Jeg kunne ikke læse færdig - så arrig blev jeg

http://www.garfild.dk/

resten må i læse jer til… jeg er FOR arrig til at gengive…

Naturligvis kan man ikke få stamtavler, når man er smidt ud af FDs hovedklubber …

Se seneste nr af Kattemagasinet side 50 - Ad 5 pkt e :wink:

Hold da op… kendte du virkelig ikke dem Gitze?
Jeg trode at stedet var kendt og berygtet hos de fleste… måske fordi de har været igang i årevis.
Og det er ganske rigtigt, at man lige pt ikke kan få stamtavle på killinger fra dem. Den stråmand, som de brugte til den slags, er netop blevet smidt ud af FD…
Men de får vel overtalt en ny inden længe…

[QUOTE=Ann K;88982]Hold da op… kendte du virkelig ikke dem Gitze?
[/QUOTE]

nej - Sheer viste mig sitet her til aften - jeg er gudskelov aldrig stødt på dem via google og den form for opdræt er ikke noget jeg har snakket med andre om sådan rigtigt…

så jeg har været lykkeligt forskånet… for mit blodtryk kan svært holdes ude af det sundhedsfarlige felt…

[quote=Battlestar;88985]nej - Sheer viste mig sitet her til aften - jeg er gudskelov aldrig stødt på dem via google og den form for opdræt er ikke noget jeg har snakket med andre om sådan rigtigt…

så jeg har været lykkeligt forskånet… for mit blodtryk kan svært holdes ude af det sundhedsfarlige felt…[/quote]

De har ellers været igang længere end CK!
Og ja, forholdene er måske nok lidt bedre (i det mindste ikke skure på en pløjemark), men særligt optimale er de altså ikke…
Selv om billederne kan give et andet ndtryk.

De minder meget om kennel Kasimir - med 53 voksne avlshunde fordelt på 6 forskellige racer :frowning:

Kendte dem heller ikke… Men tak for info og nu gør jeg :ok:

[quote=Vivi_Fletcher;88977]Naturligvis kan man ikke få stamtavler, når man er smidt ud af FDs hovedklubber …

Se seneste nr af Kattemagasinet side 50 - Ad 5 pkt e ;)[/quote]

Nu har postvæsenet nok desværre droppet at levere mit nummer af Kattemagasinet i denne omgang - men det var dog dagens bedste nyhed, at de er røget ud af FD :rock::rock:

Det er ikke katteriet Garfild, der er røget ud… de har vist aldrig været medlem af nogen dansk hovedklub… men derimod har de tidligere (og vil sikkert fortsat) benyttet sig af diverse stråmænd, der søger stamnavn i FD og på den måde kan trække stamtavler på katteriets killinger efter katte med stamtavler… Råddent!
Især fordi man bilder folk ind, at en kats stamtavle koster 1500 kr! Det var i hvert fald den merpris kunder skulle betale, hvis de ønskede stamtavler for ca ½ år siden :thumbdown:

Ups… glemte helt… vil du meget gerne have et nummer af det nye KM? Jeg har 24 stk liggende :wink:

[quote=Ann K;89026]Det er ikke katteriet Garfild, der er røget ud… de har vist aldrig været medlem af nogen dansk hovedklub… men derimod har de tidligere (og vil sikkert fortsat) benyttet sig af diverse stråmænd, der søger stamnavn i FD og på den måde kan trække stamtavler på katteriets killinger efter katte med stamtavler… Råddent!
Især fordi man bilder folk ind, at en kats stamtavle koster 1500 kr! Det var i hvert fald den merpris kunder skulle betale, hvis de ønskede stamtavler for ca ½ år siden :thumbdown:

Ups… glemte helt… vil du meget gerne have et nummer af det nye KM? Jeg har 24 stk liggende ;)[/quote]

FØJ siger jeg bare…
Det er da lige til at brække sig over… OG der er sikkert ingen skrupler der…

Dvs, der render stambogsførte katte rundt, der aldrig har set skyggen af de forældre, der står i deres stambog…?

[quote=Ann K;89026]
Ups… glemte helt… vil du meget gerne have et nummer af det nye KM? Jeg har 24 stk liggende ;)[/quote]

Du må da gerne sende et til mig. -høhø :tihi:

[quote=Copycat;89029]FØJ siger jeg bare…
Det er da lige til at brække sig over… OG der er sikkert ingen skrupler der…

Dvs, der render stambogsførte katte rundt, der aldrig har set skyggen af de forældre, der står i deres stambog…?[/quote]

Tja… det tror jeg nu ikke.
Men Garfild har et ikke nærmere bestemt antal katte med stamtavler, som naturligvis kan bruges til at lave stamtavlekillinger med.
Da menenskene bag stedet er kendte i FD, så kan de naturligvis ikke selv trække stamtavler på deres kuld (eller enkelte killinger i et kuld), men de har s i stedet en lokumsaftale med en stråmand om at vedkommende står som “ejer” af disse stamtavlekatte og har et stamnavn registreret i FD. FD skal jo trods alt udstede stamtavler, hvis en ejer laver en rekvisition…
Heldigvis lykkes det med jævne mellemrum at opspore katteriets nyeste stråmand og smide vedkommende ud. SÅ FD er opmærksomme på problemet og gør alt, hvad de kan for at undgå killinger fra garfild bliver anerkendt.

Du kan bare komme og hente det, jeg ER færdig med det :tihi:

[quote=Ann K;89026]Det er ikke katteriet Garfild, der er røget ud… de har vist aldrig været medlem af nogen dansk hovedklub… men derimod har de tidligere (og vil sikkert fortsat) benyttet sig af diverse stråmænd, der søger stamnavn i FD og på den måde kan trække stamtavler på katteriets killinger efter katte med stamtavler… Råddent!

Sorry - det vidste jeg egentlig godt, de ikke var. Men alligevel vil jeg fryde mig over, at der bliver sat en - om ikke permanent, så midlertidig - kæp i hjulet for dem. Oplysning, oplysning, oplysning - MÅSKE siver det ind hos alle en dag :rock:

Ja tak - det ville jeg bestemt gerne. Selv med juleposten og tilhørende forsinkelser vil jeg påstå, at “postemanden” har overset mig i denne omgang :frowning: Hvis du tilfældigvis skulle rende ind i Camilla og/eller NP inden lørdag, kan du jo give dem et eksemplar til videregivelse :ok:

Som om jeg kunne eller ville slippe for dem… hvem tror du skal hjælpe med at spise alt min OST nytårsaften :slight_smile:

Pil… vil du også have nummeret før? tror nok at jeg stadig har nogle eksemplarer liggende…

Tænk - det troede jeg, du var kvinde nok til selv at klare -høhø-høhø-høhø Hvor længe er det, du har været på “ingen ost”-kur :stuck_out_tongue: Jeg ville have kravlet på væggene på nuværende tidspunkt…

Jeg kendte dem heller ikke, men tak for advarslen. Når det er sagt, så ligner det heller ikke et sted, jeg nogensinde kunne finde på at købe kat fra, men man kan jo altid give advarslen videre.

“alle vores avls katte har eller er fra linier med stamtavler”… Tsk…

Ann hvis du stadig har et eksemplar vil jeg meget gerne betale dig for et. Min datter væltede nemlig sodavand over mit .

Men ak ja de har figureret i mange år, dog anede jeg ikke de brugte stråmænd på den måde, men igen kommer det ikke bag på mig

MVH
Gitte

Jeg er desværre også stødt på deres hjemmeside før.
Det er virkelig organiseret byb avl må man sige.
det er ikke de positive historier jeg har hørt om dem, den slags kan kun stoppe ved at opdrættere sælger deres kælekatte ud neutraliseret

Ang manglende numre af KatteMagasinet… kan I ikke lige sende mig en PB med adresse?
Så skal jeg nok sende.

Jeg har heller ikke modtaget kattemagasinet her i december og er også interesseret i at få tilsendt det. Jeg har kontaktet min klub, men har ikke hørt noget:( Ann K: Jeg prøver at sende dig en PB med adr.