Jeg tager mormor under armen og drager til hovedstaden

Det kommer så rigtig meget an på, hvor man skal parkere - og hvornår på dagen :slight_smile: Jeg kører i København hver dag og det er reelt kun i det allerinderste centrum, jeg har haft problemer med at finde parkering (man kan sagtens risikere at skulle gå lidt, men så er det heller ikke værre). Og eftersom Wakeup Copenhagen f.eks. har et parkeringshus i direkte forbindelse til hotellet med masser af plads - og samtidig er superlet at komme til fra motorvejen - vil der i hvert fald ikke være et problem, hvis de vælger det hotel.

Dette hotel ligger lige når man kommer op fra motorvejen i Tårnby (på Amager) http://www.go-hotel.com/ og der er en stor parkeringsplads udenfor.

De har morgenbuffet og elevator.

Det ligger som sagt lige ved siden af motorvejsfra/tilkørslen, så det er nemt at komme videre fra. Det ligger i øvrigt 5 minutter fra Fields.

Hvis jeg havde en der var dårligt gående med, ville jeg til enhver tid vælge at tage bilen med til KBH. Der er enormt meget gåen på stationer hvis man skal med det offentlige.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;794194]Altså… man kan godt få orangebilletter Fredage og søndage, men det kræver at man er tidligt ude. OG så skal man huske på at 65-billetten er dyrere netop fredag og søndag. Rejser I derimod torsdag-lørdag snakker vi altså om en helt anden pris.

Det er korrekt at prisen incl pladsbilletter (og der ville jeg IKKE spare med en 78-årig, det er længe at stå op ellers :wink: ) bliver på næsten 1400 retur, men det er så uden nogen som helst rabatter og fredag/søndag :slight_smile:

Dog må jeg jo tilstå at lige netop fra Aalborg kan det godt betale sig, både pris- og tidsmæssigt at flyve, specielt hvis man ikke kan få en af de “gode” orangebilletter.

Jeg ville dog stadigvæk ikke ta’ bilen med til København, det er et mareridt at komme af med den derovre ved jeg fra de få gange jeg har været der med andre i bil L[/QUOTE]

Problematikken med bilen i København er netop grunden til at vi søger et hotel med parkering… Så er problemet jo netop løst… Igen, ja det kan svare sig at flyve, men jeg tror dælme ikke jeg får hende med på den… Men det er da et forsøg værd… De 1400 kr ved DSB er med senior rabatten… At rejse torsdag er ikke en mulighed da jeg går i skole :slight_smile:

[QUOTE=DK Thomani;794197]Dette hotel ligger lige når man kommer op fra motorvejen i Tårnby (på Amager) http://www.go-hotel.com/ og der er en stor parkeringsplads udenfor.

De har morgenbuffet og elevator.

Det ligger som sagt lige ved siden af motorvejsfra/tilkørslen, så det er nemt at komme videre fra. Det ligger i øvrigt 5 minutter fra Fields.

Hvis jeg havde en der var dårligt gående med, ville jeg til enhver tid vælge at tage bilen med til KBH. Der er enormt meget gåen på stationer hvis man skal med det offentlige.[/QUOTE]

Hun er egentlig ikke som sådan dårligt gående… Men hun er jo ældre, og med nye knæer i begge ben, så det er jo ikke som os unge mennesker :wink: Derudover tænker jeg også at vi skal se på nogle slotte udenfor Københavnsområdet, og så er det jo igen langt lettere at have bilen med :slight_smile:

Tak for linket, det vil jeg kigge videre på :slight_smile:

Der er også et Dan Hostel i City, H. C. Andersens Boulevard 50, der er parkering foran… Morgenbuffeten kritiseres voldsomt, men hotellet er så tæt på dejlige små cafeer med masser af muligheder for en billig og god brunch (spørg Ann R for steder på Bryggen)… Lidt dyrere er http://www.hoteljoergensen.dk/ på Israels Plads, der er en stor parkeringskælder lige i nærheden, og der er inkluderet morgenmad i prisen.

Tusind tak for mulighederne Ann :slight_smile:

Hvis du alligevel har bilen med og alligevel har tænkt at køre rundt til det forskellige, så ville jeg vælge et hotel fx først på Amager, hvor du kan parkere gratis - så skal der kun betales, når I skal holde ved seværdighederne :slight_smile:

Indsparker lige et lille spørgsmål til Mette :slight_smile: : Hvor ville du anbefale at parkere en fredag eftermiddag i gåafstand af Glyptoteket? (Jeg tager normalt aldrig bilen til centrum, men bliver nødt til det i morgen).

Det er jo lige i nærheden af mit arbejde :slight_smile: Enten i sidegaderne på vejen mellem Glyptoteket og Politigården (kan ikke huske, hvad de hedder) eller hvis det går helt galt Ingeniørforeningens parkeringsplads på Kalvebod Brygge - mellem Marriott og Ingeniørforeningen. Det kan gås på max. 15 minutter i normalt tempo, men sidegaderne ville være mit første bud, da der er en del boliger og folk typisk ikke er hjemme om eftermiddagen.