Jeg hader dumme smulder tis i gruset!

Hihi ej jeg måtte bare lige dele det med jer.
Men jeg haaaader bare når jeg tømmer bakke, når jeg kommer til at hakke skovlen ned i en tisseklump og den så smuldrer i 1000 stykker :argh:
Oplever i også det eller har i et trick :?

Ja… jeg kender godt problemet, men har fundet en metode, der hjælper lidt. :slight_smile:
Når du skal tømme bakken så ryst den lidt fra side til side, du vil så forholdsvis nemt kunne se klumperne, hvorefter det er nemmere at få skovlen ned under tis-tåren.
Ellers må jeg sige at den hundedyre skovl, som man kan få (koster 80,00 på udstillinger) er virkelig god. :thumbup:
Når skaden er sket og der er små klumper i bakken, så kan den også fange dem. Alle urenheder ser ud til at blive siddende på skovlen, så bakken kan renses helt. :ok:
Håber du finder en løsning på det STORE problem :tihi:
Hej fra
Lone

Ja, det oplever jeg jævnligt - og det er tisse-irriterende.

:argh::argh::argh::argh::argh:

Jeg ved ikke, om det har noget med gruset at gøre - jeg bruger Olivers - det er så dejligt nemt og hurtigt, at få bragt.

Og i det store og hele er jeg da også tilfreds med det.

:ok:

jeg oplever det yderst sjældent, men det er irriterende når det sker.
Jeg starter i den ene ende og så graver jeg mig forsigtig frem til den anden ende, så jeg ender med at have en hel bunke og så glatter jeg ud bagefter.
Jeg fjerner kun lidt grus af gangen og på den måde opdager jeg klumperne inden jeg hakker i dem :wink:
Ved ikke om det overhovedet giver mening, det er ikke helt let at forklare :wink:

det gør Golden Grey deluxe aldrig :slight_smile:

den er fast og hård så jeg kan ikke kommew til at hakke igennem :smiley:

ENIG! Jeg hader det også:-)

Dejligt at vi er flere!

Jeg tipper bakken nu - først til en side - tagr klumperne, så til den anden og tager klumper og så sker det sjældent.

Når det sker, så er det altid lige to minutter før jeg skulle have været ud af døren:-)

Jeg bruger ellers golden grey master… :S
Nå men det er så bøv fordi vi har en jumbo bakke hvor der bare kan være MEGET grus i så den er iiikke lige til at vippe sån frem og tilbage og det der med stille og roligt at grave sig frem ville tage mig 8 år da drengene altid liiige skal ind og tisse en lille tår hver gang jeg har fjernet 1 tisseklump… :venter:

[quote=Wijelo;155677]Ja… jeg kender godt problemet, men har fundet en metode, der hjælper lidt. :slight_smile:
Når du skal tømme bakken så ryst den lidt fra side til side, du vil så forholdsvis nemt kunne se klumperne, hvorefter det er nemmere at få skovlen ned under tis-tåren.
Ellers må jeg sige at den hundedyre skovl, som man kan få (koster 80,00 på udstillinger) er virkelig god. :thumbup:
Når skaden er sket og der er små klumper i bakken, så kan den også fange dem. Alle urenheder ser ud til at blive siddende på skovlen, så bakken kan renses helt. :ok:
Håber du finder en løsning på det STORE problem :tihi:
Hej fra
Lone[/quote]

Jeg ahar den der skovl og den er virkelig rigtig god, men den tager alligevel ikke det hele hvis jeg har kommet til at hakke i stykker, men den tager virkelig mange af de små stykker som den gamle ikke gjorde. :thumbup:

Den super gode skovl i taler om, må være en Litter Lifter? :slight_smile:

Dog synes jeg det er SINDSYGT at de kan tillade sig at tage den pris for den -what My god det er et stykke plastik, den er sq da ikke besat med brillianter :uha:

Jeg synes prisen er okay, når man sammenligner kvaliteten med andre skovle.

Jeg så forresten en vibrerende grusskovl i en dyrehandler for et par uger siden… Til dem der ikke selv gider ryste :tihi:

[quote=Celina;155700]Jeg bruger ellers golden grey master… :S
Nå men det er så bøv fordi vi har en jumbo bakke hvor der bare kan være MEGET grus i så den er iiikke lige til at vippe sån frem og tilbage og det der med stille og roligt at grave sig frem ville tage mig 8 år da drengene altid liiige skal ind og tisse en lille tår hver gang jeg har fjernet 1 tisseklump… :venter:[/quote]

Jeg bruger også golden grey master.
Jeg starter altid med den ene bakke, så når jeg at tømme lidt og så skal Frigg og Freja på toilet, så går jeg hen til den anden bakke og tømmer den, så er de færdige på bakke 1 og jeg tømmer den helt og sætter låg på, så har de i mellemtiden benyttet bakke 2 så den tømmes igen og så sætter jeg låg på og så er vi færdige :tihi: De har opdraget mig godt :stuck_out_tongue:

Jeg synes det kommer meget an på gruset samt hvor mange katte der har været i bakken :slight_smile:

Er det godt klumpende grus, og der er rigeligt grus i bakken så smuldrer det sjældent her, med mindre der lige været tissekonkurrence, så det er fire store tåre oven i hinanden, og gerne op ad kanten - så kan det smuldre.

Jeg bruger GGM pt. Før brugte jeg olivers - det smuldrede altid.

[quote=Nevadaisy;155754]Jeg bruger også golden grey master.
Jeg starter altid med den ene bakke, så når jeg at tømme lidt og så skal Frigg og Freja på toilet, så går jeg hen til den anden bakke og tømmer den, så er de færdige på bakke 1 og jeg tømmer den helt og sætter låg på, så har de i mellemtiden benyttet bakke 2 så den tømmes igen og så sætter jeg låg på og så er vi færdige :tihi: De har opdraget mig godt :p[/quote]Åhh sådan er mine også. Der er bare den forskel at jeg pænt venter på de alle fire har været på, med at “arbejde” videre i den bakke :D. Så tager jeg den næste bagefter :slight_smile:

Min Litterlifter er knækken i det ene hjørne.

Den er ellers pink

Jeg kender godt det med smulderklumperne, men hos mig sket det kun, når klumpen stadig er fugtig. Jeg bruger extreme classic.

[quote=Celina;155728]Dog synes jeg det er SINDSYGT at de kan tillade sig at tage den pris for den -what My god det er et stykke plastik, den er sq da ikke besat med brillianter :uha:[/quote]Hvad koster den da nu?

Jeg gav 80,- Og det synes jeg er okey - de har bare holdt længe dem jeg har og er stadig som “nye”. De billigere jeg har haft knækkede ofte og måtte udskiftes.

Nej, aldrig her.
Jeg bruger Extreme Classic Odour Lock og Litter Lifter (den er KLART pengene værd!).
Desuden skraber jeg altid fra kant til kant som Nevadaisy.

[QUOTE=DK Thomani;155711]Den super gode skovl i taler om, må være en Litter Lifter? :slight_smile:

[/QUOTE]

De her er løsningen - vi bruger aldrig andet og så et super godt grus samtidig med :ok:

Her bruges der Mega cats grus og en grøn skovl, som vi fik med hjem sammen med Kludetæppet. Det fungerer perfekt - og alligevel har fi også de der bittesmå klumper…
Det har intet med gruset at gøre!
Snarere at Ting også bpr her… kræet skal par tout gennemgrave bakken fra ende til anden, når hun skal bruge den… og hele processen skal gentages når hun forlader bakken. Jeg vil godt se det grus, der kan klare sådan en iver! Ikke engang EverClean Heavy Duty kunne gøre tricket :smiley:

Jeg købte en Litter-Lifter i Rødovre hos Evan. Og ja, den koster 80 kr.
Men - den er simpelthen for stor til selv en lidt stor perser-bakke.
Jeg tror, at den er bedst egnet til de rigtig store hjørne-bakker eller “MCO-bakker”.
Jeg har lige været på en lovlig vild shoppetur i Maxizoo (rabat-aften) og fundet en skovl med et ret fintmasket net ifht den, jeg har, og den kan tage alle de små klumper, der kommer, selvom jeg p.t. bruger etellerandet fint, avanceret grus bestilt hjem i stort parti til en samlet flok af kunder hos Ann-Dorrit (MysteryCoons petshop).
Ellers har jeg brugt Extreme Classic, med samme problem: De fleste store klumper lader sig ret let lokalisere og fjerne (Hver af mine 2 har et favorit-hjørne at “vande”), men der er uvægerligt mindre "dryp"klumper på godt en rund cm3.
Og der er Litterlifteren simpelthen for stor til at få ned i bakken - men den nye, aflangt fintmaskede sag fra Maxizoo ser ud til at være mere effektiv, når man bare har 2 per/exo :stuck_out_tongue: