Jeg tror Tilde er en han

Min mor har lige nu en hittekilling. Jeg er ikke i tvivl om , udfra disse billeder Determining gender (sex) of a kitten | Veterinary Teaching Hospital | Washington State University
At deres er en hunmis. Dens “huller” sidder lige under hinanden.

Men udfra samme billeder, må jeg jo så konstatere at Tilde er en han, for den ser ikke ud som min mors, men ligner mere hannen på billeder :S
Den har et stort mellemrum mellem mås og tisser, og området virker meget forhøjet/hævet. Kan ikke mærke/se om der er testikler, er ikke så erfaren i det.

Er Tilde i virkeligheden en han?

Tag billed af numsen og læg ind…

så skal der nok komme svar :slight_smile:

Hvis Tilde ser ud som billedet til venstre, så er der ingen tvivl om det er en han…

Jeg fandt billedet her i dit album…og jeg tror den er “god nok”…så der skal nok en lille navneændring til

http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=1267&pictureid=15896

Eii… Nå men så sparer jeg da lidt når den skal neutraliseres :klapper:

Så må jeg jo i tænkeboksen… Det skulle jo helst være et navn der ligger lidt op af Tilde, for den lystrer når jeg kalder:p

Nå men på trods af testikler, så forbliver den en Tildemis :wink:

Min datter på knap 5, blev eddikesur da hun fik af vide Tilde var en drengemis, og at mor syntes vi skulle kalde den Toby istedet. Hun VILLE have en Tildemis, og det skulle være en pigemis, og hun mente vi bare kunne bytte med mormors hittebarn, som er en hun. Meeen… Vil sg da ikke af med min kat altså:uha: Så vi gik på kompromis, hun accepterede det er en drengemis, og Jeg accepterede, at han fortsat hedder Tilde :klapper:

Har ellers aldrig prøvet at tage fejl før, men der skal jo være en første gang for alt :ups:

Den er jo stadig min lækre lille “Tilde”, selvom den lige har foretaget kønsskifte:p

Det er da også i orden :tihi: ,…jeg har da engang haft en hankat med et pigenavn og en hunkat med et drengenavn…det var nogen jeg fik af min onkel da jeg var barn, og han kunne åbenbart heller ikke se forskel

Min kusine fik den dejligste lille røde pigemis, der faktisk også hed Tilde.
Men hun forstod ikke, hvorfor hendes gamle kastrerede hankat reagerede så voldsomt, da Tilde blev ældre… Indtil jeg kom på besøg, og konstaterede at Tilde var en dreng… Hun troede ikke helt oå mig, men tog alligevel hende/ham med til dyrlæge - og kom hjem med en hankatrat.

Tilde forblev forøvrigt en Tilde resten af sit liv :smiley:

Hehe, rart at se andre også kan tage fejl, og at de små missere beholder deres navne :wink:
Føler mig nu stadig lidt åndssvag, når jeg kalder på Tilde, når jeg nu VED det er en han:uha:
Men pyt, han er jo stadig lækker :slight_smile: Og i før-julegave får han en chip og 2 kugler mindre:muhaha:

Det lyder godt…men jeg vil nu til hver en tid anbefale øremærkning i stedet for chip-

Der er mange flere chancer for, at et øremærke bliver tjekket hvis katten skulle blive væk og fundet af nogen.
Mange kender ikke til chipmærkning eller hvis de kender chipmuligheden, de gider ikke have ulejlighed med at slæbe katten til en dyrlæge for at få tjekket for chip.

Og så selvfølgelig , uanset om du vælger øremærke eller chip, at få det registreret i begge registrene…Dansk katteregister og Det danske katteregister

Jeg har også en tante og onkel der fik sig en hankilling der blev døbt Felix. Det viste sig så at være en hun og derfor blev den omdøbt til Fede Lis. Den lever fuldt ud op til navnet…:tihi: