Jeg har vist fået katten i sækken

Overtog for knap 14 dage siden en kastrat Velcro på 9 mdr og en hunkat Diva (ikke neutraliseret) på 13 mdr. Han er faldet godt til, og det er hun som sådan også, Diva er ikke en kæle kat, hun gider da godt snakke når det lige passer hende, og ellers holder hun sig for sig selv, helt ok i min verden. Velcro er en klister pot der skal nusse, kæle og generelt helst rende mig i røven, hvis han da ikke kan få lov til at sidde på min skulder og spindende følge med i alt derfra, også ok i min verden.
Hun kom i løbetid lige som hun kom ind af døren, og mens det har stået på har han pænt holdt sig på afstand, faktisk ignoreret hende totalt.

Nu er hun så kommet ud af løbetiden og blevet lidt mere social, og dermed også flyttet ind fra altanen for hun har været gået i selvvalgt eksil.
Men det er så her festen stopper, han vil nemlig meget gerne lege, og hver gang han forsøger at få hende med på ideen , flipper hun totalt ud og flænser ham. Jeg fik fra tidligere ejer at vide at det var vigtigt at begge katte kom samme sted hen fordi de er bedste venner og slet ikke kan undvære hinanden. Min oplevelse er mere at han vil hende gerne og bliver frustreret over at hun bare giver den som sur mokke. Hun virker som om at hvis han faldt ud af vinduet, så ville det da bare være helt fint. Hun gider ham ikke og undgår ham så vidt muligt. Jeg gør selvfølgelig hvad jeg kan for at aktivere og lege med ham så han får brændt noget energi af.

Er godt klar over at det tager tid for katte at finde sig tilrette i et nyt hjem, hormoner, osv. men for f*****, det her er jo ikke til at holde ud. Har måtte skille dem ad 2 gange bare her til aften (pew pew vandpistol).
Hun er taget for tidligt fra moderen, og har noget adfærd der helt ærligt gør mig lidt utryg, særlig med børn i huset. Feks hopper hun op og er rigtig nus mig, spinde spinde, gnide hovedet op af en, slikker ens hånd også bider hun, ikke et lille nap men så hun bryder skind. Jeg arbejder på sagen ved at simpelthen sætte hende ned så snart hun begynder at slikke, det har da sparet mig for nogle hak. Jeg lader hende om at bestemme hvornår hun vil snakke og dermed ikke presse hende ud i en situation hvor hun bliver utryg.

Med til historien hører at jeg er nok på vagt overfor hunkatte der udviser den slags adfærd, da jeg har været nød til at aflive en pga småting der endte med direkte angreb på både mig og familien, og den adfærd jeg ser nu minder meget om hvordan det startede dengang.

Det er ikke sådan at jeg er ved at bestille tid til aflivning (endnu), men jeg har ikke så lang en lunte som sidst.

Ting jeg overvejer.
Lade hende være den sure mokke der bare ser til fra øverst på kradsetræet, og anskaffe mig en legekammerat til Velcro.
Lade dem selv finde ud af det (og rense de sår Velcro får på vejen)
Finde et nyt hjem til hende.
Hvad i kan komme med at gode ideer
Beroligende er ikke en option, jeg bryder mig ikke om ideen om at dope mine dyr, give unødig medicin, eller andet i den boldgade.

Medmindre hunkatten er købt med opdræt for øje, så ville jeg få hende neutraliseret hurtigst muligt.

Det bedste vil være at neutralisere Diva, da hun har alt for mange hormoner i kroppen.

Derudover vil hankatte (især i den alder) meget gerne lege tumlelege, og det gider voksne hunkatte sjældent

Start med at få hende neutraliseret med det sammen.
Det vil løse rigtigt mange af dine problemer, og det skal helst gøres inden kattene for alvor blive sure på hinanden.

Ork din hunkat har en helt ALMINDELIG adfærd for en FERTIL DAME :slight_smile: Og det skal man naturligvis hverken dø eller udelukkes f fællesskabet for - neutraliser hende, så skal du bare se løjer :slight_smile:

Der er ingen garantier for, at en neutralisering vil løse alle problemer, når katten, som du skriver, er taget for tidligt fra moderen. Så rækker problemerne måske ud over en neutralisering. Men der er trods alt en god chance for, at det vil gøre både jeres og hendes liv mere tåleligt og roligt. Så det er helt sikkert et godt sted at lægge ud.

Ja det er da MULIGT, at der skal arbejdes med nogle andre ting også, men da en virkelig fertil hunkat glemmer alt du lærer hende i store træk hver 3 uge året rundt, så er det et godt sted at starte ja :smiley: Jeg ser intet unormalt i de ting, der beskrives her. Det er helt normal fertil adfærd hos en hunkat

:slight_smile: hun skal neutraliseres, ingen tvivl om det.:kryds: for at det løser alle problemerne. hun må for min skyld gerne være reserveret, så længe hun ikke æder hverken mennesker eller katte i familien. Panikker nok lidt da jeg som skrevet desværre har oplevet en hunkat der gik fra kæle til tovlig uden nogen påviselig årsag, neutralisering blev afprøvet den gang uden effekt. Dyrelæge kunne ikke finde en årsag til det pludselige skift. Har heldigvis pladsen til at de kan komme på afstand af hinanden uden at jeg skal spekulere på at aktivt skille dem ad. Hun har indtaget altanen som sit område og han opholder sig helst i nærheden af mig eller knægten.

Hun sidder jo og venter på sin befrier aka en hankat :wink:
Jeg er enig med det allerede skrevne at en neutralisation er det absolut første der skal ske :slight_smile: Hvis det mod forventning ikke har nogen effekt, er der en liste så lang, man kan gå i gang med for at sikre at der ikke er noget andet fysisk i vejen med hende :slight_smile:
Men du skriver det er 14 dage siden de flyttede ind… En flytning kan også stresse. De skal finde ud af at det er hos dig de bor, hvordan de må opføre sig, muligvis forholde sig til et barn (det er ikke sikkert de er vant til det) og så lige de hormoner oveni hatten :slight_smile:
Så giv lige vet et besøg hurtigst muligt :slight_smile:

Fuldstændig enig med de andre mht. neutralisering af hende så hurtigt som muligt :slight_smile:

HÅber at du vil holde os opdateret om situationen :slight_smile: