Jeg ryster på hovedet - Barf der ikke er BARF

Der er åbenbart kommet en trend indenfor hundefodring ( kattefodring) hvor man har oversat forkortelsen BARF ( Bones And Raw Feeding) til noget andet: Biologically Appropriate Real Food /forkortet BARF - og hermed har man erklæret alt muligt mærkeligt tørfoder for at være “tørbarf”.:dokdok::dokdok:

Jeg kan kun komme med det berømte udtryk: Jeg græmmes :thumbdown:

I mine øjne er det det rene falsk reklame. Folk der ikke ved bedre tror nu, at tørfoder kan være BARF - og det er jo lige omvendt af hvad BARF står for.:argh::eksplosion:

JEG kommer i hvert fald til at boykotte de forhandlere der bruger denne nye “fortolkning” af barf.

:mad:

Ja, det er jeg også stødt på fx. her http://www.petfoods.dk/barf-5.html og har undret mig over ordlyden

Det er da vildledning af kunderne:argh:

Ja, og da jeg skrev til dem - svarede de ( flot hurtigt - eneste positive) med det jeg citerede - og så stod jeg jo helt af :argh:
Virkelig vildledning af kunderne.

skal jeg tage mine kritiske briller på, så er BARF vist ikke beskyttet ord - ergo må alle da bruge den betegnelse… Men jeg kan godt følge dig i, at det kan give andet ting end det forventet

Heidi, en kritisk forbruger

Jeg har læst om BARF-tørfoder. Det er er tørfrosset kød i småbidder uden konserveringsmidler af nogen art og helt uden vand, men ved at google fandt jeg flere negative anmeldelser, da det i nogle tilfælde var fyldt med “dyr”.

Sådan lidt som cosma-bidderne? Det er sådan nogle små firkanter af frysetørret kød - og dem har jeg da heldigvis ikke oplevet med andre dyr i end det der står på pakken L

Ifølge den hjemmeside jeg checkede så var det tørfoder med grøntsager og kød - frysetørret - bevares - men altså ikke RÅDT KØD OG BEN.