Mary og Rumba blev steriliseret idag og det i sig selv er ikke specielt morsomt, men endnu mindre sjovt er det, når katte-kammeraterne ikke bare siger velkommen tilbage!
Det er altså ikke skægt med et par stressede katte, som stadig er fuldstændige omtågede og sejler rundt på stive ben og med ‘glasøjne’ - de lugter og opfører sig mærkeligt, så flere af de andre hvæser og knurrer når de kommer i nærheden, og det er jo ekstra synd for staklerne, som bare har det skidt … men ikke på vilkår om de vil være isoleret i soveværelset længere - vi havde dem dér da vi kom hjem med dem, men de hyler (så godt man nu kan når man stadig er omtåget) og kradser på døren.
Rumba er meget stresset og har hvæset af alle, også os - hun forsøger at holde sig for sig selv, men det er ikke helt let, når de andre er nysgerrige over hvorfor hun opfører sig så dumt. Bare hun dog kunne lægge sig ned og sove ligesom Mary, der bare gerne vil putte med mig. Hende hvæser Lina så til gengæld af, men de har kendt hinanden så længe at alle kattene godt ved, at Lina med jævne mellemrum får nogle hvæseflip … det tager de sig ikke specielt meget af.
Nå, de er heldigvis rolige nu allesammen, så mon ikke de har overstået det værste og at alt er normalt i morgen? Det håber jeg! Så skal vi bare lige turen igennem i næste uge igen suk
Evt. fugt dine hænder i noget duftende balsam og stryg alle kattene med det. Så lugter de ens og burde ikke være så sure på hinanden. Det virkede i hvert fald med vores.
Jeg tror den værste dyrlægehørm har fortaget sig - det var trods alt kl. 15 vi kom hjem, og vi havde jo også haft alle de andre med til dr. Dyr, men de er selvfølgelig ikke blevet opereret … Men Mary og Rumba opfører sig stadig sært, selvom man godt nok ikke kan se på Rumba at hun stadig er halvbedugget - hun har drønet rundt på kradsetræet for at finde et fredeligt sted og været ved at give mig adskillige hjertestop, fordi hun selvfølgelig SKAL kravle op på øverste hylde uden brug af hullet, men i stedet udover hylden Jeg tror hun er faldet til ro i en radiatorkøje nu, Mary ligger bag mine ben og snorksover
Så blev det morgen, og nu er Mary heldigvis sit gode, gamle jeg igen - hun har lige tilbragt det meste af en halv time på min skulder, som hun plejer om morgenen Rumba er også frisk, men virker til at have lidt ondt - hun er meget forsigtig og kommer ikke hen til mig
Må nok hellere snart give dem en smertestillende pille hver, selvom jeg egentlig gerne ville have ventet til lidt senere, de må jo kun få een om dagen.
åhh jeg kender det godt, jeg er altid så bekymret, og sidste gang viste det sig jo osse at min mistanke om noget var totalt galt, da Morgan var død om morgenen
De gange jeg har prøvet det og da Coco var blevet opereret, var jeg lidt nervøs for hvad Feline ville sige til Coco (de var ikke så gode venner). Jeg sprøjtede Felifriend på hænderne og nussede alle kattene så de stort set lugtede ens - har aldrig haft problemer med nogen på sure på hinanden pga det.
[quote=Lis Dahlstrøm;395822]Jeg plejer at tage dyrlægehørmere med i seng - der får de varmen og mors “gode” natte lugt - næste morgen er de dunstet af og friske igen.
Det tager desværre længer tid før de voksen er fit for fight - killinger kravler i gardinerne når de kommer hjem:-)
Med hensyn til smertestillende giver jeg gerne to dage - så går jeg over på traumeel og vurderer - smørrer også traumeel på “snittet”.[/quote]
Jeg ville sådan set også have taget dem med i seng og havde derfor installeret dem i soveværelset - men det var tøserne så ikke tilfredse med …
Vi har fået smertestillende med til 4 dage, men jeg vil sige at jeg nu ikke tror at Mary skal have så længe - hun har virket aldeles upåvirket i dag. Jeg har selvfølgelig givet hende i dag, men jeg tror ikke hun behøver 4 dage. Rumba må vi lige se på, hun virker meget mere påvirket end Mary. Jeg er ikke rigtig vant til det smertestillende, har jo fået ordnet flere killinger og de får ingenting …
Det er jo så også ens værste mareridt! Vi ved jo udmærket, at der er risici ved narkosen, men heldigvis er det sjældent at der sker noget … det er bare så trist når det sker! Jeg er ked af at høre om Morgan
Jeg ved fra klinikken jeg financierer, at personalet for et par år siden var på kursus i nødvendigheden i at smertestille - og det er klinikkens politik at dyr ikke må ha’ mere ondt end højst nødvendigt.
Killinger får også smertestillende med hjem.
Dyr der ikke har smerter heler hurtigere og viser “såret” mindre interesse.
Jeg giver som nævnt aldrig alle fire dage - men det er da også rart at ha’ en smertestillende pille eller to på lager:-)
[quote=Lis Dahlstrøm;395953]Jeg ved fra klinikken jeg financierer, at personalet for et par år siden var på kursus i nødvendigheden i at smertestille - og det er klinikkens politik at dyr ikke må ha’ mere ondt end højst nødvendigt.
Killinger får også smertestillende med hjem.
Dyr der ikke har smerter heler hurtigere og viser “såret” mindre interesse.
Jeg giver som nævnt aldrig alle fire dage - men det er da også rart at ha’ en smertestillende pille eller to på lager:-)[/quote]
Det er så også den klinik jeg nu finansierer … og det er også et nogle år siden jeg sidst fik fixet killinger, så det var nok bare normen dengang
Jeg bad iø om at få fjernet hele molevitten på tøserne, er jeg den eneste der gør det?
[quote=Camischa;395960]Det er så også den klinik jeg nu finansierer … og det er også et nogle år siden jeg sidst fik fixet killinger, så det var nok bare normen dengang
Jeg bad iø om at få fjernet hele molevitten på tøserne, er jeg den eneste der gør det?[/quote]
Jeg får kun hele molevitten fjernet hvis der er noget der ikke er som det skal være - hvilket er sket een gang.
Jeg får udvendige sting - rettere, jeg beder om det. Fik du nogen indlægningssedler? Dem sidder jeg nok så net og udfylder med mine ønsker, dagen før de indlægges, på alt der er planlagt.
Nej, fik ingen sedler for jeg ringede bare og bestilte tid - og da jeg kom og afleverede aftalte jeg så de nærmere omstændigheder med Johan (det var Anne, der skulle operere).
Jeg lægger hårdt ud med finansieringen, for skal jo afsted igen tirsdag med Lina og Vincent …
[quote=Camischa;395963]Nej, fik ingen sedler for jeg ringede bare og bestilte tid - og da jeg kom og afleverede aftalte jeg så de nærmere omstændigheder med Johan (det var Anne, der skulle operere).
Jeg lægger hårdt ud med finansieringen, for skal jo afsted igen tirsdag med Lina og Vincent …[/quote]
Financerne - øv, ja det vejer tungt.
Jeg skal scanne en indlæggelsesseddel til dig på mandag, tror ikke scanneren hjemme er så god. Den er rigtig god - så er der ikke så meget at diskutere bagefter:-)
Iøvrigt registrerer jeg alle snippede killinger i øremærkeregisteret på mit navn - også selvom de er solgt. Så omregistrerer jeg dem når tilbageleveringsfristen er udløbet. De opbevarer nem’li den “gamle” ejer.
[quote=Lis Dahlstrøm;395966]Financerne - øv, ja det vejer tungt.
Jeg skal scanne en indlæggelsesseddel til dig på mandag, tror ikke scanneren hjemme er så god. Den er rigtig god - så er der ikke så meget at diskutere bagefter:-).[/quote]
Tak håber dog ikke jeg får alt for meget brug for den … det skulle da lige være til de killinger, jeg forhåbentlig får en dag - ellers kan jeg godt undvære at skulle udfylde sådan nogle!
Det gør jeg også altid, så ved jeg i hvert fald at der er registreret noget!