Jeg ramte hunden med bilen :-(

Idag da jeg er på vej hjem fra dagplejen med begge unger i bilen, kører jeg på en af de større villaveje henover et vejbump og lige da jeg er kommet over, løber en hund ud foran bilen -whatog det siger bump og jeg når i bakspejlet at se, at hunden ruller ned af den lille græsskrænt og ned på en græsplæne -what.

Jeg stopper bilen straks, sætter katastrofeblink på og løber derhen. Jeg spørg mange gange er der sket noget er der sket noget ??? Men ved i hvad…den slap med en hudafskrabning på hagen :uha:. Jeg var virkelig i chok og blev ved med at spørge om den var ok, men ejeren ku forsikre mig, at den var helt ok. Den haltede en anelse på det ene bagben, men det havde den altid gjort og hun sku forøvrigt ha den vaccineret på fredag, så der ville hun da lige få dyrlægen til at checke den.
Hun forsikrede iøvrigt, at det jo var hendes skyld og på ingen måder min. Jeg havde ikke en chance for at se den pga. buske og det var jo hendes ansvar, at holde styr på sin hund. Desuden var den forsikret.

Efter jeg lige havde sundet mig lidt, ku vi sige farvel og jeg ku køre hjem.
Pyha sikke et chok.
Først på vej hjem kommer jeg i tanke om, at der måske ku være sket noget med bilen, men jeg tjekkede den hjemme og den havde kun et enkelt hundehår på sig.
Min kæreste fik ovenstående at vide, da jeg kom hjem. Men blev kun sur over at jeg var kommet for sent hjem, da han sku bruge bilen, og ku godt lige ha ringet (der er 3 min. hjem fra dagplejen) og så var det iøvrigt vigtigere, om der var kommet ridser i bilen :mad:. Meget muligt for ham, men sgutte for mig, som var dybt chokeret og var mest bekymret for den stakkels hund.
Og mon så ikke min mor siger næsten det samme, da jeg senere ringer til hende. Yeah right, hvem tænker lige på ridser i bilen og at det for fanden er ejerens ansvar, når man lige har hørt bumpet og set hunden rulle ned af græsset :uha::mad:.

Nå, jeg skulle bare lige af med det.

:kram:

og så er der altså kun en ting at sige om din kæreste og din mor i denne situation

jeg forstår dig godt… og jeg er super glad på dine vegne at der ikke skete noget med vovsen og at ejeren var så sød… og ekstra :kram: fordi du gjorde alt det rigtige…

manden og mor…:venter::venter::cool::mad::confused::thumbdown::argh:

:hug:

til dig og godt at der ikke skete nogen noget…

Kh
Anja

Dejligt…at der hverken skete noget med hunden eller bilen.

:hjerte: Sikke en forskrækkelse.

:doh:

Godt der ikke skete noget alvorligt med hunden :thumbup:

Jeg husker engang hvor jeg skulle hente pizza. En ung mand på skooter køre op bag i mig og vælter mens jeg holder stille og venter på at svinge ind til pizzamanden.

Dem der allerede stod og ventede på pizza kom farende og spurgte om der var sket noget med bilen :uha:

Jeg må indrømme at jeg var meget mere bekymret for den unge mand som med fuld drøn var knaldet op bag i mig end jeg var for min bil.

Han insisterede på at der ikke var noget galt med ham og så rejste han scootern og skyndte sig at kørte videre.

Den dag idag hader jeg de der vilde unge mennesker på to hjul som ikke engang tænker på deres egen sikkerhed. De er utrolig dristige i trafikken :thumbdown:

Dejligt at hunden slap godt fra det! Og godt at den lige bliver tjekket af en dyrlæge, de kan jo få skader man ikke umiddelbart kan se. Men mon ikke ejeren kender sin hund godt nok til at opdage hvis dette er tilfældet :slight_smile:

Stort knus til dig oven på forskrækkelsen… -kramer

Stakkels hund og stakkels dig - de skal være i snor jo

Sikke en forskrækkelse det må have været.

-kramer -kramer -kramer

Uf sikken en forskrækkelse. Godt der ikke skete noget med hverken hunden eller dig.
Knus Elin

Pyhh gudskelov at du og vovsen er ok -kramer
Jeg må indrømme at jeg så langt fra kan forstå folks som har denne opfattelse af dyr som flere i min familie og din mand og svigermor har :thumbdown: Hvis Peter, min forlovede, havde den opfattelse af at en bil var vigtigere end et dyr så havde vi aldrig været sammen idag for den slags mennesker kan jeg slet ikke tolerere :thumbdown: