Jeg kunne ikke læse færdig - så arrig blev jeg

Opskriften er egentlig ret nem:
Man udgiver sig for at være en anden, spørger interesseret til en killing med stamtavle og hvilket stamnavn denne killing så vil få.
Når man har navnet, sender man disse oplysninger til vedkommendes klub (evt. egen hovedklub eller FD) - og så kan man senere læse i et referat, at vedkommende er smidt ud -høhø -høhø

Hej

Der er rent faktisk også lavet en tvudsendelse om Garfield, hvor de fremstår positivt og som et meget seriøse katteri :S og kattepension !

/Charlotte

[quote=Vivi_Fletcher;89110]Opskriften er egentlig ret nem:
Man udgiver sig for at være en anden, spørger interesseret til en killing med stamtavle og hvilket stamnavn denne killing så vil få.
Når man har navnet, sender man disse oplysninger til vedkommendes klub (evt. egen hovedklub eller FD) - og så kan man senere læse i et referat, at vedkommende er smidt ud -høhø -høhø[/quote]

Men efter hvilken paragraf kan klubben egentlig smide stråmændene ud? Hvis det nu fx var min nabo, som havde stamnavn og stod som ejer af (nogle af) avlskattene og trak stamtavler, så kunne han jo bare sige, at kattene var udstationeret ovre hos Garfild - det er der jo ingen regler imod? Eller at han havde solgt killingerne til Garfild og at de så videresolgte dem - det er der jo heller ingen regler imod?

For mig at se er det mao. ret svært at gardere sig 100% mod en så avanceret BYB som Garfild - de kender både reglerne og smuthullerne, og de bevæger sig hele tiden på kanten. Og med FIFes regler er det jo som med så meget andet i livet: Hvis de virkelig VIL snyde, så skal de også nok finde en vej. Desværre. :thumbdown:

Fordi man skal søge stamtavler på samtlige killinger i kuldet - og lige så snart killingerne bliver udbudt med/uden stamtavler, er denne regel overtrådt. Dvs hvis Garfild sælger 1 ud af 4 killinger med dit stamnavn, har du overtrådt reglen idet, du skal sørge for der bliver søgt stamtavle på alle killingerne.

Ja, OK, hvis de ikke har overholdt dén simple regel, så kan man selvfølgelig knalde dem. Men der er fortsat intet til hinder for, at de kan sælge ét kuld med stamtavler fra min nabo og et andet kuld uden. Desværre. :thumbdown:

Næh … men så smarte plejer de nu heller ikke at være :smiley:

Synes det stod som om det først lige var besluttet at de ikke længere kunne lave med stamtavler i kattemagasinet.Så vidt jeg ved har “fabrikken” fungeret i lang tid??? Hilsen Ninna

Jeg er rystet over at dette kan foregå.
Troede at et stamnavn var “helligt” forstået på den måde at det var mit og mine katte, basta.
Kan man ikke lave en eller anden formfor sikkerhedsting, så dette ikke kan lade sig gøre?
Ved dog ikke lige hvad det skulle være.

Var der iøvrigt ikke engang en avisartikel eller flere i en jysk avis, netop fra katteri Garfield, som fik det til at fremstå som kattenes paradis på jord. Der var vist osse pension hos dem på det tidspunkt.

Eet er sikkert, man er da bare for dum, hvis man “låner” sit stamnavn ud og så endda til folk som er anløbne i kanterne.

Måske burde FD/katteklubberne gøre mere i oplysning til den almindelige dansker omkring BYB avl og stamtavlepriser generelt.

-brækkesig-brækkesig-brækkesig-brækkesig

:rock:åhh, jeg får det så dårligt, når jeg læser alt dette :rock:

For nogle år siden var jeg SÅ tæt på at købe kat der :ked:. Jeg kendte ikke til stedet på forhånd, jeg kendte ikke til “katteverdenen”, og jeg kendte ikke til det gode ved en stamtavle, opdrætternes kæmpe arbejde osv. osv.

Hos Garfild ville jeg få et stamblad - fint nok tænkte jeg - jeg skulle jo ikke udstille, jeg skulle bare have en dejlig kat.

Jeg besøgte en anden opdrætter, der bl.a. fortalte mig, at der slet ikke var noget officielt, der hed et stamblad. Jeg så også, hvordan et opdræt også kunne se ud :slight_smile:

Jeg valgte heldigvis ikke at få kat fra Garfild, men det var tæt på. Og jeg kan godt forstå, hvorfor sådan et sted kan eksistere. Der er jo rigtig rigtig mange mennesker, for hvem en kat bare er en kat - med eller uden papirer, og som slet ikke har sat sig ind i, hvilket arbejde rigtige opdrættere lægger for dagen for at værne om racerne, og for hvem det virker besynderligt, at katten f.eks. er neutraliseret, ikke må videresælges, ikke må løbe frit og andre restriktioner, som salgskontrakterne kan indholde. Hos Garfild er katten fertil, og de har ingen holdning til, hvordan og hvad du vil bruge katten til. :eek:

…puha :eek:

:hjerte: jeg elsker mine katte -lovelove og er bare så glad for, at jeg ikke faldt i den sorte gryde!

.

De ting der står på den hjemmeside er grund til mange folks misinformation, tror jeg. Jeg kiggede også på siden dengang da jeg endte med at købe Tiger i 2002, Tiger er jo huskat/maine coon-blanding købt hos en privat igennem guloggratis, og grunden til at jeg dengang mente at Tiger ville være en fin “maine coon” at købe, var helt sikkert også påvirket af det, der står på garfilds side.

Utroligt som ALT bliver fordrejet på den side.

Linket til det TV-indslag som een også omtaler her i tråden er taget væk fra garfild hjemmeside. Det tv-indslag burde ellers få en pris for dårligste oplysning i regional tvs historie.

Har de ikke et tæt samarbejde med dem her ??
http://www.bakkely-katteri.dk/
Synes jeg er stødt på en sammenhænge et sted.
Leder lige videre.

Jeps, det er den seneste stråmand, man har fundet og udelukket…
Det er ikke selve katteri Garfild eller de personer, som ejer katteriet, der trækker stamtavler! Om de nogensinde selv har været medlem af en hovedklub, ved jeg ikke - men i så tilfælde er de også udelukket…

[quote=Mig og Mille T;89156]Jeg er rystet over at dette kan foregå.
Troede at et stamnavn var “helligt” forstået på den måde at det var mit og mine katte, basta.[/quote]

Jam’n, det er det skam også… stamnavnet ejes kun af en person.
Men ingen kan forhindre dig i at lade dine katte udstationere… eller at du fx køber en dele-han med en god opdrætterven, som så bor hos denne… eller andre scenarier, man nu kunne tænke sig, som ganske almindelige lødige og gode opdrættere også benytter sig af!

[quote=Mig og Mille T;89156]Kan man ikke lave en eller anden formfor sikkerhedsting, så dette ikke kan lade sig gøre?
Ved dog ikke lige hvad det skulle være.[/quote]

Hvilken?
Katteri Garfild skifter jo bare igen - eller tilpasser sig de nye forhold.

Ja, sådan tænker du og jeg… men hvis nu vi skiftede personerne ud med personer tæt på ejerne af katteri Garfild, som ikke har en dyt at gøre med katteverdenen ellers og heller ikke er særligt interesserede i denne?
SÅ tror jeg at scenariet er anderledes… for herregud da, jeg kan da godt gøre moster gerda den lille tjeneste!? Hun betaler jo alle udgifter, jeg skal bare skrive under…

Det ville være dejligt!!!
Bare fx at få en notits ved annoncer i DBA, Gul&Gratis og den slags steder, hvor der står at katteriet er registreret i en af de organiserede klubber som man fx har gjort det med DKKhunde (med et link om hvad DKK gør for racehundeavlen), ville være et kæmpefremskridt!

[quote=Mig og Mille T;89197]Har de ikke et tæt samarbejde med dem her ??
http://www.bakkely-katteri.dk/
Synes jeg er stødt på en sammenhænge et sted.
Leder lige videre.[/quote]

Jo… men Bakkely gør så heller ingen hemmelighed ud af at de kun avler uden stamtavler…

Åh katteri Garfield - stedet hvor kattene IKKE lever som den tegneseriekat som de har taget navnet fra.

Hm… måske man skulle tippe Garfield-tegnerens forlag om dette… Ganske som man ikke må bruge Tivoli og Lego og McDonalds navne, så gad jeg nok vide om man må bruge Garfield:-)

Det kunne jeg godt undersøge en dag… Bare for at genere dem altså:-)

FØJ! Og ja jeg kendte dem godt. Glæder mig at de er smidt ud! Desværre fortsætter deres forretning

mvh

Hun staver det anderledes - nemlig Garfild :S

Det er så fuldstændig ligegyldigt. Når man snakker om ophavsret (copyright, patent, designbeskyttelse osv.), så drejer det sig om, om noget er “forveksleligt” for den almindeligt oplyste borger. Og det kommer man jo ikke uden om, at navnet her er.

Men desværre (i denne sag) tages der også hensyn til, om de forvekslelige navne hører til i samme branche, og det er ikke tilfældet her. Er det ikke tilfældet, så ryger man over i noget helt andet, nemlig om et brand er så stærkt, at navnelighed vil kunne knytte tingene til hinanden. Hvis man f.eks. lavede “The Coca-Cola Cattery”, så vil mange folk automatisk tænke, at katteriet havde relation til Coca-Cola. Men foreligger den mulighed ved Katteri Garfild? Desværre nok ikke.

Det vil i hvert fald kræve et større advokatslagsmål bare “at genere dem” pga. navnet, og så står gevinsten nok ikke helt mål med indsatsen.

Deres navn er jeg egentlig også ligeglad med. Det er deres metoder, som er dybt forkastelige.

/Flemming

Jge vil undersøge det lidt alligevel… jeg kender en del animatorer også nogle som arbejder hos udgiveren i USA:-)

Det er ikke sikkert at ophavsretsmanden vil have sin figur knyttet sammen med disse metoder. Amerikanere tager gerne en rask retssag:-)

MVH

[quote=lenschow;89597]Jge vil undersøge det lidt alligevel… jeg kender en del animatorer også nogle som arbejder hos udgiveren i USA:-)

Det er ikke sikkert at ophavsretsmanden vil have sin figur knyttet sammen med disse metoder. Amerikanere tager gerne en rask retssag:-)

MVH[/quote]

:sorry: …det skal da så kun være for din egen fornøjelses skyld, for navnet kan hun jo bare skifte til et andet og fortsætte sin kattehandel. Måske det oven i købet vil være en fordel for hende - i hvert fald for en tid - at praktisere under et andet navn.

.

[QUOTE=Charlotte Oeh.;89659]:sorry: …det skal da så kun være for din egen fornøjelses skyld, for navnet kan hun jo bare skifte til et andet og fortsætte sin kattehandel. Måske det oven i købet vil være en fordel for hende - i hvert fald for en tid - at praktisere under et andet navn.
[/QUOTE]

Naturligvis kan hun bare skifte til et andet - men rent faktisk er hun kendt under Garfild - og absolut ikke kendt for noget negativt … andet end i opdrætterkredse.
Det er i hvert fald mit indtryk.

Ja det er selvfølgelig sandt nok… nej så skal jeg måske lade være… det er jo bedre at “kende sine høns”…