Jeg læste et andet sted

Off Topic fylder kun for meget hvis man LADER det fylde for meget. Har man ikke lyst til at læse med, er der vel ikke nogen der med vold og magt tvinger en til at læse med…

Altså, i betragtning af de bragende debatter (jfr Brage, skjalden for musik og medier :stuck_out_tongue: ), der har været fornylig, så er min egen personlige konklusion:
Der er en tid og et sted for alt.

  • Der er fora, hvor OT er mere eller mindre ugleset, hvor man helst kun må skrive om katte, og hvor en hidsig diskussion er velkommen.

  • Der er fora, hvor folk IMHO er rigtig, rigtig grove (og dem holder jeg mig laaangt væk fra).

  • Og så er der “hygge-frans” og “sødsuppe”-steder som her, hvor der er en stor tolerance overfor alle emner, blot man udtrykker sig venligt og høfligt. Med gensidig respekt.

Der er dem, der anser “Høflighed og venlighed er ganske gratis”-princippet for pladder-blødsødenhed og hensynsbetændelse. Det står dem frit for at søge andre græsgange (se først beskrevne forumtype).

Og så er der os bløde hjerter og “sarte” sjæle, der nyder at dyrke både vores søde og dejlige katte, samt en række af de andre elementer, der forsøder og forgylder tilværelsen. Vittigheder - bubbly - livretter - livets større eller mindre genvordigheder - vi deler sorger og glæder med hinanden, med kattene som elskelige fællesnævnere.
Først og sidst sætter vi pris på “gentleman agreement” a la: Du er måske muslim, og jeg er måske kristen - du kan lide en god bøf, og jeg er vild med linser. Men vi accepterer og tolererer hinandens forskelligheder. Vi kan diskutere problemer ved dette og hint, men vi sviner ikke hinanden til.

Hver ting til sin tid - hver type katte-fan til sit forum. I mine øjne er det den enkle løsning på en masse ballade: At hver får opfyldt sine behov ved fortrinsvis at vælge et forum, der passer til ens personlighed.

Selv overkommer jeg max 1½ forum. Så jeg dyrker hyggen et sted, og henter nyttig, objektiv information et andet sted. Det valg passer mig. Andre (måske især de erfarne opdrættere) vil prioritere modsat. Fint, fint!

Som der står i Bibelen (der ellers er ret leveringsdygtig i vrøvl): Der er en tid og et sted til alting.
Min ydmyge fortsættelse lyder: Og du vælger selv, hvor og med hvad du vil tilbringe din tid.

Jeg er mere til hygge og sjov. Derfor er jeg meget her. Dette katteforum sigter på afslappethed og varme. Lad os dyrke denne oase, os, der elsker oaser midt i livets ørkner. :tak:

:inlove::inlove::inlove:

Jeg er vild med OT herinde - der er da ikke den ting, man ikke kan få svar på.

:ok::ok: