hmm skal det kun være siamesere. Jeg har selv kun1 og hun ligner efter min mening ikke en siameser… på min profil er en del orientaler og orientalsk langhår og dem må du godt bruge (mener også min sys er der og han er nok det tætteste jeg kommer på en siameser)
Det er super sødt af jer - men det skal være siam lige til den her artikel jeg holder jer in mente til hvis vi får artikler eller materiale til en artikel om ori /peterbald
Må man finde nogen på Nettet, eller skal det være private billeder ??[/QUOTE]
Man kan ikke bare tage billeder på nettet!
Mindst 99% af alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret eller en tilsvarende lov i det land, siden hører hjemme.
Det kan koste mange tusinde kroner at tage et billede uden der er givet tilladelse til brug.
Ser jeg fx et af mine billeder brugt af en der ikke har fået lov, sender jeg med fornøjelse en regning for brug.
Det er typisk 1.000 - 1.500 kr pr billede.
[QUOTE=PiaR;551432]Man kan ikke bare tage billeder på nettet!
Mindst 99% af alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret eller en tilsvarende lov i det land, siden hører hjemme.
Det kan koste mange tusinde kroner at tage et billede uden der er givet tilladelse til brug.
Ser jeg fx et af mine billeder brugt af en der ikke har fået lov, sender jeg med fornøjelse en regning for brug.
Det er typisk 1.000 - 1.500 kr pr billede.[/QUOTE]
Det vidste jeg simpelthen ikke !!
Troede ærlig talt, at når billeder lå offentligt tilgængeligt på Nettet måtte alle bare plukke, hvad de ville ??
Jeg har da plukket de dejligste billeder af engle - kan jeg så straffes for det ??
Troede ærlig talt, at når billeder lå offentligt tilgængeligt på Nettet måtte alle bare plukke, hvad de ville ??
Jeg har da plukket de dejligste billeder af engle - kan jeg så straffes for det ??
:surrender1::surrender1::surrender1:[/QUOTE]
Man må da heller ikke tage af de varer der står uden for butikkerne, selvom de også står frit tilgængelige.
Selvom et billede er udstillet på nettet, er der altså stadig en ejer der har ejendomsretten til dem.
Man må dog gerne have en kopi til eget brug, men det må ikke benyttes offentligt. Fx på facebook, website eller andet.
[QUOTE=PiaR;551499]Man må da heller ikke tage af de varer der står uden for butikkerne, selvom de også står frit tilgængelige.
Selvom et billede er udstillet på nettet, er der altså stadig en ejer der har ejendomsretten til dem.
Man må dog gerne have en kopi til eget brug, men det må ikke benyttes offentligt. Fx på facebook, website eller andet.[/QUOTE]
Nemlig. Billeder, tekst og andet materiale er som hovedregel “skaberens” ejendom.
Så kan denne vælge at give afkald på sin copyright og lægge materialet ud som “Public domain”. I så fald kan alle frit bruge det, men altså også bearbejde det eller anvende det i reklamer for hvad som helst.
En mellemting er at publicere sit materiale under en Creative Commons licens. Sådan en kan tilpasses helt efter ønske - jeg bruger f.eks. [B]denne licens[/B] på min egen hjemmeside. Den betyder i korte træk, at folk har lov at bruge mine billeder så længe, det er ikke-kommercielt, og så længe, de krediterer mig for dem.
Sikke nogle vidunderlige billeder! Nej, hvor er det nogle flotte katte. Og hvor er de fanget i nogle skønne situationer. Så blev siameseren vist også lige skrevet på listen over katte, jeg skal have, når jeg engang får hus på landet (som i never :(). Især skal jeg have en som Ditte
Det skal måske nævnes at Donna og Ditte er 8 - 10 år på billederne. (De kameraer jeg havde tidligere var ikke så særlig gode.) Hvis nogen synes de er meget mørke på kroppen, så har de ret - det bliver gamle siameresere tit. Tullen er til gengæld under 1 år på de fleste, så hun er stadig hvid.