Jeg undres for gud ved hvilken gang

Jeg synes nu godt du kunne skrive noget mere på din annonce, i det ukendte øje kunne det sagtens være en langhåret huskat, og så slap du også for alle de spørgsmål…-surrender

[quote=Chicabee;435670]Hej

Jeg var lige inde på KG og se din annonce…den er altså MEGET skrabet. :ked:[/quote]

Ja utrolig meget.

Hvis ikke du er interesseret i at blive stillet en masse spørgsmål, så skal der meget mere kød på, eller også skal du i annoncen skrive at yderligere oplysninger kan findes på din hjemmeside. :slight_smile:

Det skal du ikke tage så tung - en derinde har skrevet i Sophies tråd/fotogalleri, hvor jeg “dog har samlet den kat op henne, for hun har mistet en der ligner” :slight_smile:

Jeg skrev “I Kastrup efter hun ankom med fly fra Skotland”

Hun svarede: Okay… så er det nok ikke min kat…

Jeg svarede: Nej det vil jeg love dig det ikke er, men jeg håber du finder din dejlige kat igen i god behold.

Man skal tage det sted lidt oppe fra og ned:-)
Lidt sødt var det her jo egentlig…

[quote=Eife;435982]

Derudover har du måske også så mange og så spredte oplysninger at det er svært at overskue hvad du lige gør ved dine killinger… Jeg kan i hvert fald ikke finde det :slight_smile:

Så her var en række gode råd ;)[/quote]

Tja så vil jeg tillade mig den grovhed at påstå du ikke har læst det hele. Jeg skriver bestemt hvad der er standard ved salg af killinger og også hvordan killingernes opvækst foregår. For det er da det du mene ikke?

Krista - Du har helt ret i at jeg ikke har læst det hele, men jeg har ledt efter lige det og ikke kunnet finde det - så måske andre også har svært ved at finde det? :slight_smile:
Det er det jeg siger med mange og spredte oplysninger

Så skal jeg give dig et hint. Der hvor du ser mine killinger til salg, der står det.

www.bricksite.com/nfokillinger

Her finder du et link til det på siden med links til det hele. BABETTEs NORSKE SKOVKATTE og BURMILLA Mere centralt kan det vel trods alt ikke placeres?

Hvor ledte du efter det, for så må jeg jo overveje at placere det der også?

Er det denne annonce der refereres til:

Så synes jeg bestemt også den er ‘tynd’.
(og jeg kan ikke se alle de ‘dumme’ spørgsmål, men de er måske sendt i PB?)

Ja erfarne (og ihærdige) folk kan klikke på dit brugernavn og derinde se at du har en hjemmeside, men hvorfor dog ikke bare skrive lidt mere end overskriften + "Denne charmerende frontrunner søger ny familie. " ?

:?:?:?

jeg kom lige til at se lidt på din hjemmeside

de sidste linjer i denne tekst kan misforståes
http://www.bricksite.com/NFOkillinger/killingernes-opvaekst-vilkaar
for i de linjer lyder det som om killingerne kan flytte når de er 11 uger. Jeg ved godt at det ikke er det du mener…

I annoncer plejer jeg altid at skrive en lille beskrivelse af kattens temperament, vaner og kattens ønsker for sin familie.

Personligt havde jeg nok skrevet sådan her i en KG annonce. (nu kender jeg ikke katten så jeg digter)

Bully Bob er en livlig lille dreng som søger mennesker til at nusse ham. Han er meget selvskabelige og er en kat som får en stor del af dagen til at gå med at lege og spinde. Bob vil gerne dele sine mennesker med en anden kat, da han elsker at sove og vaske andre katte. Bob er af racen Norsk skovkat og er van til at blive redt. Han begynder ofte at spinde bare han ser børsten
Bob forventer derfor af sine mennesker at de enten har en anden kat eller at de får en kat udover ham, han forventer også at blive nusset på maven, samt blive forkælet efter hans kommende ejeres bedste evne. (det forventeds også at Bob kastreres når han er 6 månede)
Ejerne får sammen med Bob en stamtavle, en kontrakt og telefon nr til Bobs nuværende madmor som altid kan kontaktes.
Bob vil når han flytter havde fået orme og loppekurv samt vaccineret 1 gang.

edit:manglede lige lidt

At annoncen er udformet som den er er en helt bevidst handling fra min side, men tak for de gode råd alligevel.

At det kan misforstås på hjemmesiden har jeg ikke lige spottet. Det vil jeg rette på.

At skabe blikfang kan jo klares på mange måder. Et knalgodt billede er ofte den bedste vej til købers hjerte har jeg bemærket. Da jeg ikke ønsker at sælge ham til avl er det et bevidst valg at lægge vægt på en forelskelse i Bully Bob og så fortælle al det andet hvis og når en køber er på banen, blev bare forbløffet over hvad folk ikke ved eller kan gætte sig til. Ved jo fra mit arbejde i skolen at det med at læse indenad eller rent faktisk læse det som er tilgængeligt er noget de fleste viger tilbage fra.

[quote=Babette;436405]At annoncen er udformet som den er er en helt bevidst handling fra min side, men tak for de gode råd alligevel.
[/quote]

Jeg bliver mere og mere forvirret:?:?:? Jeg forstår ikke rigtig hvad denne tråd går ud på, tror jeg…

Sikke en dejlig lille Bob:-)

"Jeg har en annonce på KG med mine killinger. Der står Babette´s Bully Bob og Denne charmerende frontrunner søger ny familie.

Jeg er blevet spurgt om det er en racekat. Øh huskat tavleløs kat med stamnavn.
Nu er jeg blevet anbefalet at oplyse vac. loppebehandling m.m. Øh hvad tror folk opdrættere gør med deres killinger?
Jeg har oplyst min hjemmeside på min profil. Hvorfor har vedkommende ikke læst den hvis man er interesseret?

Gennerelt er jeg dybt chokeret over at mit varemærke som opdrætter, mit stamnavn, ikke er mere værd. Jeg undres over hvad folk til syneladende ved om opdrættere.

Eller har jeg blot mødt de 3 eneste som intet ved om hvad en opdrætter er for en størrelse?

En kunne jo ikke se at killingen kom fra en opdrætter. Nå siger jeg bare. En killing på 6 uger med stamnavn kommer ikke fra en opdrætter. Hvordan har man tænkt sig det skulle ske. Måske i andre opdrættere har fantasi til at forestille jer hvordan det sku kunne lade sig gøre, jeg magter det ikke."

Det var hvad tråden handlede om. Som så ofte før løber den af sporet. Det er jo ikke nødvendigvis det jeg ville med tråden, men det andre har gjort den til.

[quote=Babette;436405]

At skabe blikfang kan jo klares på mange måder. Et knalgodt billede er ofte den bedste vej til købers hjerte har jeg bemærket. Da jeg ikke ønsker at sælge ham til avl er det et bevidst valg at lægge vægt på en forelskelse i Bully Bob og så fortælle al det andet hvis og når en køber er på banen, blev bare forbløffet over hvad folk ikke ved eller kan gætte sig til. Ved jo fra mit arbejde i skolen at det med at læse indenad eller rent faktisk læse det som er tilgængeligt er noget de fleste viger tilbage fra.[/quote]

Jeg vil sige både og. Nogle gange er der så stort et udvalgt af katte til salg at billedet alene ikke er nok til at sælge. Jeg kan godt forstå din tanke, men jeg har det så også sådan, at jeg ønsker at folk skal forelske sig i kattens personlighed frem for udseende. Hvis du så ellers skulle gøre billedet bedre, kunne du prøvet at skære så meget af baggrunden væk, så der virkelig kun er en kat på billedet. Det billed hvor han ligger i en seng er rigtig sød, men jeg kan ikke se ham ret godt, da billedet er lille og han fylder så lidt af billedet.
(han ser så kær ud, men jeg ville så gerne se hans udtryk og øjne)

jeg kan så også ligeså godt tilstå at jeg personligt forventer at folk falder for et temperament før de falder for udseende. Så jeg håber ikke du forstår det negativt, det er bare fordi at jeg selv kun falder for katte, hvor jeg ud fra sælgers ord kan høre at katten passer til mig. Jeg elsker dine billeder, men vil hurtigt kigge videre, fordi jeg har behov for en beskrivelse. Jeg vil aldrig lave en fuld beskrivelse, men en smagsprøve.

Nu kan jeg godt regne ud at min tidliger indlæg rammer lidt forkert.

Nu kender jeg til flere byber af siameser som har stamnavn (de har aldrig ville oplyse den til mig, men jeg ved de har den.) Derfor betyder et stamnavn heller ikke ret meget længere.
Faktisk kender jeg en som købe en korthåret norsk skovkat med stamtavle for MANGE år siden. Men kigger du også rundt på kattegalleri kan man godt finde folk som siger de har et stamnavn, men som reelt set ikke har stamnavn.

der ligger nok også det i det at mange opdrætter aldrig vil lave en annonce som din. de ville alle sammen skrive at den har en stamtavle. Jeg tror folk er ved at være van til at folk opdigter at de har stamnavn og derfor har de behov for at der i en annonce står at den har stamtavle. Mange kan jo heller ikke se på en langhåret kat hvilken race den skulle havde eller om den er racetypisk, derfor er folk også nød til at stole på annoncerne.

Før du kom på dette forum var jeg ud fra dine annoncer (på kg) i tvivl om du var opdrætter. For eftersom jeg ikke ville havde en norsk skovkat, havde jeg ikke behov for at se din hjemmeside. Så jeg må tilstå at jeg kunne havde fundet på at spørge dig om den havde stamtavle.
Det er heller ikke for at være ond, men jeg var så van til de uddybede annoncer og detaljerede billeder at jeg var i tvivl. Så for mig handle det om at jeg var van til at se noget andet.

Allerede dér går du jo ind og forudsætter, at den menige bruger på Kattegalleri kan gennemskue, at “Babette” er et stamnavn og ikke bare en del af kattens navn og derefter mener du, at de bør vide, hvad opdrættere “plejer” at gøre ved deres katte. Der er ikke mange opdrættere, der har ens fremgangsmåde, så jeg forstår ikke, hvordan du kan forvente, at de har 100% styr på, hvad der følger med en racekat.

Jeg beklager, men jeg forstår godt, brugerne stiller de spørgsmål.

De sidste svar giver mere mening for mig men får mig til igen at sige at sådan må det ikke være.

Det er jo ikke noget hverken jeg eller andre kan ændre på over night men have det i baghovedet når vi bevæger os rundt i vores katteklubverden syntes jeg da nok vi kan.

[quote=Babette;436440]De sidste svar giver mere mening for mig men får mig til igen at sige at sådan må det ikke være.

Det er jo ikke noget hverken jeg eller andre kan ændre på over night men have det i baghovedet når vi bevæger os rundt i vores katteklubverden syntes jeg da nok vi kan.[/quote]

Jeg må desværre erkende at jeg stadig undrer mig…:sorry:

Den eneste måde at øge folks viden, er vel netop at informere så meget og så bredt, som overhovedet muligt, også i en annonce.

Det hjælper imho ikke at have det i baghovedet, indenfor murene (=katteklubverdenen), men også udenfor, fx på KG. Og -igen imho- det vil en meget mere uddybende annonce være med til.

:slight_smile: