Jeg vil have en Smart Car

Ja - Jeg har besluttet at jeg vil have en Smart Car. Vi kan hurtig blive enige om at nogen skønhed er den ikke. Når man sammenligner med Ferrari, Mercedes, Fiat Panda, BMW, Audi og andere fede mærker, ja så halter den da lidt bagefter. Men den er SINDSYG billig i drift. 30km på en liter diesel, 260kr i halvårlig afgift og forsikringen med kasko er 3600kr om året, hvilket er guld værd for en ny billist som mig:ok:.

Jeg har været ude at prøvekøre den. Og jeg blev positiv overrasket. Når man sætter sig ind i den, har man ikke fornemmelsen af at det er en lille papkasse du sidder i. Der er overraskende meget plads og kabinen er ikke banket sammen af billig plastik. Og her er det jeg virkelig godt kan lide… automatgear… oh mama… jeg elsker det:ok::ok:

Og så siger rygterne, at der er ét værksted i Danmark, der kan finde ud af at reparere dem og de er sindssygt dyre i reservedele…

De 260 kroner i halvårlig afgift får du hos mange biler, bl.a. Suzuki Alto, men jeg vil give dig ret i, at de andre tal er attraktive. Især hvis man kun skal bruge den til bykørsel (som den er lavet til) og aldrig handler stort ind :slight_smile: Faktisk er den så lille, at den kan parkere på tværs på en almindelig parkeringsplads - det tog jeg et billede af i Berlin for nogle år siden :tihi:

:klapper::klapper::klapper:

nu er det alle mercedes forhandler du kan få dem lavet … så dyre er de ikke i reservedele…
Så køb du bare sådan en bil meget fornuftig HVIS du kører meget bykørsel…

[quote=Temple Bar;258521]Og så siger rygterne, at der er ét værksted i Danmark, der kan finde ud af at reparere dem og de er sindssygt dyre i reservedele…

De 260 kroner i halvårlig afgift får du hos mange biler, bl.a. Suzuki Alto, men jeg vil give dig ret i, at de andre tal er attraktive. Især hvis man kun skal bruge den til bykørsel (som den er lavet til) og aldrig handler stort ind :slight_smile: Faktisk er den så lille, at den kan parkere på tværs på en almindelig parkeringsplads - det tog jeg et billede af i Berlin for nogle år siden :tihi:[/quote]

Det med værkstedet har jeg ikke hørt:S. Håber det bare er et rygte:)

Jeg overfaldte en Smart Car ejer her den anden dag nede i byen og spurgte om en masse ting. Blandt andet hvordan den var på længere ture og der syntes ejeren den er ganske ok. Man skal dog være opmærksom på at den er vindfølsom, men det er Pandaen nu også:)

Har lige konstateret at JulleML ikke bryder sig om at shoppe :høhø:

Der er altså ikke meget plads i en smart :tihi:

Hvad mener du? Jeg forstår ikke din humor?:øhmm::øhmm:

-LOL-LOL-LOL-LOL

Det er en sød lille bil, jeg er også ret betaget af sådan en, men for dyr og for dårlig i forhold til pris, køreegenskaber o.s.v., og i diverse prøvekørsler får den dårlig kritik i forhold til de andre minibiler på markedet.

Oprindeligt er det Mercedes (Daimler) der står bag “den bette”

Men eks. den lille Toyota IQ skulle efter sigende være betydelig bedre

Forresten er der visse vejstrækninger i Tyskland den ikke må køre på, både grundet sikkerhed og fordi de ikke kan tåle de lange autobahnstrækninger.

[quote=birtheras;258536]Har lige konstateret at JulleML ikke bryder sig om at shoppe :høhø:

Der er altså ikke meget plads i en smart :tihi:[/quote]

Man kan da køre flere gange. Om ikke andet kan jeg spænde en cykeltrailer efter:høhø:

Det er et rygte, der er kommet til mig fra en veninde, der havde kig på én - og hun er normalt ikke typen, der overdriver :slight_smile:

Det er garantert en Husbond der har opfundet navnet Smart :høhø:

Man kan nu også få større og smartere Smart’er :wink: Men hvad de koster, det aner jeg ikke.

En “stor” Smart får du virkelig lov til at betale for:thumbdown:. Den jeg er lun på er en Passion:).

Smart navnet står for en kombination af Swatch Mercedes art, forkortet til [I]Smart.

http://www.eurobiler.dk/Default.asp?Action=Details&Item=93

[/I]

Jeg synes, den er noget så sød at se på. :thumbup:

Ja gu er den da sød:thumbup:. Måske man skulle smække en personlig nummerplade på hvor der står: JULLE

:høhø:

[quote=JulleML;258575]Ja gu er den da sød:thumbup:. Måske man skulle smække en personlig nummerplade på hvor der står: JULLE

:høhø:[/quote]

:rock: Kunne være blæret. :stuck_out_tongue:

Der køre så mange smart rundt hernede, så jeg er slet ikke i tvivl om at det er smart :høhø:

Men der er altså ikke meget plads i de biler :tihi:

Nej - Det er SMART!!! :stuck_out_tongue:

Smarta*s. :stuck_out_tongue: