Jeg har vist fundet min kat - efter 9 mdr

Efter måneders tudefjæs er der sket noget positivt.

Jeg har netop været ude at se om det skulle være ham, og det er 99,9% sikkert at det er det, han har nogle meget tydelige kendetegn.

Problemet er at han er blevet meget sky og jeg kunne overhovedet ikke komme i nærheden af ham, er der nogle gode råd til hvordan jeg håndterer situationen? Dem der bor på gården hvor han har opholdt sig faktisk siden han forsvandt ser ham dagligt og ville prøve at lokke ham ind.

Jeg tænker det er normalt efter så lang tid at han ikke rigtigt kender mig mere, men hvad siger I?

Pft :slight_smile:

Åhh, jeg har ingen anelse. Men hold op hvor jeg bare håber han kan blive den dejlige gamle kat igen. Men måske det ikke kan lade sig gøre.

Du kunne spørge dem om du måtte smide en dunke tøj af dit der ude og andre af dine ting, så kan det være hans næse får lidt minder :slight_smile:

Han kan jo være blevet meget traumatiseret af det… Men jeg håber at de kan lokke ham til sig og så ind i en transportkasse (efterlad evt. en til dem?) og så hjem til dig :slight_smile:

Hvor fantastisk!
Jeg har hørt om den slags genforeninger efter selv meget lang tid, en jeg kendte for efterhånden 20 år tilbage blev genforenet efter, jeg mener det var hele, 2 år.

Katten var kommet hos en dame, der gemte efterlysningsannoncer i aviserne og fandt via en sådan gammel annonce frem til ejeren.

Hvis din kat ikke har været i kontakt med mennesker, kan det meget vel være årsagen til at den er sky nu. Ved du om dem den holder til hos har haft kontakt med den, eller er det en ‘rigtig’ gård, hvor katte bare ‘er’?

Jeg ville prøve med noget der lugter af det hjemlige og noget af det mad fra ‘gamle dage’ for at lokke den ind.
Hvis alt andet glipper, evt et fælde-bur, som der er en del dyrlæger der har.

Rigtig meget held og lykke med det hele, jeg krydser fingre for at det er den ‘rigtige’ kat og at i får en lykkelig genforening.
:slight_smile:

Han har været i nærheden af dem, og fået mad, men ikke ville snakke så er jo ikke blevet kælet med i meget lang tid. De er rigtig gode ved dyrene og vant til at der kommer tilløbere og hvis de vil snakke så fint, hvis ikke så også fint. Jeg synes ikke han reagerede på min stemme, og ville overhovedet ikke i nærheden, men der er jo også gået meget lang tid.

De er meget hjælpsomme, så jeg regner med at de vil prøve at få ham lokket ind så jeg kan komme og hente ham, ellers må jeg ud med nogle tæpper og noget mad. Kunne jeg selvfølgelig godt gøre alligevel, men har en forhåbning om at de fanger ham meget snart, for han har vist været indenfor på et tidspunkt.

Det er simpelthen så vildt, jeg har bare været så ulykkelig og så har han bare været så tæt på hele tiden. Hvor dumt jeg ikke har ledt i den retning.

Men hurra for annoncer i lokalavisen, det virkede ikke første gang, men jeg ville bare ikke give op og satte en i igen.

Når han så kommer hjem så er der jo lige tilvænningen med mine andre katte, det kommer til at tage tid, men håber det lykkes, ellers må vi tage den derfra. Bare det at jeg ved at han ikke lider er godt nok noget af en lettelse.

Tillykke med at du har fundet ham. Jeg kan godt forstå din glæde og lettelse.:yah:

Jamen er du så færdig, der findes ikke ord.

Jeg kan self ikke være 100 på det er ham, men jeg er så sikker som man næsten kan blive. Når jeg får fat i ham skal jeg tjekke om han har øremærket. Skulle jeg være uheldig at have taget fejl så har han en identisk tvilling.

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

¨både for at han er din men også for at du kan få ham gendomesticeret…

Mange katte har en helt anden adfærd, når de er ude end inde. Ude kan de godt være sky, selv over for deres ejere, mens andre katte smider sig om halsen på den første den bedste.

Held og lykke!

Han var ikke sky da jeg havde ham, men meget morsyg og kælen og tillidsfuld. Men der er gået lang tid og han er ikke hjemme.

Det er umuligt at vide hvad han har oplevet, men jeg tror og håber at dette får en lykkelig slutning :slight_smile: Er bare så glad for at have fundet min baby, selvom det var lidt hårdt at han ikke genkendte mig, så var det en lettelse.

:kryds: Håber det er ham!!! Mirakel!:hjerte:

Totalt mirakel :slight_smile:

:wehuu: Hvilket Mirakel…

:hjerte: :yatta: :stjerner::rundtosset::kor::hjertehop::heya:

:kryds::kryds::kryds: alt hvad der kan for at det er din gamle kat og at du får ham hjem igen :slight_smile:

Hvis det er din kat og han har været meget kælen før, så tror jeg på han bliver kælen igen inden for kort tid.

En af vores staldkattekillinger som vi havde solgt kom tilbage efter at have været væk i over 1 år fra ejeren. I starten troede vi det var en vildkat, men så fik min mor og søster et nærmere kig på ham og det viste sig at være Sortemis :slight_smile: han blev fanget i en Kattens Værn fælde og kastreret. Det tog ikke mange dage før han blev rigtig rigtig rigtig kælen igen og i dag tror jeg ikke der er nogen der vil gætte på han har været en “vildkat”.

Men husk at give ham tid og lade ham komme til dig :slight_smile:

:wehu::wehu::wehu:

Stort til lykke, og krydser virkelig alt hvad jeg kan for at han er din misser…

Du må endelig holde os opdateret når du har fået kigget nærmere på ham:)

Tusind tak, er også helt oppe at køre, kan slet ikke vente med at få ham hjem, men er nødt til at være tålmodig…

Han var ultra kælen, har aldrig oplevet noget lignende, så jeg håber da lidt omsorg og kærlighed kan finde det frem igen. Mage til skøn kat altså :slight_smile:

Jeg håber det er din mis.
Jeg har en missemor, der leger rigtig vildkat når hun er ude. Ingen kan røre hende og hun vil slet ikke snakke, men er meget bange. Når hun så kommer ind, er hun den største kælpotte man kan ønske sig og hun vælter rundt på en, så man kan nusse hende alle mulige steder. Så efter en lille tilvænding tror jeg din mis nok skal blive sig selv igen.
Held og lykke.
Knus Elin

Tak for de opmuntrende ord, jeg er optimistisk, men først skal bamsen lige fanges… Har været ude at kalde i dag men han var der ikke. Men han har holdt til samme sted så jeg håber han bliver der, mon ikke, det ville være mærkeligt andet.

En lille up date herfra.

Jeg har ikke fået min kat hjem endnu, han er ikke så nem at fange, så nu låner jeg en kattefælde hos dyreværnet og håber det give pote i mere end én forstand… :slight_smile:

Er bare skide bange for at han stikker af fra stedet, men han har holdt til det samme sted i alle de 9 måneder han har været væk, så jeg er nødt til at tro på at han bliver der.

Men hvor er det bare hårdt at vente, er simpelthen så utålmodig…