Øhm… Ja der steg min mavefornemmelse til noget meget dårligt.

Enhver burde da vide at alle katte der går frit ikke bare ligger og slanger sig i vejkanten, men derimod prøver at overtage territoriet. (I de fleste tilfælde)

Er jeg forkert på den her?

Ja villakvarteret er altså ikke et hyggeligt kattekollektiv.

Og en kat som forsvarer sit territorium imod nabolagets katte er ikke en adfærdsvanskelig kat.

Var de førstegangskattekøbere eller hva? -tihi

[quote=Sheer;61134]Ja villakvarteret er altså ikke et hyggeligt kattekollektiv.

[/quote]

Det er det så her- vores katte inviterer gerne venner med hjem, men de er vist også lidt specielle… :slight_smile:

Hvis du har en dårlig mavefornemmelse, sælger du selvfølgelig ikke til den person og du har ret- mange katte slås gerne for deres territorie.

[quote=Sheer;61134]Ja villakvarteret er altså ikke et hyggeligt kattekollektiv.

Og en kat som forsvarer sit territorium imod nabolagets katte er ikke en adfærdsvanskelig kat.

Var de førstegangskattekøbere eller hva? -tihi[/quote]

Det tror jeg at de var. De spurgte om han kunne med børn, for hun havde altså 5 børn.

Så sagde jeg til hende at det aner jeg ikke, da jeg ikke selv har børn. Men hvis hendes børn ved det er et dyr og ikke en kat der skal hives i halen, så burde der nok ikke være noget problem.

Så skrev hun at hendes børn vidste godt at det var et dyr, men det kunne jo smutte. Og så var hun altså bare ikke intrasseret alligevel.

Nej, det passede sgu mig fint -tommelned

Med børn og især med flere børn, kræver det at forældrene er obs på at lære børnene at behandle den pænt.

Hmm gad vide hvad hun har ment og tænkt. Måske ved hun at hendes børn kan være en håndfuld. 5 er godt nok også mange børn.

Jeg synes bare ikke at man skal anskaffe sig et dyr før man ved at der er kontrol over hvordan børnene behandler dyrene. Det kan self godt være svært når man ikke har dyr i forvejen. Men altså… Ja ik :stuck_out_tongue:

Jeg er vokset op med dyr, og min forældre har lært mig, hvordan man passer et dyr og behandler det med respekt. Det er jo noget, man skal lære, ligesom alt muligt andet, og det er derfor en del af opdragelsen.

Så min holdning er helt bestemt, at børn og dyr er ok sammen - også selv om der er fem børn, hvis altså forældrene vil stå inde for, at dyret bliver behandlet respektfuldt. Og så er der altså en himmel til forskel, om vi snakker børn i kravlealderen eller i skolealderen :slight_smile:

I dit tilfælde ville jeg nok være mest bekymret for udtalelsen om, at den skulle kunne gå i spænd med nabolagets katte - hvordan pokker skulle man kunne vide det??

hej igen :slight_smile:

hvis du får flere henvendelser hvor folk har børn - så har jeg et tip :slight_smile: behandl dem som killingekøbere…

  1. inviter dem forbi MED børn - så du kan se hvordan de er omkring misserne - kan du ikke lide had du ser - så høfligt ud af vagten med dem igen
  2. spørg ind til deres økonomi og deres indstilling til dyr og katte i særdeleshed… hvis du ikke kan lide det de siger - så høfligt ud af vagten med dem igen
  3. spørg til de omgivelser kattene skal bo i - på landet, i villa, som inde/ude/løbegårdskatte - er det ikke tilfredsstillende - så høfligt ud af vagten med dem igen

i det hele taget - vær skide kritisk og stol på din mave… den dag du møder damen med de 2 små børn, der kan sidde stille på gulvet og nusse med misserne og som forstår et nej og som kan finde ud af at omgås misserne og som bor det rette sted og som har økonomi til at have dyrene - ja så er der bingo :slight_smile:

men stol på din mave… den er afgørende for om du får søvn når misserne er ude af huset…

Sikke nogle gode råd Regitze. Dem vil jeg også tage til mig :smiley:

Helt enig med Miss T - hold godt øje med hvordan forældrene er over for deres børn - reagerer de ikke ligegyldigt hvad børnene gør - vil de hellere ikke irettesætte børnene i deres hjem.
Børn skal ha’ lov til at være børn - men de skal ikke ha’ lov til alt.

og jeg siger bare vær OBS på kattehandlere

Så er det nok hende der selv har en annonce derinde, hvor hun tilbyder et hjem. Jeg overvejede lidt at kontakte hende ang. Yrja, men Yrja er ikke så god til andre katte og jeg ved heller ikke hvordan hun har det med børn … ?
Jeg venter jo på at vildkat-siden bliver opdateret, for så kommer Yrja på …

[quote=Skattekat;61257]Så er det nok hende der selv har en annonce derinde, hvor hun tilbyder et hjem. Jeg overvejede lidt at kontakte hende ang. Yrja, men Yrja er ikke så god til andre katte og jeg ved heller ikke hvordan hun har det med børn … ?
Jeg venter jo på at vildkat-siden bliver opdateret, for så kommer Yrja på …[/quote]

Jep, det er hende der har annoncen øverst. Nøjagtig som det står der skrev hun i den første mail til mig.

Jeg ville godt nok synes, at det var besynderligt,
hvis en opdrætter spurgte til min økonomi.

Det ville jeg ikke synes var OK…

Og jeg har heller aldrig oplevet det. :slight_smile:

Mange hilsner
Mona

[quote=Mona;61408]Jeg ville godt nok synes, at det var besynderligt,
hvis en opdrætter spurgte til min økonomi.

Det ville jeg ikke synes var OK…

Og jeg har heller aldrig oplevet det. :slight_smile:

Mange hilsner
Mona[/quote]4
Det er det da ikke noget unaturligt i ,man sikrer sig da at folk så har råd til Dyrlæge (gud forbyde det) hvis det værst tænkelige skulle ske.

My five cent

[quote=Gerner;61462]4
Det er det da ikke noget unaturligt i ,man sikrer sig da at folk så har råd til Dyrlæge (gud forbyde det) hvis det værst tænkelige skulle ske.

My five cent[/quote]

Hej Gerner!

Jeg ville under ingen omstændigheder købe kat sådan et sted.
Jeg finder spørgsmålet særdeles upassende;
men du kan da stadig have din mening om sagen.

Hvis du er i tvivl om, at køber kan klare katten på anstændig vis,
og det som følger med ved at ansaffe et husdyr, så ville jeg aldrig sælge dem en kat.
Venlig hilsen
Mona

[quote=Mona;61408]Jeg ville godt nok synes, at det var besynderligt,
hvis en opdrætter spurgte til min økonomi.

Det ville jeg ikke synes var OK…

Og jeg har heller aldrig oplevet det. :slight_smile:

Mange hilsner
Mona[/quote]

Men jeg ville også opfatte det som meget fornærmende ,hvis at en sælger spurgte ,uanset hvad jeg købte, til min privatøkonomi

det er meget individuelt hvad man lægger i spørgsmålet :slight_smile:

dog kan man jo som sælger sagtens formulere det på en måde således at det falder helt naturligt som en del af samtalen :slight_smile:

jeg ville nok også blive noget overrasket over “hva’… hvad tjener du om månenden og hvor mange penge har du til overs i rådighedsbeløb efter faste udgifter??”

det er jeg ikke heeeeeeelt sikker på at jeg ville svare på :slight_smile:

men hvis en killingesælger stod med min lille mis, og fortalte hvor mange udgifter der kan være ved sådan en lille størrelse, og spurgte mig om jeg havde gjort mig overvejelser om hvordan eventuelle uheld ville påvirke min daglige økonomi - så ville jeg faktisk blive glad…

for sæt nu der var noget jeg IKKE havde tænkt på :slight_smile:

[quote=Gerner;61462]4
man sikrer sig da at folk så har råd til Dyrlæge (gud forbyde det) hvis det værst tænkelige skulle ske.

My five cent[/quote]

Så kan man da bare spørge ind til deres holdning omkring det, at tage katten til dyrlæge, hvis der er behov for det.

Vi har ikke mange knaster her i huset, men dyrene kommer da til dyrlæge, når der er behov for det. Der er også mange folk, med pengepungen i orden, som er for nærrige til, at tage dyret til dyrlæge- især folk på landet…

Nu koster en racekat jo penge (desværre ikke nok) - forsøges der at putte med prisen, beder jeg folk henvende sig andet steds.
Har de ikke råd til katten - eller vil de også prutte pris med dyrlægen - det bliver ikke med en kat fra mig.