Jeg undrer mig lidt, for jeg synes efterhånden, at der tegner sig et mønster. Min første kat var en colourpoint, der havde været en sød familiekat. Hun var syv år, da jeg fik hende, sød og glad for hele den familie, hun kom fra, inklusiv børn. Da jeg havde haft hende et stykke tid, var der absolut kun mig, der skulle røre hende og måske et par få ganske udvalgte mennesker, som på nogle dage kunne være lidt ok. Med mig var hun som en hund - over for andre som en sky vildkat.
Næste kat, Nugga, siameseragtig ting, var meget sky og bange fra starten, så det er ikke kun min skyld Jeg fik hende, da hun var tre, og hun er faktisk blevet lidt lettere at håndtere - for mig altså. Og hun flygter heller ikke ud i yderste hjørne af hytten mere, når der er gæster. Hun vil gerne snakke med dem (miawer til folk og svarer, når man taler med hende), - men de skal bestemt heller ikke bryde sig om at pille på hende, så flygter hun.
Og så er der Billy, orientaler og det allermest selskabelige og snakkesaglige, jeg nogensinde har oplevet. Da jeg fik ham som 1½-års var han typen, der kastede sig i favnen på alt og alle. Gæster var bare det bedste, for de gad jo godt at snakke i timer - og hvis den ene ikke gad mere, så gik han bare videre til den næste. I dag skal han se, hvem der kommer ind ad døren - fortælle højlydt hvem der egentlig bor her, de skal mærkes godt og grundigt af, men så gider han dem heller ikke mere. Enten hopper han op til mig, eller også skrider han et eller andet sted hen og sover.
Det lader til, at jeg har laver sære, egne og morsyge katte, som ikke gider at have noget med andre at gøre. Vildt underligt, synes jeg egentlig… :fløjte:
mvh. tina