Jer med langt hår

Prøv også at flette modsat når du/ i laver fransk fletning. Altså istedet for at lægge håret over så læg det under den miderste tot, det giver en flot flot fletning og særlig hvis man forsætter med at flette, så man får en lang fletning. Den vil se meget længere ud på denne måde.
Knus Elin

Man kan også lave “fransk fletning” ved at lægge hår"totterne" ind under i stedet for over, så sidder fletningen flot synlig udenpå.
Jeg fangede det også først, da jeg så tegninger af teknikkerne i en frisørbog - har stadig kopier liggende et sted (aner ikke hvor).
Næste gang jeg skal passe katte i Vordingborg, så må du komme på besøg, så kan jeg vise dig det - men ved ikke, hvornår det bliver…

Årh Misi - Det tilbud kunne jeg helt sikkert godt få brug for - :slight_smile:

Og mange tak I andre for de rigtige ode råd I har givet - Jeg vil prøve mig frem :slight_smile:

[QUOTE=Lotte;541959]Årh Misi - Det tilbud kunne jeg helt sikkert godt få brug for - :slight_smile:

Og mange tak I andre for de rigtige ode råd I har givet - Jeg vil prøve mig frem :)[/QUOTE]
Du må da meget gerne vise os billeder af resultaterne hen ad vejen :høhø:

Haha Hanne - Det vil jeg da gøre, så kan I grine sammen med mig :smiley:

Når man fletter modsat fransk fletning, så heder det cornrows. Det lærte vi at flette i skolen af de afroamerikansle skolekammerater - og jeg fletter ofte min datters hår på den måde. Det er vildt nemt og ser rigtig flot ud.

Altså Lotte - nu er det ikke for at tage modet fra dig vel :slight_smile:
men da jeg havde langt hår, lærte jeg aldrig at kunne flette mit eget hår.

Jeg blev SÅ træt af altid at have hestehale, så jeg blev klippet korthåret.
Da min søn på 15 år så mig med mit korte hår sagde han: “Guuuuud nu ligner du Mormor” :klapper:
Prøv lige at tage dén :besvimer: (møgunge) :venter: og :høhø:

Nå, men nu er mit hår ved at vokse ud igen, og denne gang satser jeg på at lære at lave fletning(er)
Så pøj-pøj til dig … og mig :cool2:

[QUOTE=Lindvig;541985]Altså Lotte - nu er det ikke for at tage modet fra dig vel :slight_smile:
men da jeg havde langt hår, lærte jeg aldrig at kunne flette mit eget hår.

Jeg blev SÅ træt af altid at have hestehale, så jeg blev klippet korthåret.
Da min søn på 15 år så mig med mit korte hår sagde han: “Guuuuud nu ligner du Mormor” :klapper:
Prøv lige at tage dén :besvimer: (møgunge) :venter: og :høhø:

Nå, men nu er mit hår ved at vokse ud igen, og denne gang satser jeg på at lære at lave fletning(er)
Så pøj-pøj til dig … og mig :cool2:[/QUOTE]

Det er helt okay Hanne :høhø:
Jeg har haft kort hår, da jeg netop som dig, var træt af at have evig hestehale …

  • Men lignede en dreng, så folk ikke kunne kende forskel :S

Så efter 2-3 år, lod jeg det igen vokse - Og har nu efter 4 år, en fin længde igen :slight_smile:

  • Jeg havde indtil i sidste uge, os kun den kedelige hestehale, men nu har min frisør lært mig at få mine krøller frem, så jeg kan have håret nede, og jeg vil prøve at lave en masse nyt med det os nu :smiley:

SÅ held og lykke til dig, vi må hjælpes lidt ad :smiley:

Jeg har også altid haft langt hår, men sidste år gad jeg ikke mere, så jeg fik klippet det super kort. Men nu lader jeg det gro igen, jeg kunne ikke vænne mig til det korte…og det er stadig super kort.

Hvis man skal øve fletning på sig selv, så kan det hjælpe at inddele håret i tre totter og komme en elastik i hver tot, og så ellers flette dem sammen. Det giver sådan en følelse af ‘hvordan man skal gøre’ samtidig med der er styr på håret. Når man først får styr på dét, så kan man bedre flette håret uden elastikkerne…

[QUOTE=Helene;541994]Jeg har også altid haft langt hår, men sidste år gad jeg ikke mere, så jeg fik klippet det super kort. Men nu lader jeg det gro igen, jeg kunne ikke vænne mig til det korte…og det er stadig super kort.

