Jeg ligner en tabt boksekamp

Hva sker der helt ærligt for de myg der?
Jeg er simpelthen blevet det rene tag selv bord for dem.

Alene i ansigtet har jeg 5 myggestik. Og det ene sidder lige under øjet og er på størrelse med en 5 krone.
På halsen har jeg 2 myggestik, og ellers er jeg godt fyldt op med stik på resten af kroppen.

Andre der leger tag selv bord for myggene?

Næh egentlig ikke.

Men min ene datter er allergisk over for myggestik. Og myggene
elsker hende, og hun hæver helt vildt op. Sidste sommer fik hun
blodfortydende medicin, fordi lægerne var bange for, at hun skulle
få en blodprop i benet, fordi det var så hævet -surrender

[quote=Charlotte Oeh.;213294]Næh egentlig ikke.

Men min ene datter er allergisk over for myggestik. Og myggene
elsker hende, og hun hæver helt vildt op. Sidste sommer fik hun
blodfortydende medicin, fordi lægerne var bange for, at hun skulle
få en blodprop i benet, fordi det var så hævet -surrender[/quote]

Uha, allergisk overfor myg… Det må godt nok ikke være sjovt. Det er der self ingen allergier der er, men lige speciel myg… Puha. Håber da hun slipper i år :slight_smile:

Min ene bonusdatter bliver normalt også ædt op af myg, men efter hun begyndte at tage B-vitaminer (kan ikke huske nøjagtig hvilken en af dem) så slipper hun meget nemmere.

Så måske det var en idé for dig, skal derned og spise i morgen, og så kan jeg lige høre hvad det er for nogen.

[quote=KKH;213303]Min ene bonusdatter bliver normalt også ædt op af myg, men efter hun begyndte at tage B-vitaminer (kan ikke huske nøjagtig hvilken en af dem) så slipper hun meget nemmere.

Så måske det var en idé for dig, skal derned og spise i morgen, og så kan jeg lige høre hvad det er for nogen.[/quote]

Uh, jah. Det er da rigtigt. Det gjorde jeg os en årgang, kan jeg huske. Skal vist lige igang med dem igen så.

Er der forskel på b-vitaminer? Jeg har bare de der billige nogen af mærket X-tra.

[quote=Natascha;213305]Uh, jah. Det er da rigtigt. Det gjorde jeg os en årgang, kan jeg huske. Skal vist lige igang med dem igen så.

Er der forskel på b-vitaminer? Jeg har bare de der billige nogen af mærket X-tra.[/quote]

Nej der er ikke forskel på mærkerne, men det er vist vigtigt om det er B6, B12 eller hvad de nu hedder.

Jeg tager hver dag to af de billige extra, og jeg har endnu ikke haft så meget som et eneste myggestik, og vi bor ellers klods op af gadekæret.

Så er det vist det der bliver min løsning. Tak skal i have :slight_smile:

Jeg er allergisk overfor myg. :græde: :græde:

De sidste 2 år har jeg hævet så meget op i ansigtet, at jeg måtte på skadestuen.
De stikker mig altid ved øjnene og på læberne.
Og nu har jeg altid tabletter i min taske.

Ligesom jeg ikke tør sidde ude om aftenen - prisen er for høj.
Inden jeg går i seng, bruger jeg min. 15min på at se efter myg.

Er der nogle får de en med ketsjeren.
Det er en genial opfindelse.

[quote=Mona Jensen;213321]
Er der nogle får de en med ketsjeren.
Det er en genial opfindelse.[/quote]

Enig! Sådan nogle har vi også, og ser vi nogen myg, så bliver de svitset med ketsjeren :muhaha:

sjovt nok er jeg sluppet for mange myggestik endnu, selvom jeg nok plejer at være det helt store tag selv bord for de lede sataner.
jeg tror jeg har fået max 5 stk.

normalt er det sådan at jeg ka sidde i et selskab og være den eneste der bliver stukket.
når vi er ude i naturen og vi får øje på en myggesværm ka man næsten fornemme at de gør klar til angreb når de ser mig.

noget der er eksterm godt mod myggestik og som bare virker er djungel-olie.
det må dog ikke forhandles i dk, men det sælges i sverige og man ka vist osse købe det over nettet

JA!

Nicki mente i går at han havde flere myggestik end jeg har. Jeg spurgte hvor mange han havde, og han svarede omkring 5. Så begyndte jeg ellers at tælle. Jeg stoppede da jeg nåede til 40…

[quote=DK Thomani;213333]JA!

Nicki mente i går at han havde flere myggestik end jeg har. Jeg spurgte hvor mange han havde, og han svarede omkring 5. Så begyndte jeg ellers at tælle. Jeg stoppede da jeg nåede til 40…[/quote]

HOLD da kæft. Så mange tror jeg dog ikke jeg har… Tror jeg har en 25 stykker eller sådan noget. Men det er sgu os nok.

