Jer, der kender dette kradsetræ (zooplus)

Jeg har ikke 248cm mellem gulv og loft. Ved I, om det er muligt at rokere lidt om på det - således, at det stykke stamme, der er under, hvor katten sidder på billedet, fjernes?! :gruble:

Det vil altid være muligt at fjerne (eller undlade at tilføje) et stykke stamme, men du skal så være opmærksom på, om du får fjernet for meget i forhold til din loftshøjde :slight_smile: Den slags træer kan jo heller ikke tåle at blive for korte.

Vi har sådan et træ, og savede den øverste stykke over i ½ længde, og monterede så skruedimsen igen… det fungerer fint…

Måske noget alá sådan her :ups:

Alright… :ok:

Ja man kan selvfølgelig ikke fjerne det hele - og skruer og dimser osv. skal jo også passe sammen… :kryds:

Hmm, men det er bare ret så billigt! :smiley: Og det er jo ikke os alle der bor i herskabslejligheder med så højt til loftet, heh :stuck_out_tongue:

En loftshøjde på 2,5 meter er altså ikke specielt meget :slight_smile: Jeg bor i et ret moderne byggeri og mine værelsesdøre er ca. 2 meter. Hvis man så lægger karmen til + lidt loftshøjde over, når man ret let 2,5 meter :slight_smile:

I øvrigt er vinkel beslag en god idé til både at stabiliserer, men såmænd også til kun at have som støtte.
Vi har lavt til loftet neden under, ikke så meget over 2 meter i hvertfald - og 3½ meter oven på :tihi: Så hos os er der altså ikke nogen loftsstøtte på nogle af træerne, der er vinkel beslag under alle hylderne i stedet :slight_smile:

Vi har dette kradsetræ, og har slet ikke noget “øverste stolpe”, vi har simpelthen bare valgt at toppen består af “skruen” og ikke nogen stolpe. Vi har nemlig kun omring 230 til loftet.

Jeg har været nød til at fjerne trætoppen, og fjerne den skrueting som man normalt sætter i spænd med:)

Jeg har træet der… Det ligner dog på ingen måde mere… :tihi:
Jeg har flyttet rundt og bygget om mange mange gange… Og havde killinger på et tidspunkt så købte et lille træ, da de så var fløjet fra reden, byggede jeg det lille træ ind i det store… Hulen er rykket længere op, da ingen gad bruge den så langt nede…

Synes det er nemt at bygge om på… og alle delene passer sammen…

Hehe, nej I know. Men jeg bor i sådan et lille ældre hus med skæve vægge og sån’ :smiley: Jeg målte det igår, og der var vist 2,15 m i stuen, som er dér, hvor der er højst til loftet :slight_smile:

Jeg har også det træ… Løverne eeeeelsker det:tihi::hjerte:

Mit ser heller ikke ud som på billedet, da jeg har måttet tilpasse det til nuværende lejlighed. Men det er heldigvis nemt at have med at gøre:thumbup:

Det har vi også kun - og træet dér har vi haft for nogle år siden. Med lidt fingre-færdighed, kan du sagtens få det til at passe - og mine misser var glade for træet :slight_smile:

/Mette

jeg har også det træ. Hvis du har katte på 5 kg eller derover skal du tit efterspænde det er min erfaring, bare så du er klar over det før du køber det :slight_smile:

Okay, bare det kan holde hvis man så gør det, går det jo. Gad vide hvad Tarzan egentlig vejer…

Gud han vejer faktisk kun lige knapt 5 kg :slight_smile: 4,7 for at være lidt mere præcis… Vildt nok. Han er lige som han skal være, så det må da være hans optimal-vægt. Troede faktisk han vejede mindst 6 kg :slight_smile: (sådan føles det, når jeg går ned til færgen med ham i hans transportkasse :wink: )