Hvis man skal øve fletning på sig selv, så kan det hjælpe at inddele håret i tre totter og komme en elastik i hver tot, og så ellers flette dem sammen. Det giver sådan en følelse af ‘hvordan man skal gøre’ samtidig med der er styr på håret. Når man først får styr på dét, så kan man bedre flette håret uden elastikkerne…[/QUOTE]

FANTASTISK - Lige den fidus kunne jeg godt have brugt tidligere på dagen da jeg ville prøve - Det vil hjælpe mig med at holde styr på mit tykke garn :smiley:

[QUOTE=Lotte;541959]Årh Misi - Det tilbud kunne jeg helt sikkert godt få brug for - :slight_smile:
Og mange tak I andre for de rigtige ode råd I har givet - Jeg vil prøve mig frem :)[/QUOTE]
Det var så lidt, vi hjælpes ad, og som sagt, jeg ved ikke, hvornår, det bliver.

:tihi: Min mor så godt ud som gammel, så det er lige før, at jeg glæder mig…
Hun drillede mig en hel del med min store samling af hårspænder (last nr 1, i tæt løb med mine parfumer) - indtil hun selv lod håret gro, træt af provinsfrisørernes “beton-krøl” som standardfrisure til damer over 60 (50?), og fordi hun lige havde længde nok til en “Chanel-hestehale”.
Så fik hun stille og roligt sin egen samling, og det blev min tur til at drille lidt: Mange af de spænder, hun havde givet mig, klædte hende selv meget bedre :tihi:

[QUOTE=Lotte;541989]

  • Men lignede en dreng, så folk ikke kunne kende forskel :S

  • Jeg havde indtil i sidste uge, os kun den kedelige hestehale, men nu har min frisør lært mig at få mine krøller frem, så jeg kan have håret nede, og jeg vil prøve at lave en masse nyt med det os nu :smiley: [/QUOTE]

Ditto: Med mine skiftende korthårsfrisurer (svigerinden er frisør) blev jeg taget for en dreng, dog kun herovre i Kbh.

Kun hestehale?? Ufatteligt - der er jo ingen ende på div. flotte og avancerede hårspænder, som man kan lave alt muligt med! Bare i gang :slight_smile:

OK, hvis du har meget kraftigt og krøllet hår, så kan det være svært at samle, dele op i fletter, og få tvundet det ned i fletninger. Det vil blive lettere, når håret er over en vis længde.

:tihi: KatteGales fletteskole - vi kommer langt omkring herinde :smiley:

Misi …
Ja, der findes en masse spænder, men en hestehale er meget hurtigere :smiley: :tihi:

Jeg har meget kraftigt og krøllet hår (Finder lige et billede til dig) Så det er svært at holde styr på det med de fletninger, men jeg skal :smiley:

Det er måske svært at se det er kraftig/tykt - Men der er krøl, og masser af det :tihi:


[QUOTE=Lotte;542029]Misi …
Ja, der findes en masse spænder, men en hestehale er meget hurtigere :smiley: :tihi:

Jeg har meget kraftigt og krøllet hår (Finder lige et billede til dig) Så det er svært at holde styr på det med de fletninger, men jeg skal :D[/QUOTE]

Hvad med at glatte noget af det bagpå og så flette det… ? Så kan du med tiden tage mere hår med, og til sidst har du styr på krøllerne når de skal flettes ? :slight_smile:

Ja, det kunne jeg os prøve, men mit glatjern er ikke så godt at det kan tage mine krøller, skal have et nyt før det er muligt :slight_smile:

[QUOTE=Lotte;542031]Det er måske svært at se det er kraftig/tykt - Men der er krøl, og masser af det :tihi:


[/QUOTE]

WOW… :besvimer:

Synes ikke godt om billederne - for nu skal jeg bruge resten af aftenen på at bilde mig selv ind at jeg ikke er misundelig! :doh:

Det behøver heller ikke blive vildt meget glattet… Bare det at det bliver lidt fladere burde hjælpe :slight_smile:

[QUOTE=Babyrex;542035]WOW… :besvimer:

Synes ikke godt om billederne - for nu skal jeg bruge resten af aftenen på at bilde mig selv ind at jeg ikke er misundelig! :doh:[/QUOTE]

Hihi - Kan du godt li’ det ??

Ja selvfølgelig … :slight_smile:

Det var ihvertfald en ide jeg vil prøve :slight_smile:

Jeg ville DØ for kunne få sådan noget hår… Ej måske ikke lige dø, men overdrivelse fremmer forståelsen :wink:

:juhu: