Jeg vil så gerne lukke mine katte udenfor men;

[quote=Vivi_Fletcher;69420]I øvrigt tvivler jeg på kattene har lyst til at komme ud netop nu - jeg har indhegnet have, men det er flere dage siden Bella har været ude -tihi
De to store killinger får ikke lov endnu - de kan sikkert stadig gå gennem hegnet …[/quote]

Her i huset tilbringer Guinness også størstedelen af sin dag med at sove og spise. Han går stadig ud - lidt - men kommer meeeeget hurtigt hjem igen, for det er ikke sjovt at få kolde poter og når vinteren rigtigt slår igennem, bliver det allerhøjest en enkelt gang om dagen, han går ud :slight_smile:

For dem, der ikke kender “reglerne” her i huset, så er Guinness delvist fritgående, dvs. med adgang til det fri, når jeg er hjemme, mens de to små “kun” har adgang til indhegnet terrasse. Galliano er næsten ikke ude overhovedet, mens Sander ÆLSKER voldsomt vejr - han løber om kap med blæsten og springer rundt for at fange snefnug, når de er der -rulleøjne Når jeg en dag flytter i et andet hus, bliver Guinness også begrænset til hus og have, men det er svært - for ikke at sige næsten umuligt - at ændre på hans forhold her :slight_smile:

[quote=Mona;69282]-wehuuKære Lenschow

Jeg har altid haft kastrater.
Jeg synes netop, at det er en myte, at katte (kastrater)
strejfer.
Det er ikke min erfaring.
Mine går i naboernes haver;
og ellers er de i deres egen have.

Mine er også inde om natten.
Det er en aftale jeg har kattene og jeg imellem.

Mange gode hilsner -wehuu
Mona[/quote]

Mona - engang troede jeg også, at det var så enkelt, som du skriver. Den dejlige kastrat vi mistede strejfede ikke, men jeg tror, at det var hans lod, at han havde trukket nummeret til det jagtdistrikt, der desværre indebar, at han skulle gå ret langt og dette indebar også, at han skulle krydse den lille asfaltvej, hvor vi fandt ham ramt af en bil. (Heldigvis var han død på stedet.)

Vi havde den regel, at vores katte kun kom ud om dagen, når vi var hjemme. Når vi var hjemmefra og om natten var de inde.

Jeg skriver ikke som jeg gør, for at bebrejde dem, der har en anden indstilling til det med fritløbende katte, end jeg har. Jeg/vi har bare ikke samvittighed til at lade vore katte løbe frit længere. Og samtidig er vi fri for at bekymre os om rigtig mange ting - nu ved vi, hvor de er.

Vi har også indhegnet haven, og det er det bedste vi nogensinde har gjort, for både os selv og for vore katte :smiley: :smiley:

Vi havde som så mange andre af jer en kat der løb frit, for der er pænt langt ud til vejen, men vi har en skolesti hvor alle de unge mennesker færdes og hygger sig.

En nat havde de fanget vores vidunderlige dreng, og syntes det var vandvittig morsomt at slynge ham rundt oppe i luften i hans bagben -kedDa de var færdige med at more sig smed de ham bare I buskadset, og da han ikke komhjem gik vi ud for at finde ham -ked
Grunden til vi ved hvad der skete er at vi tog på et dyrehospital der kunne konstantere at alle ben og knogler i bagpartiet var skadet, og kun på denne måde kunne det lade sig gøre -ked -ked
Vi lod ham operere og han kom sig og levede i ydereligere 10 år, men han gik aldrig ud mere og det kostede langt mere end en løbegård, nemlig 18000,00 kr i dyrlæge udgifter. han var hver en krone værd, men vi tilgav aldrig os selv at vi ikke havde lavet en lille løbegård til ham inden han skulle udsættes for dette mareridt. -bebe -bebe

Mine misser er ikke udemisser, men de kommer ud engang imellem i snor.

Hvis du vælger den løsning skal du sikre dig at du bruger en ordenlig sele så de ikke kan komme til at hænge sig selv.

Karen: Det var dog skrækkeligt…!

Karen - Hvor frygteligt!! Stakkels mis. Godt han kunne reddes og få et godt langt liv bagefter.
Din og alle jer andres historier bekræfter også bare mine tanker om at når jeg engang flytter fra lejlighed, så skal en indhegnet have også være løsningen!

[quote=Karen P;69520]Vi har også indhegnet haven, og det er det bedste vi nogensinde har gjort, for både os selv og for vore katte :smiley: :smiley:

Vi havde som så mange andre af jer en kat der løb frit, for der er pænt langt ud til vejen, men vi har en skolesti hvor alle de unge mennesker færdes og hygger sig.

En nat havde de fanget vores vidunderlige dreng, og syntes det var vandvittig morsomt at slynge ham rundt oppe i luften i hans bagben -kedDa de var færdige med at more sig smed de ham bare I buskadset, og da han ikke komhjem gik vi ud for at finde ham -ked
Grunden til vi ved hvad der skete er at vi tog på et dyrehospital der kunne konstantere at alle ben og knogler i bagpartiet var skadet, og kun på denne måde kunne det lade sig gøre -ked -ked
Vi lod ham operere og han kom sig og levede i ydereligere 10 år, men han gik aldrig ud mere og det kostede langt mere end en løbegård, nemlig 18000,00 kr i dyrlæge udgifter. han var hver en krone værd, men vi tilgav aldrig os selv at vi ikke havde lavet en lille løbegård til ham inden han skulle udsættes for dette mareridt. -bebe -bebe[/quote]

Kære Karen…-love

Det var dog en forfærdelig historie -brist -brist -brist
Stakkels…stakkels misser. Og stakkels stakkels jer. -love -love

Desværre er mange mennesker ikke rigtig kloge.
Det er jeg enig i.
Nu bor jeg altså, som jeg gør.
Og mit valg er. som det er.

Kærlige tanker
Mona

Hej Peter

Jeg ville som andre foreslår indhegne din lille have - du kan evt. få inspiration her fra vores hjemmeside, hvor vi har indhegnet vores have:

http://www.jakobmette.dk/indhegning.htm

Vi bor lidt på landet, og havde huskat i 15 år uden der skete noget… og dog… vi måtte igennem et ugelangt mareridt da den ene blev væk, og den anden fik en flænge i øjet pga slåskamp, og hun kom aldrig mere til at se på øjet.

Min kæreste var længe om at overgive sig ift indhegning… det blev jo grimt, det kom til at ligne fort Knox osv mente han. Men da vi havde købt en killing der ikke måtte rende frit, og derfor måtte løbe i sele selvom de andre to gerne måtte løbe frit, synes han alligevel det var synd.

I løbet af kort tid havde vi fået købt hegn og de andre remedier, og hurtigt fik kæresten et fint hegn op at stå.

I dag er vi begge (samt vores seks katte) overlykkelige for det. De bliver lukket ud og ind af hoveddøren - så har vi styr på hvem der er ude og inde. de er inde om natten og når det er mørkt, men må så være ude alt det de vil, så længe vi er hjemme -thumbs

Vi har som skrevet på hjemmesiden strøm i toppen - og det hele er faktisk pænt lavet og groet pænt til… således at det kom til at klæde haven :slight_smile:

Så glæd dig selv og dine katte - lav en skøn indhegning til dem, hvor du også selv kan være og nyde livet… det vil du elske -forelsket

[quote=Karen P;69520]Vi har også indhegnet haven, og det er det bedste vi nogensinde har gjort, for både os selv og for vore katte :smiley: :smiley:

Vi havde som så mange andre af jer en kat der løb frit, for der er pænt langt ud til vejen, men vi har en skolesti hvor alle de unge mennesker færdes og hygger sig.

En nat havde de fanget vores vidunderlige dreng, og syntes det var vandvittig morsomt at slynge ham rundt oppe i luften i hans bagben -kedDa de var færdige med at more sig smed de ham bare I buskadset, og da han ikke komhjem gik vi ud for at finde ham -ked
Grunden til vi ved hvad der skete er at vi tog på et dyrehospital der kunne konstantere at alle ben og knogler i bagpartiet var skadet, og kun på denne måde kunne det lade sig gøre -ked -ked
Vi lod ham operere og han kom sig og levede i ydereligere 10 år, men han gik aldrig ud mere og det kostede langt mere end en løbegård, nemlig 18000,00 kr i dyrlæge udgifter. han var hver en krone værd, men vi tilgav aldrig os selv at vi ikke havde lavet en lille løbegård til ham inden han skulle udsættes for dette mareridt. -bebe -bebe[/quote]

-kedDet var dog en skrækkelig fortælling, det skar helt ind i mit hjerte -ked
Og så er det jeg undre mig, hvordan kan NOGEN få bare tanken om at gøre noget så grimt -doh
Tak for din fortælling, den fortæller klart vigtigheden i at holde sine dyr på et aflukket og sikkert område -thumbs