Jeg vil gerne klage

Kære alle misser

Jeg har brug for jeres hjælp for jeg vil gerne klage over mit menneske.
Hun er helt umulig for tiden, så vil gerne høre hvad I ville gøre hvis I var i min situation.

Klagepunkterne er følgende:

Hver aften smører hun læberne i noget hun kalder vaseline, og hænderne i noget hun kalder creme. Jeg synes det er ulækkert, spå vil selvfølgelig gerne hjælpe hende med at vaske det af, men hun er så utaknemmelig, hun fjerner med det samme hænderne og siger at jeg ikke har godt af at slikke creme i mig.

Hun giver mig slet ikke det mad jeg synes jeg fortjener. Jeg får ganske vist en okay tørfoder, og vådfoder næsten hver dag, men hun siger at jeg ikke må få godbidder fordi jeg har noget det hedder sukkersyge.

Og apropos sukkersyge - så skal hun stikke mig i nakken hver dag, endda to gange. Jeg accepterer det dog, for jeg ved at jeg får det skidt hvis hun ikke gør det. Men det jeg slet ikke kan have er når hun skal måle mit blodsukker, for der skal hun stikke mig i mine fine ører, og det er altså ikke sjovt, skal jeg lige hilse og sige. Men heldigvis er det meget sjældent hun gør det.

Jeg bruger meget tid på at fortælle hvor jeg vil have min mad, såsom bestemte hylder etc., men det lytter hun heller ikke efter, hun giver mig bare mad når hun synes jeg må få det.

Hun siger jeg skal tabe mig fordi jeg vejer over 6 kilo, og det er ikke godt for min sukkersyge. Men det er altså ikke sjovt, for så måler hun min mad af. Og nogen gange er jeg altså mere sulten, men hun er hård, desværre.

Og en sidste ting - jeg er rigtig træt af at hun ikke sørger for at der er varmt og solrigt udenfor, for det er altså det jeg allerbedst kan lide. Alt det der hvide noget der er derude lige nu er altså ikke noget for så fin en mis som mig. Men heller ikke her er der noget at gøre, hun siger at hun ikke an gøre noget ved det, men det tror jeg ikke på.

Nå jo - en aller-sidste ting, den sidste uge har mennesket sovet med den hovedpude jeg plejer at sove på, hun siger den er bedre for hendes nakke lige for tiden. Det synes jeg altså er strengt, for jeg ligger så godt på den pude. Så jeg må ligge på en anden pude om natten. (Men jeg vil sove ved siden af mennesket, for skal jo sørge for at hun ikke forsvinder i løbet af natten)

Jeg kunne skrive mange flere ting ned, men stopper alligevel her.

Håber alle I andre katte kan give mig gode råd…

Mange spin-brum
Buster

Stakkels dig Buster…her i huset får vi også sprøjter af vores menneske…men det er kun ca. en gang om året…hun siger vi skal vaskineres…vi er dog så heldige ikke at lide af sukkersyge…og vi har altid kattepiller stående…men det er skod hvis vores hun menneske glemmer at fylde skålen op inden hun tager på arbejde, for vores han menneske opdager ikke skålen er tom, og så må vi vente helt til vores hun menneske kommer hjem igen…øj det er strengt… Buster du må flække sparegrisen så du kan købe dig en ny pude …det kan ikke passe at DU skal nøjes… nå jeg vil smutte…jeg skal lige se om jeg ikke kan tigge mig til en godbid i køkkenet…
knus fra Avalon

Hej Buster
Hvor er din ejer bare streng og uretfærdig! Har du overvejet at skifte din ejer ud? Det har vi nemlig. Vi synes, at det er for dårligt at vi ikke kan få roastbeef hver dag. Vi har da godt nok både tørfoder og vådfoder til rådighed, men helt ærligt! Det er altså ikke det samme som roastbeef. :thumbdown: Ikke nok med, at vi ikke må få roastbeef, jamen så skal vi hele tiden børstes. Det er ikke fordi, at vi fælder særlig meget, men hun siger det er på grund af knuder, men det er jo slet ikke nødvendigt, og knuder er altså ved at blive in nu! Måske du skulle overveje et par? Og når vi så endelige er færdige med det der børstepjat så får vi KUN 1 godbid - EN SØLLE GODBID!

Til sidst er det for dårligt, at når vores ejere går i bad, så er det altid så vådt. Det er da langt mere hyggeligt at bade uden vand. Og hvorfor skal de absolut lukke døren når de går på toilettet? Det gør vi da ikke når vi går i kattebakken. :gruble:

:pote: Trøste-miaaaw fra
Nimbus og Ami

Hej Buster
Nu skal du bare høre: Min ejer kan finde på at holde mig fast og rense nogle sår på mine ører, som hun kalder “bylder”. Pfft, de små rifter!

Og så tror jeg hun er døv! Hun kan slet slet ikke høre, når jeg med min mest kælne og bestemte stemme fortæller at hun skal åbne katteskabet og tage en godbid ud! Og jeg ved jo at de er lige derinde!!

Det der med det dårlige vejr, det kender jeg godt! Så går jeg bare til hoveddøren, for jeg VED at vejret er bedre derude. Men mit menneske griner bare og siger at vejret er det samme, og at jeg forøvrigt ikke må komme ud den vej.

Min bedste pude er ham der manden, der bor i mit hus. Men han er faldet i søvn på sofaen, og hans hænder fylder det hele. Tænk, jeg bliver nødt til at ligge i en stol! Men jeg sørger for at vende enden til min mor, så hun får ondt af mig…

Miau fra Ziggy

De mennesker er alså mærkelige. Her i huset bestemmer min dumme mor at jeg kun må få fyldt op i skålen med førfoder en gang om dagen:argh:

Men der er alså lang tid til kl 20 når skålen er tom ca. kl 16.:thumbdown:
Jeg prøver at klage med at følge efter hende hver gang hun nærmer sig køkkenet men det hjælper ikke en dyt :venter:
Hun siger at dyrlægen har sagt at hun skal passe på at jeg ikke bliver for tyk. Men hvad ved det fjols om det :muhaha:

katteknus fra Bianca :pote:

Tak for jeres svar.
Det er rart at høre at jeg ikke er den eneste der ikke er 100% tilfreds med mit menneske.
Jeg arbejder hårdt på at opdrage hende, stadig, og nu har jeg boet her i næsten 5 år.

En ting mere hun ikke kan forstå - jeg vil altså have lov til at være på bordene, men det må jeg ikke. Det nærmeste jeg kommer er når jeg hopper op til Louise, når hun sidder her ved computeren, for så må jeg ligge med bagbenene på hendes skød, og resten på bordet. Det er egentlig ret rart, for så nusser hun mig til den store guldmedalje Når jeg så har fået nok driller jeg hende, ved at gå helt op på bordet, og så hoppe ned på den modsatte side…

Mange hilsener
Buster

:hjertehop::hjertehop::hjertehop:

Buster ???

Du må se at få lært Louise, at det er DIG der bestemmer.

:pote::pote::pote:

Man kan godt opdrage på sin mor, så man får det liiiiiige som man vil have det.

:hjerte::hjerte:

Silke-pige

Victor her - Bine staver nemlig ikke så godt endnu!

Jeg synes din ejer lyder som en… næsten direkte ondskabsfuld ejer, men VORES er altså heller ikke perfekt!

Det er så dejlig mørkt om morgenen, og det er fordi man skal sove! Vi kan egentlig godt accepterer at vores ejer står tidligt op og går på jagt det meste af dagen, men behøver han at TÆNDE lyset når han står op? Det gør ondt i øjnene og vi tænder da ikke lyset, hvis vi skal på bakken i løbet af natten! Han siger at det er fordi at han ikke ser så godt i mørke som vi gør, men jeg tror at han lyver, og at det bare er direkte chikane!

Men han går altså på jagt, for at jage et sjældent dyr, der kaldes “penge”.
Og når han så kommer hjem, tror vi jo at vi skal smage de her spændende penge, men han har spist dem alle sammen når han kommer hjem! Han siger godt nok at han gemmer pengene inde i et plastic-kort, men jeg er jo ikke dum, og jeg har set kortet, og der kan altså ikke engang være plads til EN penge indeni sådan et lille fladt kort!
I stedet for penge, må vi nøjes med at få vådfoder, og på det punkt kender min ejer mig. Jeg er VILD med vådfoder!!! Bine er os lidt, men jeg er størst, så jeg skal have den største portion…
MEN!!! Endnu engang skal jeg chikaneres på det groveste! Vores ejer har skaffet en KÆMPE skål i forhold til hvor meget vådfoder han kommer ned i den, og så hælder han ellers LITERvis af vand ovenpå min mad, så jeg skal drikke det hele før jeg kan komme ned til den lækre mad uden at drukne!
Endnu engang er den to-benede klar med en tam undskyldning. Noget med at jeg skal have masser af væske, for ellers kommer der sten i min urin eller sådan noget… Haha!!! Den undskyldning er da ligeså tam som den med pengene i plastic-kortet! Der er da slet ikke plads til en sten i min urin!

Så du er altså ikke den eneste med en dum ejer!
Jeg tror dog at vores er ved at få dårlig samvittighed, for han siger at han har købt en overraskelse til os som vi skal have hver dag i december og op til jul.

På den anden side, kunne det lige ligne ham at overraskelsen var et eller andet som han VED jeg ikke kan li.

Hvor er det altså synd for jer alle sammen - især for dig Buster, som ikke er rask, men det kán jo godt være, du bliver det, så du ikke skal stikkes mere.

Her hos vores madmor har vi altid lækker tørmad i skålene, og hver aften får vi al mulig lækker vådmad. Det gør heller ikke spor, at et par af os er pænt buttede lige nu. Hun kalder det “vinterhuld”, og det forsvinder igen til sommer.

Vi må også godt gå på bordene, for madmor ved godt, at vi aller helst vil være i nærheden af hendes ansigt og hendes hænder, som aer os, og det er altså nemmest at nå, når vi hopper op på bordene.
Det er for resten også dér, vores mad er, for ellers hugger vores hund det fra os.
Vi hugger til gengæld hendes mad, men madmors mad får vi ikke altid lov til at hugge, for så knurrer og hvæser hun lige som os, og så er det altså bedst at forsvinde.

Al det kolde hvide, som er udenfor, generer os ikke. Det er skideskægt at fræse rundt i det, men madmor ser tit forkert ud i ansigtet, når vi kommer ind med det i pelsen og smider det rundt omkring.

Nå, men nu har vi ikke tid til at skrive mere, for nu skal vi have sen natmad.

Hav det nu godt, alle I stakler!

Kærlig hilsen Mega-misserne.

PS: Et lille pif: Prøv at se lidende ud engang imellem og lad være med at spise og lege.
Så får I sikkert jeres yndlingsretter.

[quote=Mega;500628]Hvor er det altså synd for jer alle sammen - især for dig Buster, som ikke er rask, men det kán jo godt være, du bliver det, så du ikke skal stikkes mere.

Her hos vores madmor har vi altid lækker tørmad i skålene, og hver aften får vi al mulig lækker vådmad. Det gør heller ikke spor, at et par af os er pænt buttede lige nu. Hun kalder det “vinterhuld”, og det forsvinder igen til sommer.

Vi må også godt gå på bordene, for madmor ved godt, at vi aller helst vil være i nærheden af hendes ansigt og hendes hænder, som aer os, og det er altså nemmest at nå, når vi hopper op på bordene.
Det er for resten også dér, vores mad er, for ellers hugger vores hund det fra os.
Vi hugger til gengæld hendes mad, men madmors mad får vi ikke altid lov til at hugge, for så knurrer og hvæser hun lige som os, og så er det altså bedst at forsvinde.

Al det kolde hvide, som er udenfor, generer os ikke. Det er skideskægt at fræse rundt i det, men madmor ser tit forkert ud i ansigtet, når vi kommer ind med det i pelsen og smider det rundt omkring.

Nå, men nu har vi ikke tid til at skrive mere, for nu skal vi have sen natmad.

Hav det nu godt, alle I stakler!

Kærlig hilsen Mega-misserne.

PS: Et lille pif: Prøv at se lidende ud engang imellem og lad være med at spise og lege.
Så får I sikkert jeres yndlingsretter.

[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL

[quote=Mega;500628]Hvor er det altså synd for jer alle sammen - især for dig Buster, som ikke er rask, men det kán jo godt være, du bliver det, så du ikke skal stikkes mere.

Her hos vores madmor har vi altid lækker tørmad i skålene, og hver aften får vi al mulig lækker vådmad. Det gør heller ikke spor, at et par af os er pænt buttede lige nu. Hun kalder det “vinterhuld”, og det forsvinder igen til sommer.

Vi må også godt gå på bordene, for madmor ved godt, at vi aller helst vil være i nærheden af hendes ansigt og hendes hænder, som aer os, og det er altså nemmest at nå, når vi hopper op på bordene.
Det er for resten også dér, vores mad er, for ellers hugger vores hund det fra os.
Vi hugger til gengæld hendes mad, men madmors mad får vi ikke altid lov til at hugge, for så knurrer og hvæser hun lige som os, og så er det altså bedst at forsvinde.

Al det kolde hvide, som er udenfor, generer os ikke. Det er skideskægt at fræse rundt i det, men madmor ser tit forkert ud i ansigtet, når vi kommer ind med det i pelsen og smider det rundt omkring.

Nå, men nu har vi ikke tid til at skrive mere, for nu skal vi have sen natmad.

Hav det nu godt, alle I stakler!

Kærlig hilsen Mega-misserne.

PS: Et lille pif: Prøv at se lidende ud engang imellem og lad være med at spise og lege.
Så får I sikkert jeres yndlingsretter.[/quote]

Tak for det gode råd!
Mig og Bine har allerede taget det i brug idag og det VIRKEDE! I weekenden får vi vådfoder til morgenmad i stedet for som aftensmad, og da To-ben kom gående med den sædvanligt MEGET oversvømmede skål, kiggede jeg skuffet på den, nippede lidt, men gik fra den igen.
Som forventet kiggede vores ejer undrende på mig og kløede sig i panden, men han gik ind i stuen igen, og satte sig ved computeren. Så besluttede jeg mig at gå videre til plan B! Jeg tog nu en ORDENTLIG mundfuld vådfoder og knaste det MEGET højt! Hvis ejeren ikke var undrende før, så blev han det i hvert fald nu! For det ligner nemlig ikke mig at spise tørfoder, hvis jeg har mulighed for at vælge våd-foder, så han kunne jo godt se at der var noget helt galt!

Han blev helt panikken, og stod og pegede på skålen med “suppe” og sagde “uuuuhm”-lyde mens han lå på alle fire og lod som om han spiste det (Jeg skal se om jeg kan få et billede af ham næste gang haha). Men jeg var kold. Til sidst hældte han det meste af vandet fra maden. SÅ blev jeg glad og kunne spise. Så det kan nok være at jeg får knap så meget vand i næste gang!

Nå, nu tror jeg at jeg vil gå ind og vælte Bine omkuld. Det er så sjovt hvis man kan få hende til at blive lidt hissig :høhø:

Ps: Vi sidder nu også på bordene herhjemme.

Kære Buster.

Jeg vil også gerne klage. Vi er to katte der bor hos et ungt par, ungt og ungt, det kan vist diskuteres siger Mollemus. Men de er SÅ uopdragne.

De er for det første så sippede at jeg ikke må gå på bordet, altså det ER bare et bord og jeg kan godt lide at gå fra den ene sofa til den anden på den nemme måde.

Så gider de ikke jeg leger om natten når de skal sove, jeg leger jo bare lidt med døren det kan da ikke larme sæærlig meget. Desuden er de jo også vågne når jeg sover. Det vel fair nok? -what

De vil hele tiden kæle med mig og Mollemus, men engang imellem vil jeg bare heller lege for mig selv.

Kære Buster.

Jeg føler virkelig med dig, du må opdrage din ejer bedre, vi katte må stå sammen nu! :rock: