Vi mistede desværre vores gamle, sure dame i slutningen af november (hun blev lige knapt 14) og besluttede at vi ville holde ‘pause’ et halvt års tid, før vi kiggede på en ny kat. Der gik lige akkurat to dage, så stod vi ude hos Inges Kattehjem og havde købt et par brødre på ½ år, som er kommet til at hedde Anders og Julius. De er indekatte (de havde boet i et kaninbur fra de var 12 uger og til de havnede på Inges, de stakler) og de har i dén grad indtaget vores 3-værelses lejlighed og er de lækreste bæster i verden.
Jeg har levet i lykkelig uvidenhed om rigtigt mange ting, i de fjorten år jeg havde min gamle kat. Men dette forum har været helt fantastisk som hjælpemiddel til at give vores ‘burmisser’ en ny, og bedre start på tilværelsen, end den de stod til, hvis de ikke var blevet bragt til Inges.
Jeg er selv ny her og har lige som dig adopteret 2 katte indenfor det sidste år. Vi hentede vores af to omgange hos dyrenes beskyttelse i Roskilde og jeg har allerede lært en masse som jeg ikke viste om katte ved at læse indlæg her på Kattegale.
Hvor er det dejligt, at de to spilopmagere nu kan se frem til et godt katteliv hos jer:-) Jeg har selv internat-skatten Sigga, som jeg hentede hos KV for et lille års tid siden.
Hejsa - og velkommen til Kattegale. Sådan et juleeventyr, som jeres to små har oplevet, varmer.
Og tjah - jeg levede med katte i 57 år, før jeg fandt vej til Kattegale, så det er ikke noget at skamme sig over. Men dette forum rummer en helt enorm samling af katteviden og -erfaring. Og du har helt sikkert også noget at bidrage med.
Tak skal I have, allesammen. Jeg er lige nødt til at dele: Julius har netop gnasket sig igennem sin første daggamle kylling - og han åd det hele! Jeg havde ellers nærmest opgivet det, men nu er der ‘hul igennem’. Så skal brormand bare lære det - hans synes IKKE at det er mad. Legetøj måske, men fjer i munden er ikke et hit
Haha, killingerne i mit sidste (ups-)kuld undrer mig også en del - der er kun én ud af fire der gider spise kyller Totalt uhørt herhjemme ellers… Mon det er huskatte faderen der er skyld i det?