Jeg tog en tung beslutning

For noget tid siden skrev jeg om min hunkat Diva der ikke virkede helt tilpas med situationen. Hun var urenlig, hvæssede klør alle andre steder end i kradsetræerne, bed mig flere gange, tævede min hankat Velcro, og var generelt bare en sur dame.
Jeg anskaffede en legekammerat Daenerys til Velcro, i et forsøg på at gøre ham glad og give Diva fred for hans evindelige forsøg på at få hende med på lidt sjov.

Det virkede, sådan da, han fandt hurtigt ud af at Daenerys var sjovere og gad lege, men Diva den sure, fik ofte sat en stopper for festen, ved at gå ind og både knurre og fare i flæsket på ham når de kom fræsende igennem lejligheden. Det lagde jo selvfølgelig en dæmper på festlighederne, for hvem har lyst til at lege formel kat hvis man risikerer at rende ind i en rasende politibetjent der ikke er bange for at bruge både tænder og klør.

Daenerys ignorerede hun fuldstændigt, med meget få undtagelser, hvor hun lige fik et hvæs med på vejen. Daenerys en skovkat på 2år og mere end dobbelt så stor end Diva, så hun har nok vist at det var ikke klogt at rode sig ud i ballade der. Så det var kun Velcro det gik ud over, når hun skulle rase ud.

For lidt over en uge siden efter mange overvejelser og mange forsøg på at løse problemerne, tog jeg turen til Dr.Dyr og fik Diva aflivet.
Sikke en lettelse for alle i huset. Jeg behøver ikke være bekymret for at min søn på 2½ bliver bidt, Jeg render ikke længere dagligt og skal gøre rent efter hende, sølvpapiret om alle bord og stoleben er blevet fjernet, formel kat løbene bliver ikke længere opløst i et slagsmål, og det mest bemærkelses værdige, Velcro har fået en selvtillid der ikke er til at skyde i gennem, i stedet for at luske rundt med lav hale føring, maven langs gulvet og vagtsomt blik, danser han nu igennem stuen med høj hale og en gang der er en løve værdig.

Jeg er bestemt ikke glad for at det skulle gå sådan, jeg ville jo helst have at det kunne have fungeret med alle 3. På den anden side en død kat lider ikke, og hun havde store problemer, var bare slet ikke tilpas her i huset, og alle andre led under det.
Overvejede kort omplacering men jeg ville heller ikke sende sorteper videre, velvidende at hun hurtigt kunne ende med at blive en af de katte der bare bliver omplaceret i en uendelighed, og jeg ville heller ikke lyve om hendes adfærd, og hvem ville tage en kat der har så meget lort i rygsækken. Havde jeg vidst hvad jeg fik ind med hende, så havde jeg fundet nogle andre katte, men beskrivelsen lød jo godt, og Velcro har også vist sig at være den perfekte kat til vores hjem.

R.I.P lille Diva, jeg er sikker på at du har det bedre hvor du er nu.

Det har uden tvivl været en rigtig svær beslutning at tage:( Trøstekram til jer:trøste:

Venligst
Dorthe

sov sødt lille mis

:kram:

:kram:

Sov sødt, Diva :lys:

Det har ikke været en let beslutning kan man høre, og jeg tror at du har gjort hvad der var bedst for alle parter :trøster:

Det lyder som en svær men meget rigtig beslutning…

:kram:

:ked: helt sikkert en rigtig beslutning

:kram:

:kram:

:kram:

:kram: