Jeg må havde noget hjælp

Nu har jeg søgt og ledt, syntes hver side jeg finder på googel så er der udsolgt ellers er siderne så indviklet.

Nu har jeg sat mig for at Morgan og Diesel skal havde en Da Bird jeg ville købe fjer refil med det sammen og grunden til jeg siger at det skal være er efter jeg har set på animal planet hvordan kattene more sig, de bliver aktiveret og det kan havde en god virkning på deres adfærd, der tænker jeg på Diesel og hans høje aktivites niveau,

Er der nogen der kan hjælpe mig / os her hjemme så vi kan få en Da bird.

TAK

Jeg har næsten lige købt en :slight_smile: Mede refills og alting. Her: http://www.ebay.com/itm/300866342869?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Den kom SUPERhurtigt, jeg tror ikke der gik mere end en uge :slight_smile:

Skriv / ring til Ann-Dorrit hun har både DaBird og Refil :slight_smile: hun er i Snejbjerg med stand i denne weekend hvis du bor i nærheden, eller kan du også få det her. Du laver blot bestillingen og i løbet af nogle få dage sende de en mail ang porto (du betaler efter vægt).

Jeg er sikker på, at Diesel vil elske DaBirden!

Zooplus har en rigtig god kopi af den, som ikke koster ret meget. Jeg har prøvet både den og så den ægte vare, og jeg synes, den rigtige variant bliver ødelagt lige så hurtigt herhjemme som den billige.

Den ægte DaBird kan du få på Amazon:

Der også har refills:

Luksusversionen:

Du kan få refills til den ægte DaBird her i DK: http://www.loppetjansen.dk/produkter/5004-drillepinde/8529-da-bird-refill-fjer/
Det ser dog ikke ud til, hun har selve stangen.

Jeg synes så Zooplus’ version er noget skrammel. I al fald den jeg prøvede - men jeg kan jo ha’ været uheldig. Der var sat krympeplast ned OVER svirveldimsen, så den roterede slet ikke i luften som den ægte… eller… det gjorde den (for det er jo fjerene der får den til at snurre) men med det resultat at snoren blev filtret sammen…

Stangen er dog den samme som på den ægte så vidt jeg kan bedømme, så den er ok som “reservedele”

Du må IKKE købe zooplus modellen :slight_smile: Slet ikke til pletten. Den holder i 12 minutter, hvis du er heldig :slight_smile: Den ægte DaBird har jeg haft i over et år nu :slight_smile:

denne sælger på ebay har dem til god pris

du kan få da bird + refil til 10.74 $ - dvs under de 13 $ som gør at varer bliver stoppet for moms/told - har købt her mange gange over de sidste par år - og der er super service (check også fine feedback)

Ja, herhjemme var den første store fjer rykket ud på kopi’en fra zooplus efter 2 gange leg - den rigtige da bird har vi også haft i et års tid nu her uden problemer… :slight_smile: (Den ene fjer synger dog på sidste vers efter Diego lige fik sat en hjørnetand i midten, så der er et stort hul :tihi:)

syntes nu ikke der er den store forskel på kvaliteten på den billige zooplus model og da birden, hos os holdt den ægte varer i noget der lignede 3 uger før fjer osv var rykket fra hinanden og det er ca samme holdbarhed på zooplus modellen,dog er det rigtig at på den billige model har snoren en tendens til at gå i knude. men prisen er osse derefter. vi gav 7,5 kr stk på zooplus og 100 kr for den ægte dabird,

Det er også min oplevelse, at den ægte bliver flået fra hinanden lige så hurtigt som kopien. Den første, ægte, jeg købte, holdt i et par minutter, før den første fjer var hevet ud.

Men det er jo nok noget, man må finde ud af med sine katte - hvor voldsomme de er med deres legetøj, og om det bedre kan betale sig at købe billigere kopier, så man har råd til nye forsyninger ofte :slight_smile:

Men får jeres lov at lege med den?! Altså forstået som at de får lov at have den og tygge i den osv. når de har fanget den? For det gør mine godt nok ikke, og den er pænt pakket væk i et skab, når vi ikke leger :slight_smile:

vores ligger aldrig fremme og når vi leger får kattene selvfølgelig lov til at fange den engang imellem ellers mister de da interessen og det er jo en del af “jagten” at de får byttet engang imellem . trixie er så den værste, hun går helt og aldeles amok på den og den skal flås og ødelægges, gaia derimod er eminent til at fange den og derefter tager hun den bare i munden og savler fjerene godt til

Nej, det får de ikke, og den er også pakket væk, når vi ikke leger med den. Men ind imellem fanger de den jo, og så kan det være svært at få den fra dem igen. Altså uden at der ryger en fjer eller to. De slipper den sjovt nok ikke bare, fordi jeg siger, de skal :slight_smile: Andre har måske mere velopdragne katte.

Men det er jo også lige meget - jeg holder mig til kopierne, fordi de fungerer bedst for mig. Andre må gerne bruge penge på den ægte vare, hvis de hellere vil det :slight_smile:

Jeg bruger kopien. Den holder fint herhjemme. Bastian er rigtig flink til at slippe den, når han fanger den. For ham er det jagten der er vigtig, og ikke så meget det at fange den. Isis derimod, går helt amok når hun fanger den, og forsøger at stikke af med den. Men som regel når jeg at få den fra hende, inden den falder fra hinanden.

Det med at den ikke rotere så godt rundt, har jeg kun oplevet en enkelt gang, og da bestilte jeg bare en ny. For bortset fra den ene gang, har dem jeg har haft, ellers været rigtig gode til at snurre rigtigt rundt. Til den pris, skal man nok regne med at nogle måske ikke er helt så gennemførte.