[quote=Johnny;213330]sjovt nok er jeg sluppet for mange myggestik endnu, selvom jeg nok plejer at være det helt store tag selv bord for de lede sataner.
jeg tror jeg har fået max 5 stk.

normalt er det sådan at jeg ka sidde i et selskab og være den eneste der bliver stukket.
når vi er ude i naturen og vi får øje på en myggesværm ka man næsten fornemme at de gør klar til angreb når de ser mig.

noget der er eksterm godt mod myggestik og som bare virker er djungel-olie.
det må dog ikke forhandles i dk, men det sælges i sverige og man ka vist osse købe det over nettet[/quote]

Skal det drikkes eller smøres på?

Ja jeg kan godt huske at du sagde du var meget myggemodtagene. :frowning:

De fleste af mine fik jeg i onsdags. Møde på terassen fra 18:30 til 22:30 og bagefter snak i haven til 1:30 mine ankler var ÆDT op!! :besvimer:

Nu skal jeg ikke komme og være alt for smart, for jeg har ingen personlige erfaringer med svære myggestik.

Meeen, jeg kan jo ikke lade være med at komme med en lille kommentar eller to… -høhø

Jeg er farmakonom, arbejder på et apotek, og har “andenhåndserfaringer”, da min mor var svært plaget af meget hævede myggestik (og mange af dem!).

Det B-vitamin man gerne tager er B1, eller thiamin, som det også hedder. Effekten er ikke dokumenteret, ( http://politiken.dk/tjek/dagligliv/fritid/article744109.ece ), men jeg ved at der er mange, der har gode erfaringer med dem. :slight_smile:

Og så ER der forskel på B-vitaminer (og andre vitaminer).
Når man som firma vil producere vitaminer, kan det ske under to mærkninger, og dermed to lovgivninger.

  1. Kostillskud. Disse er som navnet antyder tilskud til kosten, og hører derfor under fødevarelovgivningen. Der er ingen krav til indhold, effekt etc. Hvis det ved et eftersyn opdages at de er skadelige, forurenede med eks. bakterier, skal de dog selvfølgelig trækkes tilbage.
  2. Stærke vitamin- og mineralpræparater. Disse er ifølge lovgivningen lægemidler, og skal derfor inden markedsføring og løbende dokumentere indhold, sikkerhed etc. (Og så er indholdet af vitamin højere.)

Dermed ikke sagt at kosttilskud er noget bras, men man risikerer at få fingre i et ulødigt produkt, hvor man ikke får hvad man tror. Men holder man sig til de “store” mærker, kan man nok føle sig sikker. :slight_smile:

Endvidere er det en god idé, hvis man er en af de udsatte, at tage antihistaminer. Det afskrækker ikke myggene, men svækker den allergiske reaktion, der ellers netop får en til at hæve op.

Med venlig hilsen

Tea.

Har lige kigget, og det er de der stærke b-vitamin jeg har.

Heh, sjovt, jeg tager også jævnligt stærke B-vitaminer for tiden og har faktisk ikke rigtig haft problemer med myg i år. Men jeg er heldigvis ikke i forvejen een af dem, som myg eeelsker!
Men det grummeste jeg har prøvet, det var da min passerhest stod nede på det sydvestlige Amager. ALDRIG har jeg set så mange myg, de var STORE, og de bed og kløede helt afsindigt! Når jeg var dernede en gang om ugen, altid iført lange ridebukser, trøje og handsker (selvom det var sommer som nu), så stak de i ansigtet, ved alle kanter af tøjet og sågar igennem bukserne! Nogle af de andre tøser havde flere lag bukser på. Men de der myggestik, de nåede jo kun lige at forsvinde i løbet af sådan en uge, og så skulle jeg derud igen.
Til sidst overgav jeg mig og lånte noget myggebalsam af min kæreste, som han har haft med hjem fra Philippinerne. Det er vist noget giftigt stads, som man ikke kan købe herhjemme, men det hjalp! Føj-føj!
Oppe i den nordlige ende af Amager, hvor jeg selv boede, var der ingen problemer. Men der er jo sådan noget vådområde nede i den sydvestlige ende, så det var nok årsagen. Aldrig ville jeg bo sådan et sted.

Jeg plejer normalt også at blive ædt op, men har ikke været så meget ude til sent på aftenen så jeg er indtil videre sluppet med et enkelt stik :smiley:

Øv da, det lyder til at du er hårdt angrebet Natascha.

Jeg tager dagligt de stærke b-vitaminer og de plejer at virke ret godt forebyggende mod myggestikkene, men i år bliver jeg stukket alligevel. Dog ikke med SÅ kraftige reaktioner, som nogle af jer fortæller om - til gengæld kan kløen af myggestikkene give mig urolig nattesøvn i 3 nætter efter jeg er blevet stukket. Det der hjælper allerbedst for mig, når jeg er blevet stukket er at smøre mig med den friske aloe vera plante.