Jeg søger en speciel køkkenmaskine

Nu prøver jeg at oprette en tråd herinde, da der altid kommer god respons på tråde som det her.

Jeg leder efter en køkkenmaskine i miniformat. Den skal bruges som mikser, og indholdet vil aldrig overstige 200 mL.
Det er vigtigt at alle dele er af plast og at der er en stærk motor i den, da opløsningen kan blive meget viskos.

Den bedste til større mængder er kenwoods maskiner, men jeg kan ikke finde den i mini mini format, og det kan slet ikke lade sig gøre kun at blande 100 mL i en stor.

Så hvis nogen af jer kender til minihakkere med omrøringsfunktion og stærk motor eller mini mini køkkenmaskiner så sig endeligt frem :slight_smile:

Min multiquick kan måske bruges?

KLIK

[QUOTE=Ann K;961156]Min multiquick kan måske bruges?

KLIK[/QUOTE]

Den ser absolut ikke tosset ud :ok:

Har du nogen ide om hvor den kan købes - det gør ikke noget det er en online butik.

[QUOTE=Panthera;961160]Den ser absolut ikke tosset ud :ok:

Har du nogen ide om hvor den kan købes - det gør ikke noget det er en online butik.[/QUOTE]

Nå det ser ud til den kan fås i Elgiganten. Det bliver sjovt på mandag at jage den ledende professor i kemi i Elgiganten efter en mixer til mig :tihi:

Hvis du kigger på siden, så er der link til både forhandlere og on-line butikker i højre side :slight_smile:
Jeg har selv købt min på tilbud i Imerco :slight_smile:

Du skal huske at undersøge om de har lige netop den model, som du skal bruge… der er flere - tilsammen danner de faktisk en rigtig god køkkenmaskine :slight_smile:

De skulle have den rigtige model i Elgiganten. Jeg skal kun bruge dejkrogen så jeg kan få mixet min uorganiske polymer ordentling. Det føles stupidt og meget dyrt at lave mere end en liter opløsning på en kenwood når jeg kun skal bruge 50 mL til hvert ad mine forsøg. Og ikke engang de mixere vi har i lab kan køre det ordentligt rundt. Så nu er det kreativ tankegang :smiley:

Og tusind tak for hjælpen Ann :ok:

Jo, det var så lidt :slight_smile:
Og ja, jeg vilel også gerne være en flue på væggen, når Hr Professor står i Elgiganten og præciserer, hvad han skal have :smiley:

Præcis den Ann linker til havde kollegaer samlet sammen til og givet mig - den er jeg bare så glad for

Jeg har den model Ann linker til - og bruger hakke-funktionen flere gange om ugen, og stavblender og piskeris jævnligt.
Jeg er rigtig glad for den, da den er perfekt til mindre portioner, hvor jeg ikke gider finde fod-processoren frem.

[QUOTE=louiseogbuster;961197]Jeg har den model Ann linker til - og bruger hakke-funktionen flere gange om ugen, og stavblender og piskeris jævnligt.
Jeg er rigtig glad for den, da den er perfekt til mindre portioner, hvor jeg ikke gider finde fod-processoren frem.[/QUOTE]

Jeg spurgte mig for herinde for et stykke tid siden - jeg var i tvivl om jeg skulel investere i en køkkenmaskine eller foofprocessor (troede vel et eller andet sted at det var to ord for samme ting :slight_smile: )
Jeg fandt ud at af, det smarteste egentlig bare var at bygge videre på det, jeg allerede havde - for det var jo faktisk en lille foodprocessor…
Til daglig er der kun mig og vi har et meget lille køkken, så den løsning er simpelthen den smarteste herhjemme - og så længe den fungerer så godt, ser jeg ingen grund til at investere i et kæmpeskrummel :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;961298]Jeg spurgte mig for herinde for et stykke tid siden - jeg var i tvivl om jeg skulel investere i en køkkenmaskine eller foofprocessor (troede vel et eller andet sted at det var to ord for samme ting :slight_smile: )
Jeg fandt ud at af, det smarteste egentlig bare var at bygge videre på det, jeg allerede havde - for det var jo faktisk en lille foodprocessor…
Til daglig er der kun mig og vi har et meget lille køkken, så den løsning er simpelthen den smarteste herhjemme - og så længe den fungerer så godt, ser jeg ingen grund til at investere i et kæmpeskrummel :)[/QUOTE]

min food-processor er en mini-udgave, så den fylder ikke så meget, og så er der også blender-kande til, så jeg har en “multi”-maskine på den måde også.
Jeg bruger meget food-processoren til at rive o.lign., og så bruger jeg blender-delen rigtig meget i sommer-halvåret.

Jeg var godt klar over at jeg kunne udbygge min mini-maskine, men slet ikke at det var så meget.
Nå jeg nu har min alm. food-processor har jeg så ikke behov for dej-kroge etc til den lille, men ellers er konceptet rigtig smart.

(Som dig er jeg jo alene, og med et lille køkken, men kan godt lide at lave store portioner til fryseren, og så er det rart med en større maskine også)

Har godt nok en 180 cm høj skabsfryser… og to råfodrede hunde… vi mennesker har allernådigst fået lov at have to små hylder til is, grøntsager, lidt kød og et par færdigretter/rester - resten er optaget af kallun, kyllere, oksekæbekød, hestelunger, kalvehjerner, hakket fisk, torskehoveder og andre delikatesser :klapper:

Jeg har en “løghakker” fra obhnordica som er super kraftig og kun kan indeholde 500ml. Den er købt i alstrøm :slight_smile: